BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Ubytek oleju & cisnienie na cylindrach
PostNapisane: 30 listopada 2007, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Witam.

Po dumnym przejechaniu 5000km od zakupu auta i 4000 od wymiany oleju zobaczylem na bagnecie (o zgrozo) ubytek :szok:

Dolalem ok 400-450ml i teraz jest stan jaki byl :zalamany:

Jestem osoba o pedantycznym nastawieniu do auta wiec pytam z gory:
-Ile mam mniej wiecej szykowac jesli sie okaze, ze to pierscienie (na kompresje jade w przyszlym tygodniu) i od razu podpowiedzcie dobrzy ludzie ile m42b18 ma miec.

-Ile mam miec w sakwie mniej wiecej jak okaze sie, ze to uszczelniacze na zaworach i czemu tak duzo....



Powiem szczerze, ze jestem zalamany, motor przy zakupie ogladalem z kazdej strony, pracuje cicho, zawory sie nie tluka na zimnym, nie dymi, ma moc...... :wstyd:

Dodam, ze motor jest suchy jak pustynia z wierzchu....

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 grudnia 2007, 00:24 przez Pawelos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: olej
PostNapisane: 30 listopada 2007, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Bielawa
Witam

Mysle ze to uszczelniacze i dlatego bierze ci olej.

Ja robilem remont kapitalny i zaopatrywalem sie w czesci z allegro wiec duzo zaoszczedzilem za wszystko zaplacilem okolo 1600pln.

uszczelka pod glowice,uszczelniacze, pierscienie, panewki, uszczelka pod miske.uszczelka pod klawiaturke.popychacze i dzwigienki

Pozdro zibij79


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 22:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Generalnie nie ma co siać paniki. Szczerze wątpię, aby były pierścienie do roboty. Co więcej, wątpię aby cokolwiek było do roboty z takich "strasznych" rzeczy.

Nie ma samochodu, który nie bierze oleju. Owszem, znaczne ubytki to źle, ale generalnie olej to substancja, która w wysokich temperaturach ulega spalaniu.

Jeśli ubytek nastąpił w małym odstępie czasu (po całkiem niedawnym normalnym poziomie oleju), to raczej zajrzałbym na miskę - czy przypadkiem nie oberwała, czy uszczelka nie puszcza. Potem doszukiwałbym się problemów wewnątrz silnika. Powodów ubytku jest więcej niż tylko poważne uszkodzenie silnika.

Swoją drogą, że nie wiem ile masz nalatane na silniku i jak był użytkowany. Jednak w moim przypadku nic mi nie wiadomo, aby ktoś coś grzebał poza zmianą uszczelki. Jeśli było grzebane to jeszcze w DE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 22:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
ULLISSES napisał(a):
Generalnie nie ma co siać paniki. Szczerze wątpię, aby były pierścienie do roboty. Co więcej, wątpię aby cokolwiek było do roboty z takich "strasznych" rzeczy.

Nie ma samochodu, który nie bierze oleju. Owszem, znaczne ubytki to źle, ale generalnie olej to substancja, która w wysokich temperaturach ulega spalaniu.

Jeśli ubytek nastąpił w małym odstępie czasu (po całkiem niedawnym normalnym poziomie oleju), to raczej zajrzałbym na miskę - czy przypadkiem nie oberwała, czy uszczelka nie puszcza. Potem doszukiwałbym się problemów wewnątrz silnika. Powodów ubytku jest więcej niż tylko poważne uszkodzenie silnika.

Swoją drogą, że nie wiem ile masz nalatane na silniku i jak był użytkowany. Jednak w moim przypadku nic mi nie wiadomo, aby ktoś coś grzebał poza zmianą uszczelki. Jeśli było grzebane to jeszcze w DE.


BMW ktore nie bierze oleju to E36 320I mojego ojca, auto w tym momencie ma na liczniku 320 000km, stary olej podczas wymiany jest klarowny i czysty prawie jak nowy i auto nie bierze absolutnie nic. Ojciec jezdzi szybko, co prawda nie kreci go pod odcinke, jednak po autostradach( zachodnich) lata 180-200 (auto w domu od 7 lat). W moim IS'e olej jest ciemny po 1000km (castrol gtx magnatec 10w40, taki sam jak w 320 ojca) auto na moje oko ma ok 250-300tkm w realu, na liczniku 200tkm. Samochod po kupnie zle chodzil, tzn strasznie smierdzalo mu z rury na zmnym spalinami, po podpieciu pod kompa zostal wymieniony czujnik temp. Auto zaczelo lepiej chodzic, na dzis ma zero bledow na kompie.

Osobiscie obstawiam pierscienie jednak bo dodatkowo za duzo pali, niezaleznie czy jezdze po miescie czy po trasie (spokojnie) wezmie sobie te 10l. 320 tatowa pali 7 trasa(spkojna jazda) i 12-13 miasto :(

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 02:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Może Cię pocieszę, może nie. U mnie np. olej spierdziela z powodu walniętego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a silnikiem. Zawsze to chyba lepiej niż spalanie oleju w silniku, więc przyjrzyj się i u siebie, czy plam oleju nie zostawiasz.
Podro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
Pawelos, powiem ci jedno jeżeli pojedziesz zmierzyć kompresje to i tak ci to guzik da ponieważ olej który ucieka przez pierścienie dodatkowo uszczelnia je i powoduje to że ciśnienie sprężania jest wieksz (poczytaj o próbach olejowych )
napisz czy twoje auto jeździ na gazie czy tylko naPB ?
na twoim miejscy wymienił bym na początku uszczelniacze zaworowe bo w 80% one są odpowiedzialne za zużycie oleju pozatym jak trafisz na dobrego mechanika to zrobi ci to bez zdejmowania głowicy (przynajmniej ja tak robie )taki koszt to ok 150-200zł
a jeżeli to nie pomoże to wtedy zmienisz sobie pierścienie ale na mój gust to bedą uszczelniacze zaworowe ;)

Pawelos napisał(a):
Osobiscie obstawiam pierscienie jednak bo dodatkowo za duzo pali, niezaleznie czy jezdze po miescie czy po trasie (spokojnie) wezmie sobie te 10l. 320 tatowa pali 7 trasa(spkojna jazda) i 12-13 miasto
_________________


pozatym spalanie niema nić do tego wymień sobie termostat i powinno zmniejszyć sie spalanie moja 2.5 paliła mi 15 l gazu po zmianie termostatu spadło spalanie ok 1litra
koszt takiego termostatu nie jest duży a może pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 10:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Auto bez gazu. Pierwszy raz slysze, ze da sie wymienic uszczelniacze zaworowe bez zwalania glowicy :zdziwko: Ale dobrze wiedziec, pojezdze, popytam

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
Pawelos napisał(a):
Auto bez gazu. Pierwszy raz slysze, ze da sie wymienic uszczelniacze zaworowe bez zwalania glowicy Ale dobrze wiedziec, pojezdze, popytam


to nie liczni o tym wiedzą
każdy mechanik powie ci że trzeba głowice zdejmować bo to zarobek :)
a ja zmieniam uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale do tego potrzeba specjalne przyżądy które posiadam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL