BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 15:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 17 marca 2015, 19:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
To chip zamiast polepszyc to pogorszyl. ?z tego tak wynika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 18 marca 2015, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Garaż: było:
e36 320i m52b20 coupe 97'
e36 325 tds m51d25 sedan 97'
e36 323i m52b25 coupe m-pak 98'
e39 528i m52b28 sedan 97'
e39 528i m52tub28 sedan m-pak 99'
e39 530ia m-pak indyvidual 03'
e46 320d m-pak 05'
e30 328i rebuild 89'
e39 540ia 96'
e38 735ia 01'
e60 520i mpak 05'
e92 335i chipped mperformance 07'
e89 z4 sdrive20i 15'
e46 316ti compact 01'
e46 320d touring m-pak indyvidual 05'
e60 535d sedan m-pak 06'
jest:
G01 x3 Xdrive20i m-pak 21'
E53 x5 3.0d sport pakiet 06'
K1300S hp2 11'
niuty i moc na plus, dół został jaki był tylko od tych 2k rpm poprostu maszyna ożywała i dostawała kopa, 1 i 2 bieg z gazu zrywało trakcje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 19 marca 2015, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
MOrDA dzieki za Twoje odpowiedzi.konkretne i takie jak oczekiwalem zeby dowiedziec sie co trzeba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 12:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 325tds
To może ja rozwieje trochę Twoje watpliwosci. Mam E36 325tds od 2005 roku, kupiony wtedy z przelotem ~150 tys. Najprawdopodobniej prawdziwym, albo zbliżonym biorac pod uwage co w tym aucie robiłem. Teraz ma 313 tys., od mniej więcej roku jest eksploatowany intensywniej bo robi miesięcznie około 3 tys. Plastikowy kolektor, przepływomierz- generalnie ostatnia wersja tego silnika. Skupiamy się na samym silniku, to co zrobiłem i moje przemyślenia:
- pompa wtryskowa, zaczęła ciec koło 280- wymiana uszczelek samodzielnie koszt około 50 zł.
- turbo, zregenerowane całkowicie około 2 tys. km temu. Nie padło, zaczęło puszczać olej. Jeździłem 10 lat na Mobil1, wymieniany regularnie- patrząc na oś turbinki jak została rozebrana to właśnie olej ją uszkodził. Zmieniłem na Motul;)
- muszę naprawić rozrusznik- zużyty bendiks; generalnie grosze
- odzywa się dwumas
- zaczął ciec wtrysk sterujący koło 250 tys.; uszczelniony samodzielnie, kilka lat spokój
- kolo 300 tys. wymiana rozrządu- łańcuchy, napinacz, 4 ślizgi + uszczelki wszytkie- same części ori to koszt koło 1300zł + robocizna ja to robiłem sam
Pierwszy problem to mechanik. W wawie to Papwil i Bagor ogarniają ale u mnie jest już problem. Do TDS nie podchodź bez DISa z laptopem z portem COM. Nic innego tego auta nie ogarnie (w e39 daje radę jeszcze INPA). We Wrocławiu 3 gości się próbowało podłączyć, w tym jeden szeroko sie reklamujący na forach BMW (4 próby). W końcu sam sobie złożylem interfejs i sie podłaczyłem (mozna kupic u Viakena około 300zł).
Drugi problem to poprzedni właściciel. To są 20 letnie auta, ściągane koło roku 2000 kiedy dla przeciętnego rodaka diesel miał jeździć na oleju z biedronki i się nie psuć jak merce taksówki. Rozrządów prawie nikt nie wymienia- z robocizna to prawie 2 tysie jak przy okazji Ci mechanik nic nie spieprzy a łatwo ;) W 90% TDS u nas to maksymalnie wyeksploatowane, uzytkowane i naprawiane najtańszym kosztem szroty.
Trzeci temat to części. Rozrząd juz pisałem. Turbo- kosztują grosze ale 90% to padaki; przepływomierz - ważna sprawa- nowy 750, Hart czy inne badziewie 300 zl ale nie wiem czy to działa; pompa - gruuuba sprawa, z nastawnikiem potencjometrycznym nie nadają sie do regenerowania, indukcyjny juz tak. Moja śmiga cały czas więc ten temat mnie nie dotyczy ale to bolączka większości aut. Regenerowany wtysk z gwarancja 300 zł więc super. Ciężko kupic np. szczelny, dobry intercooler do E36, do E34, E39 już lepiej. Nowy dwumas 1500, jednomas Valeo nieśmiertelny tyle samo.
Podsumowując jeżeli masz sprawdzonego, zadbanego TDS- kupuj, dbaj i się odwdzięczy. Tylko kto sprzedaje zadbanego TDSa? To świetny wół roboczy, którego naprawy w stosunku do nowszych dieseli BMW są taniutkie. Wymień wtryski w 3,0; kolektor żeby sie klapki nie urwały, dwumas, turbo o zmiennej geometrii (chyba tylko europa wschodnia to "regeneruje'). Z drugiej strony wymiana dwumasu+ sprzęgło i robocizna to koszt całego TDS na allegro. Ja od roku przeglądam mobile i alledrogo szukając drugiego TDS, E36, polift jako zabawkę- do pomalowania na nowo, dopieszczenia itp. Nie było i nie ma NIC fajnego. Łatwiej kupić 328!! Dużo łatwiej kupic E39- bo tam wszyscy chcą 3,0 stąd ich niższa cena;)
Na koniec dodam że TDS był swego czasu wybrany silnikiem roku, mam w domu jeszcze E90 2.0 i w porównaniu do 6 garow TDS chodzi jak kosiarka;) Kopalnia wiedzy o TDS to bmw-diesel.pl. Większość osób wypowiadających sie na temat TDS igdy go nie miała. A na koniec masz poczytaj- test TDS Autobilda z przebiegiem miliona :hyhy:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-d ... lion/9n7p3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 12:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 325tds
To może ja rozwieje trochę Twoje watpliwosci. Mam E36 325tds od 2005 roku, kupiony wtedy z przelotem ~150 tys. Najprawdopodobniej prawdziwym, albo zbliżonym biorac pod uwage co w tym aucie robiłem. Teraz ma 313 tys., od mniej więcej roku jest eksploatowany intensywniej bo robi miesięcznie około 3 tys. Plastikowy kolektor, przepływomierz- generalnie ostatnia wersja tego silnika. Skupiamy się na samym silniku, to co zrobiłem i moje przemyślenia:
- pompa wtryskowa, zaczęła ciec koło 280- wymiana uszczelek samodzielnie koszt około 50 zł.
- turbo, zregenerowane całkowicie około 2 tys. km temu. Nie padło, zaczęło puszczać olej. Jeździłem 10 lat na Mobil1, wymieniany regularnie- patrząc na oś turbinki jak została rozebrana to właśnie olej ją uszkodził. Zmieniłem na Motul;)
- muszę naprawić rozrusznik- zużyty bendiks; generalnie grosze
- odzywa się dwumas
- zaczął ciec wtrysk sterujący koło 250 tys.; uszczelniony samodzielnie, kilka lat spokój
- kolo 300 tys. wymiana rozrządu- łańcuchy, napinacz, 4 ślizgi + uszczelki wszytkie- same części ori to koszt koło 1300zł + robocizna ja to robiłem sam
Pierwszy problem to mechanik. W wawie to Papwil i Bagor ogarniają ale u mnie jest już problem. Do TDS nie podchodź bez DISa z laptopem z portem COM. Nic innego tego auta nie ogarnie (w e39 daje radę jeszcze INPA). We Wrocławiu 3 gości się próbowało podłączyć, w tym jeden szeroko sie reklamujący na forach BMW (4 próby). W końcu sam sobie złożylem interfejs i sie podłaczyłem (mozna kupic u Viakena około 300zł).
Drugi problem to poprzedni właściciel. To są 20 letnie auta, ściągane koło roku 2000 kiedy dla przeciętnego rodaka diesel miał jeździć na oleju z biedronki i się nie psuć jak merce taksówki. Rozrządów prawie nikt nie wymienia- z robocizna to prawie 2 tysie jak przy okazji Ci mechanik nic nie spieprzy a łatwo ;) W 90% TDS u nas to maksymalnie wyeksploatowane, uzytkowane i naprawiane najtańszym kosztem szroty.
Trzeci temat to części. Rozrząd juz pisałem. Turbo- kosztują grosze ale 90% to padaki; przepływomierz - ważna sprawa- nowy 750, Hart czy inne badziewie 300 zl ale nie wiem czy to działa; pompa - gruuuba sprawa, z nastawnikiem potencjometrycznym nie nadają sie do regenerowania, indukcyjny juz tak. Moja śmiga cały czas więc ten temat mnie nie dotyczy ale to bolączka większości aut. Regenerowany wtysk z gwarancja 300 zł więc super. Ciężko kupic np. szczelny, dobry intercooler do E36, do E34, E39 już lepiej. Nowy dwumas 1500, jednomas Valeo nieśmiertelny tyle samo.
Podsumowując jeżeli masz sprawdzonego, zadbanego TDS- kupuj, dbaj i się odwdzięczy. Tylko kto sprzedaje zadbanego TDSa? To świetny wół roboczy, którego naprawy w stosunku do nowszych dieseli BMW są taniutkie. Wymień wtryski w 3,0; kolektor żeby sie klapki nie urwały, dwumas, turbo o zmiennej geometrii (chyba tylko europa wschodnia to "regeneruje'). Z drugiej strony wymiana dwumasu+ sprzęgło i robocizna to koszt całego TDS na allegro. Ja od roku przeglądam mobile i alledrogo szukając drugiego TDS, E36, polift jako zabawkę- do pomalowania na nowo, dopieszczenia itp. Nie było i nie ma NIC fajnego. Łatwiej kupić 328!! Dużo łatwiej kupic E39- bo tam wszyscy chcą 3,0 stąd ich niższa cena;)
Na koniec dodam że TDS był swego czasu wybrany silnikiem roku, mam w domu jeszcze E90 2.0 i w porównaniu do 6 garow TDSa chodzi jak kosiarka;) Kopalnia wiedzy o TDS to bmw-diesel.pl. Większość osób wypowiadających sie na temat TDS igdy go nie miała. A na koniec masz poczytaj- test TDS Autobilda z przebiegiem miliona :hyhy:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-d ... lion/9n7p3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Konkretna i rzeczowa odpowiedz.oby wiecej bylo takich ludzi na forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
doc napisał(a):
Drugi problem to poprzedni właściciel.

Jak widać-nie tylko ja mam taką opinię.
Podpisuję się pod wszystkim,co napisal doc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Właśnie poprzedni właściciel to zawsze problem.

Tez miałem tds i złego o tym silniku nie powiem zrobił u mnie prawie 100 tys i nic poza czysta eksploatacja.

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi TDS-ami
PostNapisane: 21 marca 2015, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Jak widac wielu z was jest zadowolonych z Tds ja tez .a mam go prgawie rok.Nie wiem czemu krazy taka zla opinia o nich.albo tak jak mowicie najwiecej do powiedzenia maja Ci co nigdy nie jezdzili tymi silnikami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL