BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
DaaN napisał(a):
świetna robota :ok: , szkoda tylko że sobie nie pojeździłeś za dużo

Przyjdzie jeszcze czas na jazdę w przyszłym sezonie. :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Kurcze turbo i bmw fajna sprawa ale zawsze masa kłopotów :/

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Moje BMW: Nie mam
Kod silnika: Brak
Garaż: Nie mam garażu
frrider napisał(a):
Kurcze turbo i bmw fajna sprawa ale zawsze masa kłopotów :/



Ja w turbo nie widzę nic rewelacyjnego :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 138
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: E46 QP
Kod silnika: M52TUB28
Kompresor mi się zdaje lepszym rozwiązaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Update 18.04.2015

Przedstawiam Wam zaległe zdjęcia kolektora wydechowego po planowaniu. Na zdjęciach widać o ile zmiejszyła się grubość ścianki płyty mocującej kolektor do głowicy.

[1484]Obrazek[1485]Obrazek[1486]Obrazek[1487]Obrazek

[1488]Obrazek[1489]Obrazek[1490]Obrazek

Auto ożyło po zimowym śnie i jest przygotowywane do sezonu, ale jeszcze w zeszłym roku po ostatnich pracach w aucie pojawiły się wibracje pochodzące od układu wydechowego. Przed pracai z kolektorem i głowicą nic takiego nie występowało więc obstawiałem na wydech, który był podczas tamtych prac rozmontowany. Poza tym zamocowanie silnika też było podejrzane, ponieważ był on ściągany z poduszek wtedy. Szukając przyczyny zaczeliśmy od rzeczy, która i tak miała być kiedyś zrobiona - mianowicie przerobiony został układ wydechowy. Dostał on gumowe wieszaki, na których jest on obecnie zawieszony elastycznie. Wcześniej wydech był zamocowany na sztywno do karoserii. Kilka zdjęć wydechu:

[1491]Obrazek[1492]Obrazek[1493]Obrazek[1494]Obrazek

Po tym zabiegu dziwne wibracje na karoserii nie ustały. Szukaliśmy więc dalej. Wibracje były o tyle dziwne, że wysępowały tylko przy skręcie w lewo i przy jeździe na wprost. Skręcając w prawo tego nie było. Dziwne stuki pojawiły sie również przy gaszeniu silnika, tak jakby wydech uderzał o karoserię. Winowajcą tego zamieszania okazała się rura, tzw. downpipe oraz rura obejściowa do WG, które obydwie uderzały o podłużnicę. Miejsca tam jest na prawdę mało. Trzeba było "przekecić" cały ten zestaw lekko w stronę silnika i problem ustał.

Poza tym auto dostało w prezencie nowy garaż:
[1495]Obrazek[1496]Obrazek[1497]Obrazek[1498]Obrazek

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Moje BMW: Nie mam
Kod silnika: Brak
Garaż: Nie mam garażu
M5 widziana dzisiaj koło 19 koło Wróblówki z białym bmw a, że Ałdi jechałem to się nie zatrzymywałem, Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 09:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Wiślak napisał(a):
M5 widziana dzisiaj koło 19 koło Wróblówki z białym bmw a, że Ałdi jechałem to się nie zatrzymywałem, Pozdro

Tak, to byłem ja :) Pozdrawiam :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 12:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Update 28.06.2015

25.04.2015 wybrałem się na zlot Night Car Meeting #1, który odbył się w miejscowości Zator. Kilka fotek z wyjazdu w miłym towarzystwie oraz kilka z samego zlotu (1505 - 1511 fotki znalezione w sieci).

[1499]Obrazek[1500]Obrazek[1501]Obrazek[1502]Obrazek

[1503]Obrazek[1504]Obrazek[1505]Obrazek[1506]Obrazek

[1507]Obrazek[1508]Obrazek[1509]Obrazek[1510]Obrazek

[1511]Obrazek

Jeszcze przed zlotem miałem kolejne zwarcie na kablach zasilających cewki zapłonowe - tym razem przez błąd motażu pokrywy kabel został przyciśnięty i zwarło do masy - poszedł dym, ale nie uszkodziło cewki tak jak to miało miejsce w 2010 (opis w update 20.06.2010). Po zlocie postanowiłem przejrzeć te kable, ich stan pozostawiał bardzo dużo do życzenia. Trzy z kabli były już lutowane, izolowane, leczone itd. Przy tej okazji dowiedziałem się, że kiedy Michał budował mi silnik to też miał zwarcie i musiał poleczyć kolejny kabel. Odkryłem, że naprawiany przez Michała przewód został poprowadzony poza gumowym przepustem, który wprowadza wiązkę elektryczną do komory komputerów (pewnie z braku czasu). Wyglądało to bardzo źle, kable były przyciśnięte do krawędzi cienkiej blachy co groziło ich przecięciem i kolejnym zwarciem. Nie były to jedyne przewody poprowadzone przez Michała w ten sposób. Przechodziły tam jeszcze przewody elektrycznego sterowania zaworkiem sterującym pracą WG, przewód przełącznika map oraz teflon do MAP sensora, który notabene był zagięty na tym przejściu ponieważ nie mieścił się obok tego gumowego przepustu. Trzeba było to wszystko ogarnąć.

Przeglądając ogólny stan pozostałej części wiązki padła decyzja by ją wyciągnąć z auta i porządnie przejrzeć. Po tych wstepnych oględzinach spodziewałem się sporej ilości rzeczy do zrobienia, więc wyciągnięcie wiązki na zewnątrz było jedynym sensownym rozwiązaniem - choć czasochłonnym. Tak to wyglądało jeszcze na aucie.

[1512]Obrazek[1513]Obrazek[1514]Obrazek[1515]Obrazek

[1516]Obrazek[1517]Obrazek[1518]Obrazek[1519]Obrazek

[1520]Obrazek[1521]Obrazek

Jak widać było sporo jakiś przełamań w izolacji, kilka sztukowanych kabli (na czujnikach temperatury cieczy chłodzącej był sajgon). Przewody pociągnięte przez Michała były nieestetyczne i w dodatku (podobnie jak ten od cewki) zostały poprowadzone poza gumowym przepustem do tego przeznaczonym. Trzeba było to wszystko przejrzeć i ogranąć. Tak wyglądał pacjent po wyciągnięciu z auta.

[1522]Obrazek

Komputery, DME i inne były bardzo niechlujnie poukładane w skrzynce komputerów. DME było nieprzykręcone do obudowy. Było tam pełno różnych luźnych kabli, ogólny rozpier... i bałagan. Trzeba było to ogarnąć.

Przy okazji zdecydowałem się również na zastąpienie niebieskich przewodów pneumatycznych nowymi w kolorze czarnym, tak by było trochę bardziej estetycznie bo ten niebieskie wyglądały ochydnie.

[1523]Obrazek

Nowe przewody zostały też trochę inaczej poprowadzone, tam gdzie się dało to je skróciłem i ułożyłem bardziej estetycznie. Jak wspominałem wyżej przewód do MAP sensora (czujnik zlokalizowany w centralce DET3) był ułożony przez Michała poza gumowym przepustem w taki sposób, że był zagięty na wspomnianej wyżej krawędzi cienkiej blachy. Obecnie przewód ten przechodzi ładnie tym przepustem wraz z pozostałymi przewodami elektrycznymi. Niebieski przewód do BOV-a też został zastąpiony czarnym.

[1524]Obrazek[1525]Obrazek[1526]Obrazek[1527]Obrazek

Następnie przyszedł czas na powrót do prac nad wiązką elektryczną. Tutaj z pomocą przyszedł mi kolega Krzysiek, który na co dzień zajmuje się podobnymi rzeczami. Bardzo serdecznie Ci dziękuję Krzychu za wykonaną pracę :)

Kiedy rozebrałem osłonę wtyczki DME to okazało się, że również i tam nie było najlepiej. Kilka kabli bez izolacji, przypalonych. Można powiedzieć, że był to ostatni dzwonek na ogarnięcie tej wiązki.

[1528]Obrazek[1529]Obrazek[1530]Obrazek[1531]Obrazek

Wiązka została rozebrana i wszystkie 6 przewodów sterujących cewkami zostały wymienione na nowe. Użyliśmy do tego przewodu odpornego na wysoką temperaturę marki HELUKABEL o nazwie HELUFLON®-FEP-6Y. Jest to linka miedziana o trzech żyłach 3x0,75mm2 do pracy w temperaturze od -100 do 205°C.

[1532]Obrazek[1533]Obrazek[1534]Obrazek[1535]Obrazek

[1536]Obrazek[1537]Obrazek

Przy rozbieraniu wszystko zostało odpowiednio oznaczone i sprawdzone kilkukrotnie ze schematem.

[1538]Obrazek[1539]Obrazek[1540]Obrazek[1541]Obrazek

[1542]Obrazek[1543]Obrazek

Największa zabawa była przy wyciąganiu starych pinów z wtyczek przy cewakch oraz z wtyczki głównej DME. Tę pracę wykonał Krzycho, nie raz kląc pod nosem :D.

[1544]Obrazek

Przygotowanie wtyczki trzeba było uzborić w nowe kable przy użyciu nowych pinów.

Po stronie cewek zastosowaliśmy PIN ŻEŃSKI VW 4,8mm 0,5-1,0mm 000979135 Symbol VW: 000979135E.

[1545]Obrazek[1546]Obrazek

Po stronie DME PIN ŻEŃSKI VW JPT 2,8mm 0,5-1,0 F280.

[1547]Obrazek[1548]Obrazek

Tak wyglądał komplet 6 przewodów uzbrojony we wtyczki do cewek

[1549]Obrazek[1550]Obrazek

Następnie przewody zostały przeprowadzone gumowym przepustem - tak jak to jest zrobione fabrycznie.

[1551]Obrazek[1552]Obrazek[1553]Obrazek[1554]Obrazek

Z drugiej strony po zalutowaniu pinów i włożeniu ich do wtyczki DME trzeba było jeszcze połącznych przewody zasilające cewki, niestety mam tylko jedno zdjęcie oryginalnej złączki (jednej z dwóch). Obydwie złączki zostały zastąpione nowymi.

[1555]Obrazek

Po sprawdzeniu połączeń wiązka trafiła spowrotem do auta. Po założeniu wygląda to tak.

[1556]Obrazek[1557]Obrazek[1558]Obrazek[1559]Obrazek

Jakby ktoś szukał schematu wiązki to oczywiście wszystko jest na mojej stronie w odpowiednim dziale - http://m5e34.pl/materialy_techniczne.html

Tutaj ogarnięte przewody do czujników temperatury cieczy chłodzącej.

[1560]Obrazek[1561]Obrazek

Przy okazji przeniosłem też zaworek strerujący pracą waste gate-a nieco niżej, wykorzystując oryginalną śrubę, do które przykręciłem go dorabiając cienką blaszkę. Wcześniej było to zamocowanie na opasce samozaciskowej do wygłuszenia hehe :D (widać to na zdjęciu 1438)

[1438]Obrazek

a teraz wygląda to tak.

[1561]Obrazek[1562]Obrazek

Przewody elektryczne zaworka sterującego WG też zostały wciągniete w gumowy przepust oraz dostały odpowiednią izolację zewnętrzną.

Wymieniłem też silikonowe łączniki na czarne.

[1563]Obrazek

Ponadto przerobiłem też króciec ciśnieniowy zasilający zaworek strejucy pracą WG, bo ten założony przez Michała był dla mnie nieakceptowalny (polurietanowy przewód wciśnięty w gumową rurkę i zaciśniety opaską to było rozwiązanie istnie chałpnicze hehe :) ). Teraz zostało to połączone na odpowiedniej do tego końcówce. Króciec przed i po:

[1564]Obrazek[1565]Obrazek

Ponadto w końcu wykonałem podłączenie pompki spryskiwacza do nowego zbiorniczka oraz ogranąłem różnie kable, które plątały się tu i ówdzie. Porządek zrobiony również z przewodami idącymi do zegarów do kabiny, ciśnienie oleju, temperatura EGR, ciśnienie doładowania oraz z przewodem do przełącznika map (ten puściłem podszybiem w odpowiedniej izolacji).

Na ogarnianie całości zeszło trochę czasu, ale warto było. Obecnie pod maską dużo bardziej mi się podoba :).
Na koniec jeszcze raz podziękowania dla Krzycha za chirurgiczną pracę na wiązce oraz dla Adama, który i tym razem pomagał mi w większości prac garażowych przy aucie. Serdecznie dziękuję chłopaki ! ! !.

Pozdrawiam odwiedziających.

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
to się nazywa dbałość o szczegóły :ok: wielkie brawa za tak ogarnięte okablowanie, wszystko profi :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Na poziomie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: Pabianice
Z takim podejściem to auto ma jak pączek w maśle :D Nie myślałeś, żeby zamienić tam deta na emu? Myślę, że byłaby to zmiana naprawdę gruba i przyniosłaby sporo dobrego. 3.8 z palety na coś czeka? :)

_________________
FTWL Motorsport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 15:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pedanteria na maxa, w tym pozytywnym rozumieniu :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 09:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
profi podejście :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 30 września 2015, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46
Powiedziałbym, że poziom lepszy niż niemiecki :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 21 lutego 2020, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Jest moc, ciekawe czy jeszcze żyje. Swoją drogą dobry kotlet :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 22 lutego 2020, 12:19 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8447
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Milo powspominać :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 22 lutego 2020, 18:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
No, ciekawe jak tam furka się ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL