BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 15:29 
Frank napisał(a):
Realna predkosc auta na drodze to oczywiscie zupełnie inna sprawa i rozmiar koła jak najbardziej ma znaczenie.

No to przecież każdy tu tak twierdzi. Tylko Patryk się troszkę rombnął na początku ale to pomyłka mała. Frank ile u Ciebie jest na 2 biegu?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 15:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
na liczniku ok 106-107 km/h

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
yeahman napisał(a):
Patryk niestety nie masz racji. Jest różnica i to bardzo duża.
Na 17 zanizy Ci wynik. Tzn że realnie miałeś więcej niż 97km/h. Ale to chyba masz coś nie tak bo jeśli po czipie z silnikiem 2.5 na 2 biegu masz 100km/h... tyle to ma kalibra 2.0 8V 115KM.. :wstyd:


A kto pisał ze po chipie, pomiar był przed, czytaj dokładnie kolego

[ Dodano: 14 Grudzień 2007, 16:12 ]
A co do róznicy wysokości opon przekłamuje mi 1.5km/h za dużo,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 16:17 
marek07 napisał(a):
A kto pisał ze po chipie, pomiar był przed, czytaj dokładnie kolego
A no faktycznie. Sorry.

Ale czip w sumie tu i tak mało da w tej syt. Jedyne co to zmniejszy czas osiągniecia tej pierwszej stówki. Elastyczność na biegach to już nie kwestia czipu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
Odnośnie czasu , jedna próba w zupełnosci mi wystarcza 8.3s , jak na zagazowaną bunie z gazem IIgen.+blos to jest fajnie(a taka lipna instalacja potrafi zabrać troche kucy), wyczytałem że seria miała przyśpieszenie od 7,6-8s (zależności od budy, sedan czy cupe)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Frank napisał(a):
hamownia mierzy moc silnika a nie osiagi auta na drodze. MAsz cos do pomiarow przyspieszen komorką z EMPETROJKAMI ? Jak bedzie krecił kamerą za 20 tys pln to bedzie miał dokładniej zmierzone przyspieszenia ?


Oczywiscie ze mam cos do pomiarow przyspieszen zajebistom komorkom. Pisze to tylko po to aby doradzic, mogloby mnie walic to czy bedziesz mierzyl czas zegarem do odliczania czasu gotowania jajek czy zegarem slonecznym. Mierzenie czasu przyspieszania od 0-100 nie ma wielkiego sensu, bo chyba nie jestes doswiadczonym zawodnikiem na 1/4 mili i nie umiesz ruszyc 2 razy tak samo ?? Jesli juz chcesz mierzyc osiagi na drodze, to mierz elastycznosc, to ma sens. Ale pomiar stoperem, o zgrozo komorka, odpada, za wiele bledow. Nagrywajac film, nie musisz miec kamery za 20 tys (jeszcze najlepiej funtów, zarobione na zmywaku :rotfl: ) wystarczy sprzet ktory zapisuje czytelny obraz 30fps, analizujac taki film klatka po klatce mozesz dokladnie wychwycic moment kiedy wskazowka minie sie z wybrana predkoscią i kiedy zakonczy na gornym interesujacym nas zakresie, dokonasz w ten sposob bardzo dokladnego pomiaru czasow wg predkosci licznikowych. Powinno wystarczyc, ale probe zawsze sie powtarza. W obu kierunkach jazdy i usrednia wartosci.

Hamownia - dowod na przyrost 10% mocy i momentu oraz wygladzenie krzywych by mnie zaspokoil, jedni mierza czasy, inni chca miec drukowane dowody na to jak przebiegaja krzywe charakterystyki pracy silnika. Jak jest lepiej - ocen sam. Byc moze po takim czipie zmieni ci sie ciag w dolnym przedziale obrotow, na hamowni widac wszystko jak na dloni i z wykresu mozesz odczytac najefektywniejsze obroty do wyprzedzania / scigania sie itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
qrax napisał(a):
mogloby mnie walic
troche cie ponosi, zdeka kulturalniej
qrax napisał(a):
Hamownia
qrax napisał(a):
hamowni
qrax napisał(a):
analizujac taki film klatka po klatce
qrax napisał(a):
krzywe charakterystyki
qrax napisał(a):
mierz elastycznosc
qrax napisał(a):
doswiadczonym zawodnikiem na 1/4 mili
na co mi to wszystko, wogule kolegha nie zrozumiał albo nie przeczytał wszystkich postów, chodziło o przekłamanie licznika na inych kołach, i czas dosyć dobry przy ins.IIgen, a kolega czepił sie tych hamowni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 18:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
no dobra, myslalem ze glownym tematem przy zakupie czipa ma byc przyrost osiagow, wielu pewnie rozwaza zakup od reserved, slyszalem ze opinie sa dobre tylko fajnie jakby ktos to udokumentował.
Co do przeklaman latwo zmierzyc je GPSem, mysle ze to dosc wiarygodny pomiar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 19:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
qrax napisał(a):
Oczywiscie ze mam cos do pomiarow przyspieszen zajebistom komorkom.


raczej- zajebistą komorką , chyba,ze starales sie byc dowcipny, ale w takim razie zapomniałes uzyc cudzysłowu
qrax napisał(a):
Pisze to tylko po to aby doradzic, mogloby mnie walic to czy bedziesz mierzyl czas zegarem do odliczania czasu gotowania jajek czy zegarem slonecznym.


moze Cie tez walic zegar z kukułką, ale nie wiem co na to kukułka , specu od pomiarow przyspieszen.
qrax napisał(a):
Ale pomiar stoperem, o zgrozo komorka, odpada, za wiele bledow.

stoper zgoda, ale komorka ? Co z tego ,ze filmik nie jest w rozdzielczosci HD, nie o estetyke chodzi , poza tym nagranie to nagranie, nie widze tu powiekszonej ilosci błedow w porownaniu do np kamery
qrax napisał(a):
Nagrywajac film, nie musisz miec kamery za 20 tys (jeszcze najlepiej funtów, zarobione na zmywaku :rotfl: )


nie wiem ile funtow trzeba na kamere, nie wiem w czym płacą na zmywaku, widac lepiej sie orientujesz. Nie bede sie sprzeczał.
qrax napisał(a):
wystarczy sprzet ktory zapisuje czytelny obraz 30fps, analizujac taki film klatka po klatce mozesz dokladnie wychwycic moment kiedy wskazowka minie sie z wybrana predkoscią i kiedy zakonczy na gornym interesujacym nas zakresie, dokonasz w ten sposob bardzo dokladnego pomiaru czasow wg predkosci licznikowych.


nawet jak cos nagrywa w 15 fps, to w zupełnosci wystarzcza do orientacyjnego pomiaru, wskazowka na kazdej podziałce bedzie wystarczajaco długo.

Ocywiscie jeszcze lepiej miec sprzet, ktory mierzy za pomocą GPS i wtedy jest jeszcze dokładniej , tyle,ze nie ma potrzeby do tego. Nie chodzi o oficjalne wyniki testow publikowane w szeroko dostepnej prasie...
qrax napisał(a):
Mierzenie czasu przyspieszania od 0-100 nie ma wielkiego sensu, bo chyba nie jestes doswiadczonym zawodnikiem na 1/4 mili i nie umiesz ruszyc 2 razy tak samo ??


co to za bzdety ? widac zawodnicy na 1/4 mili tez nie umieją 2x tak samo bo nie widziałem nikogo, kto by za kazdym razem uzyskiwał identyczne czasy kropka w kropke,. Nawet Ci startujacy autami z automatem, a takich nie brakuje. Rozumiem,ze trzeba byc doswiadczonym zawodnikiem na 1/4 mili,zeby umiec sprawnie ruszyc własnym autem ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

qrax napisał(a):
Powinno wystarczyc, ale probe zawsze sie powtarza. W obu kierunkach jazdy i usrednia wartosci.


w obu kierunkach, chyba,ze jezdzisz po 2 przecinajacych prostopadle sie autostradach to wtedy w 4 kierunkach.... :rotfl: chcesz wykluczyc wiatr ?
qrax napisał(a):
Hamownia - dowod na przyrost 10% mocy i momentu oraz wygladzenie krzywych by mnie zaspokoil, jedni mierza czasy, inni chca miec drukowane dowody na to jak przebiegaja krzywe charakterystyki pracy silnika. Jak jest lepiej - ocen sam. Byc moze po takim czipie zmieni ci sie ciag w dolnym przedziale obrotow, na hamowni widac wszystko jak na dloni i z wykresu mozesz odczytac najefektywniejsze obroty do wyprzedzania / scigania sie itd.


tak, wszystko pieknie, tylko jak np ktos robi chip tuning za wiekszą kase, i ma na papierze 10% wiecej mocy a na drodze sie to nie przekłada na nic, to wtedy warto rozwazyc sens inwestycji. PO to własnie potrzebne są testy praktyczne.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Nic sie nie pomylilem przeczytajcie jeszcze raz co napisalem nie pisalem ze rzeczywista predkosc bedzie taka sama chodzilo mi tylko i wylacznie o to co jest na liczniku czyli o to ze nie wazne jakie opony zalozymy to i tak licznik pokaze przy danych obrotach te same predkosci czyli jak odcinal przy 100km/h na drugim biegu to jakie by kola nie byly to i tak odetnie przy 100km/h oczywiscie tyle bedzie na liczniku ale rzeczywiscie predkosc bedzie inna. kolega pytal o predkosc licznikowa wiec tak mu odpowiedzialem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 19:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Patryk w-wa napisał(a):
pisalem ze rzeczywista predkosc bedzie taka sama chodzilo mi tylko i wylacznie o to co jest na liczniku czyli o to ze nie wazne jakie opony zalozymy to i tak licznik pokaze przy danych obrotach te same predkosci czyli jak odcinal przy 100km/h na drugim biegu to jakie by kola nie byly to i tak odetnie przy 100km/h oczywiscie tyle bedzie na liczniku ale rzeczywiscie predkosc bedzie inna.


no ja tez Patryku tak to zrozumiałem, dlatego zdziwiła mnie reakcja innych :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 19:36 
Frank napisał(a):
Ocywiscie jeszcze lepiej miec sprzet, ktory mierzy za pomocą GPS i wtedy jest jeszcze dokładniej , tyle,ze nie ma potrzeby do tego. Nie chodzi o oficjalne wyniki testow publikowane w szeroko dostepnej prasie...


I o to chodzi. Takie pomiary służą orientacyjnie do kontroli, czy masz zbliżone do podanych w katalogu osiągów, czy też czips coś da, lub nie. Wystarczy kilka prób i takie wnioski można wyciągnąć. Nikt nie mówi o wynik, który będzie publikowany w dokumentacji technicznej, z resztą w takim użytkowaniu jak my, nawet 0.3s nie odczujesz w normalnej jeździe, więc po co te kłótnie?

qrax napisał(a):
Jesli juz chcesz mierzyc osiagi na drodze, to mierz elastycznosc, to ma sens.


zdecydowanie się zgadzam. To biorę pod uwagę najbardziej, gdyż każdy ma inny start etc. poślizg kół przy ruszaniu...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 19:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
zdecydowanie się zgadzam.


ja rowniez . I dlatego moim ulubionym pomiarem jest 100-200, oczywiscie w ramach czysto orientacyjnych.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 23:19 
..::CZARNY::.. napisał(a):
pomiary służą orientacyjnie do kontroli

No ja już nie przypomnę kto przeprowadzał laborki z wkładki sportowej filtru powietrza :P

Frank napisał(a):
moim ulubionym pomiarem jest 100-200

Niestety ciężko często o warunki aby go wykonać. Mnie taki pomiar kosztowałby jakieś 50 żł żeby dojechać na autostradę.. to wolałbym już na hamownie wjechać. O bezpieczeństwie to już nie wspomne.. :P

Patryk trzeba jasno pisać bo czasem się nie doczyta i takie krzaczki rosną. Zwracam honor w każdym bądź razie :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 02:39 
yeahman napisał(a):
..::CZARNY::.. napisał/a:
pomiary służą orientacyjnie do kontroli

No ja już nie przypomnę kto przeprowadzał laborki z wkładki sportowej filtru powietrza :P


Nie umiesz czytać, to nie czytaj. Orientacyjnie możesz uwzględnić, czy coś ma wpływ, czy nie. Nie określisz za pomocą tej metody O ILE dokładnie, ale czy w ogóle.

:zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 09:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
yeahman napisał(a):
Ale to chyba masz coś nie tak bo jeśli po czipie z silnikiem 2.5 na 2 biegu masz 100km/h... tyle to ma kalibra 2.0 8V 115KM.. :wstyd:


to juz w glownej czesci kwestia samej skrzyni biegow - calibry maja dlugie przelozenia.


marek07 napisał(a):
predkośc 100km/h osiagnalem na 2biegu , równwa 100prawie (97) i cieło zapłon, czy to normalna predkosc czy przez duże koła 17'' 205/50 mogło mi zawyżyć lub może zaniżyć predkosc,


Co do wielkości kół oryginalny wymiar dla e36, gdzie wskazania licznikowe sa dobre to 205/60r15, porownujac z twoimi kolami 205/50r17 wychodzi ze " kiedy twoj licznik wskazuje 100km/h to faktycznie jedziesz 101,6km/h (http://www.miata.net/garage/tirecalc.html)

Osobiście na moscie 3.45 z silnikiem 2,5 robie na 2ce 90-93km/h.
A najlepsze przyspieszenie na standartowych 205/60r15 jakie mialem to 7,0s. Oczywiscie mierzone G techem, a nie komorka ;)

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL