BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 18:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
Witam Wszystkich jako nowy na forum
Mam problem ze sprzęgłem dziś na 5 biegu przy około 2000 obrotów zaczeło slizgać na chwile
Czy trudno jest wymienić sprzęgło w (E46) 320d 136km?

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 19:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
evjann napisał(a):
Czy trudno jest wymienić sprzęgło w (E46) 320d 136km?

dla mechanika jest to czynność banalna,
ale amatora który robi to pierwszy raz kilka czynnosci może zaskoczyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
dala laika takiego jak ja tez było proste :)
jutro wybieram się w trasę mam do zrobienia 1300km
jak wrócę to się podzielę jak to zrobiłem

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
przed zabraniem sie do wymiany polecam poczytac o sprzeglach samonastawnych SAC, bo bez odpowiedniego klucza do ustawienia nowego sprzegla moze sie okazac ze nowe sprzeglo przejechalo 10-20tys i sie ślizga
za wymiane w tylnym napedzie wiele z Ciebie nie zedra tylko trzeba zaprowadzić do odpowiednio wyposazonego warsztatu, ewentualnie skolowac klucz do SAC. pozyczyc albo kupic za bagatela 1600-2000zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 06:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
vincit1 napisał(a):
przed zabraniem sie do wymiany polecam poczytac o sprzeglach samonastawnych SAC, bo bez odpowiedniego klucza do ustawienia nowego sprzegla moze sie okazac ze nowe sprzeglo przejechalo 10-20tys i sie ślizga
za wymiane w tylnym napedzie wiele z Ciebie nie zedra tylko trzeba zaprowadzić do odpowiednio wyposazonego warsztatu, ewentualnie skolowac klucz do SAC. pozyczyc albo kupic za bagatela 1600-2000zł



szkoda że teraz to piszesz bo już wymieniłem
a nigdzie nic nie znalazłem czy są jakieś dodatkowe utrudnienia :(

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 08:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Ja też wymieniałem niedawno i nie słyszałem o jakiś specjalistycznych kluczach, mam nadzieje że mój mechanik ma większy zakres wiedzy niż ja. W końcu to serwis specjalizujący się w naprawach tylko BMW.
Kolego "evjann" lepiej przypomnij sobie czy dobrze wbijał Ci się pierwszy bieg i wsteczny. Bo ja wymieniałem sprzęgło głównie z tej przyczyny i ogólnie ze starości po 6 latach i 200 tyś km. Miałem nadzieje że problem trudności zniknie i się przejechałem. Bo nadal czasem jedynka nie chce się wrzucić :/ podobno można jeszcze wymienić koło dwumasowe, ale ja sobie już to podarowałem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
larencase napisał(a):
Kolego "evjann" lepiej przypomnij sobie czy dobrze wbijał Ci się pierwszy bieg i wsteczny


biegi wchodziły dobrze i teraz tez wchodzą

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
vincit1 napisał(a):
przed zabraniem sie do wymiany polecam poczytac o sprzeglach samonastawnych SAC, bo bez odpowiedniego klucza do ustawienia nowego sprzegla moze sie okazac ze nowe sprzeglo przejechalo 10-20tys i sie ślizga
za wymiane w tylnym napedzie wiele z Ciebie nie zedra tylko trzeba zaprowadzić do odpowiednio wyposazonego warsztatu, ewentualnie skolowac klucz do SAC. pozyczyc albo kupic za bagatela 1600-2000zł


poczytałem popytałem u znajomych mechaników i do montażu nie potrzeba SAC
bo wystarczy przykręcić docisk i zwolnić tą blokadę na docisku
SAC jest potrzebny jeżeli chcemy zdemontować sprzęgło i ponownieje je zamontować
jeżeli się mylę to mnie poprawcie

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 10:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
wg technologi wymiany sprzegla SAC za każdym razem powinno być montowane przy uzyciu specjalistycznego klucza. chodzi o to by bez dociskania tarczy naciągnąć docisk i go ustawić i dopiero poźniej ścisnąc tarcze sprzęgłową
cala ta procedura jest po to by do samego końca sprzęgło zachowywało swoje właściwości. chodzi o równomierne ścieranie tarczy
w przypadku montażu nowego sprzegla bez klucza skraca się jego żywotność a przy montazu uzywki klucz jest niezbedny gdyż po złożeniu sprzeglo po prostu bedzie sie slizgac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 25
Lokalizacja: tulln
Moje BMW: e60
Kod silnika: 535d
tak z tym się zgodzę ze montaż używki bez SAC jest nie prawidłowy
dzęki za pomoc

_________________
535d,Mitsubishi EVO,Vw WESTFALIA
https://picasaweb.google.com/Rufi.foto2 ... 4u-44uwTQ#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 1 stycznia 2011, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52b28
Kilka dni temu wymieniałem właśnie takie sprzegiełko w e46 320d nie ma z tym większego problemu godzina czasu i skrzynia leży na ziemi trochę trudniej jest wsadzić ale jakoś poszło . Polecam sprzęgło Luk śmiga aż miło :hurra:

_________________
Wiele Serc! Jedno BICIE!
BMW ponad zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 1 stycznia 2011, 23:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
w przypadku montażu nowego sprzegla bez klucza skraca się jego żywotność a przy montazu uzywki klucz jest niezbedny gdyż po złożeniu sprzeglo po prostu bedzie sie slizgac


Z tymi dociskami jest nieco inaczej ;)

Z nowym sprzęgłem blokada jest w zestawie i cała tajemnica polega na jej usunięciu w odpowiednim etapie montażu.

Samonastawa działa tak że jeżeli zdejmiesz docisk, a wcześniej go nie zablokujesz, sprzęgło nie będzie się ślizgać, poprostu napęd zepnie się na stałe i nie będzie wysprzęglać. Klucz służy do cofnięcia samoregulatora docisku. Jednak bez niego też jest sposób na cofnięcie regulatora.

Poprawiałem takie sprzęgła po kolegach którzy pierwszy raz widzieli SAC więc wiem co pisze ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 11 lutego 2012, 13:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Witam

Pozwole sobie podpiąć się pod ten temat.

Jakieś pół roku temu wymieniłem zestaw sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko wszystko firmy Sachs). Przejechałem jakieś 10 tyś km i sprzęgło zaczęło się ślizgać, wybieram się na reklamacje do mechanika i w związku z tym mam parę pytań.

1. Nowy docisk ma jakąś blokadę i dlatego nie jest potrzebny specjalny klucz do montażu?
2. Kiedy, w jakim momencie montażu zdejmuje się taką blokadę?
3. Jeżeli mechanik źle zamontował sprzęgło czy będzie to można poznać po demontażu? Jeśli tak to w jaki sposób?
4. Co może być przyczyną ślizgającego się sprzęgła poza złym montażem?
5. Jeśli był to błąd mechanika wystarczy wymienić samą tarcze czy trzeba znowu wymieniać cały zestaw?
6. Czy może tu być winny dwumas, ponieważ nie był wymieniany?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 1 września 2012, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Też podepnę się pod temat.
Mam pytanie do kolegi TOUDI odnośnie poprawnego założenia dociśku, jak to zrobic ? :). U mnie sprawa sprzęgła wygląda następująco, biegi mi wchodzą ciężko a podczas ruszania sprzęgło bierze niżej niż w połowie. Nie wiedziałem czy problem tkwi w skrzyni, czy jest to wina sprzęgła, dlatego sprzęgło wymieniłem sobie sam na używkę żeby sprawdzić różnicę. Komplet kupiłem z przebiegu 80tyś tarcza miała prawie 10mm grubości, jednak problem z biegami nadal pozostał ;/, może jest delikatnie lepiej szczególnie na zimnym silniku ale to odrobinę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 20 września 2012, 18:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Toudi napisał(a):
Z nowym sprzęgłem blokada jest w zestawie i cała tajemnica polega na jej usunięciu w odpowiednim etapie montażu.



TZN w którym?

Po założeniu docisku i przykręceniu go do dwumasy tak?

Bo później to już się chyba nie da ? :zakrecony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 5 lutego 2014, 11:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Montowałem jakiś czas temu nowe sprzęgło SAC. Posiadało ono blokadę która została wykręcona po przykręceniu do koła dwumasowego i mam ją w szafce. Teraz chce wymienić koło dwumasowe i zostawić moje sprzęgło. Rozumiem, że skoro tarcza sprzęgła nie zmieni swojej grubości to mogę wkręcić tą blokadę w docisk i poprostu go zdemontować. Czy w tym przypadku muszę cofać samoregulator ? Podobno cofa się go gdy zmieniamy tarczę sprzęgła, a wcześniej mieliśmy zużytą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 16 września 2015, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E61 530dA
Kod silnika: M57 218KM
Wymieniłem u siebie w 330d sprzęgło. Założyłem nowy zestaw SACHS. po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że pedał sprzęgła jest miękki i nie da się wysprzęglić.
Jeżeli chodzi o montaż to przykręciłoem dwumas, przykręciłem do niego docisk z tarczą zwracając uwagęaby tarcza była centralnie umieszczona. Dokręciłem docisk, następnie zdjąłem fabryczną blokadę docisku. Założyłem skrzynię i.... zonk Nie wysprzęgla się.
nie rozpinałem przewodu z płynem hamulcowym do wysprzęglika. Wysprzęglik był wyjęty w całości i zawieszony obok, nie zauważyłem na nim wycieku płynu, wcześnie nie było kłóopotu z wysprzęglaniem tylko sprzęgło ślizgało się na 5 biegu przy mocnym bucie. Czy mogłem coś zrobić nie tak podczas wymiany, czy może zakrawa to na jakiś niezwyczajny zbieg okoliczności?
Jak sprawdzić czy wysprzęglik jest wpełni sprawny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 16 września 2015, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
seru83 napisał(a):
Wymieniłem u siebie w 330d sprzęgło. Założyłem nowy zestaw SACHS. po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że pedał sprzęgła jest miękki i nie da się wysprzęglić.
Jeżeli chodzi o montaż to przykręciłoem dwumas, przykręciłem do niego docisk z tarczą zwracając uwagęaby tarcza była centralnie umieszczona. Dokręciłem docisk, następnie zdjąłem fabryczną blokadę docisku. Założyłem skrzynię i.... zonk Nie wysprzęgla się.
nie rozpinałem przewodu z płynem hamulcowym do wysprzęglika. Wysprzęglik był wyjęty w całości i zawieszony obok, nie zauważyłem na nim wycieku płynu, wcześnie nie było kłóopotu z wysprzęglaniem tylko sprzęgło ślizgało się na 5 biegu przy mocnym bucie. Czy mogłem coś zrobić nie tak podczas wymiany, czy może zakrawa to na jakiś niezwyczajny zbieg okoliczności?
Jak sprawdzić czy wysprzęglik jest wpełni sprawny?


Miałem kiedyś podobną sytuację w e60 przy wymianie dwumasy i sprzegła i trzeba było odpowietrzać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 23 września 2015, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E61 530dA
Kod silnika: M57 218KM
Próbowałem odpowietrzyć, nie poszło nic powietrza. Dla zasady wymieniłem wysprzęglik na nowy, odpowietrzyłem i dalej to samo. Pedał sprzęgła jest miękki, czuć delikatny opór dopiero przy samej podłodze. Po odpaleniu silnika biegi nie wchodzą wogóle. Czy możliwe aby z fabrycznie nowym sprzęgłem było coś nie tak i nie daje wysprzęglić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymiana sprzęgła
PostNapisane: 23 września 2015, 15:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
U mnie też ciężko było odpowietrzyć, dopiero wyczytałem na forum że płyn w zbiorniczku wyrównawczym podczas odpowietrzania musi byc cały czas napełniony po brzegi ponieważ gdzieś poniżej jest otwór który zasysa powietrze kiedy poziom płynu troszkę spadnie. Dlatego jedna osoba cały czas dolewała płynu aby był po sam brzeg zbiorniczka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL