Witam wszystkich serdecznie,
Na wstepie chcialbym zaznaczyc ze to pierwszy moj poradnik odnosnie czegokolwiek. Dobry z polskiego tez nigdy nie bylem, bedzie lopatologicznie i niestety bez ogonkow...

Posiadam auto w wersji prawostronnej, nie wiem czy to ma znaczenie, jednak strony kierowcy i pasazera beda odwrotnie, prosze to wziac pod uwage
Co potrzebujemy?- 2 x lampka oswietleniowa, nr. 63316962040 (pasuje z E39 - schowek lub pod nogami, E46 - schowek, E36 - pod nogami; kupujac uzywana lampke, warto napisac wiad do sprzedajacego, bo czesto ucinaja wiazke i przysylaja lampke juz z wtyczka),
- 2 x konektor zenski, nr. 61130005197 (ciezki do kupienia poza ASO - tam min. 10 sztuk trzeba kupic, ale alternatywa jest konektor zenski "DUPONT" lub "TE CONNECTIVITY" - pasuje idealnie)
- ok. 3 metry przewodu o przekroju 0,5mm (najlepiej 2 kolory)
- 2 konektory oczkowe (opcjonalne)
- koszulki termokurczliwe lub tasma izolacyjna, jak kto woli.
Jezeli lampke kupicie bez wtyczki to jeszcze trzeba dokupic:- 2 x wtyczka 3-pinowa, nr. 61138377072
- 4 x konektor zenski, nr. 61130005197
Tak wiec do dziela! Ja nie odlaczalem akumulatora, jednak polecam to zrobic, dla swietego spokoju

Odkrecamy oslone pod nogami pasazera:


Otwieramy schowek, wyciagamy plastik, widzimy pierwszy panel z bezpiecznikami. Trzeba go odkrecic, miejsca srob zaznaczone na czerwono:

Odchylamy go lekko na bok, z tylu bedzie widac kilka gniazd i platanine kabelkow. Nas interesuje 54-ro pinowa wtyczka X13252 (zaznaczona na foto):

Wypinamy wtyczke i delikanie rozginamy zatrzaski, aby uwolnic szary "wsad" wtyczki, ktory zawiera piny 53 i 54 - dolny:

Wpinamy we wtyczke dwa konektory zenskie (ze wczesniej zarobionym kablem - ok 0,5 m na lewa strone i ok 1 m na prawa) w piny 53 i 54. Pin nr 53 odpowiada za + na prawa strone, a 54 jest plusem strony lewej. Wsuwamy szara czesc we wtyczke i wpinamy wtyczke z powrotem, ladnie ukladajac kable.
Przyszla pora na "mase", ja wzielem ja ze sroby pod listwa maskujaca w nogach, mozna jednak odslonic kawalek wykladziny i przy nadkolu znajduje sie "miejsce producenta". Odcinamy ok 0,5m kabla i zarabiamy na jednym koncu konektor oczkowy. Tutaj fotka pogladowa, skad ja wzielem mase (najlatwiej kable dociagnac i najkrotsza droga):

Oczywiscie kabelek przylozylem tylko do fotki, pozniej zarobilem konektor oczkowy. Odkrecamy srobe i nakladamy konektor oczkowy pod podkladke.
Tak wiec pozostalo nam przeciagnac jeden kabel plusowy na druga strone, aby to zrobic odkrecamy oslone pod nogami kierowcy (tutaj zdjecia nie daje, bo jest analogiczne do strony pasazera). Kiedy to zrobimy mozemy swobodnie przeciaganc kabel z jednej na druga strone pod deska rozdzielcza... Mase bierzemy w taki sam sposob jak po drugiej stronie. Kiedy to wszytsko zrobimy, podlaczamy plus i minus do wtyczki od lampki lub jesli nie mamy wtyczki, to zarabiamy konektory zenskie na kable i wpinamy je w skrajne piny we wtyczce 3 pinowej (tzn 1 i 3, po srodku ma byc pusty).

Operacje powtarzamy na drugiej stronie. Teraz pozostaje nam ulozyc i uporzdkowac kable, zalozyc oslony w nogach, podlaczyc lampki i ciezyc sie z efektu!
Tak wygladalo auto przed:

A tak po montazu:

Teraz pozostalo jedynie pomyslec o zarowkach LED bialych!

Tutaj link do galerii gdzie mozna zobaczyc ledy w akcji:
https://goo.gl/photos/A2hV4ob2mQHvFnSS8Oraz link co namodzilem w wolnym czasie z oryginalna latarka ze schowka
https://youtu.be/iDHkeSBpfkc