BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 2 października 2015, 19:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 164
Lokalizacja: Ciechocinek
Moje BMW: e46 318i,e39 525iTou
Kod silnika: M43TU,m54b25
Witam mam pytanie moze mial ktos taki przypadek.Podczas jazdy na niskich obrotach na wyzszych biegach slychac metaliczne pukanie z silnika tak od 1,5 do 3 tys obrotow na wyzszych obrotach tego nie ma.Kiedys sprawdzalem na wolnych obrotach szybko wciskajac pedal gazu tez delikatnie slychac ale nie zawsze.Na poczatku myslalem ze to panewki ,dzwieki podobne ale na wyzszych obrotach jest ok zastanawiam sie czy nie ma to zwiazku z niskim cisnieniem oleju......MIla ktos podobny problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 4 października 2015, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 164
Lokalizacja: Ciechocinek
Moje BMW: e46 318i,e39 525iTou
Kod silnika: M43TU,m54b25
Cisza to zly znak:))))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 5 października 2015, 08:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak ciśnienie oliwy to podstawa, a zakres obr. który podajesz odpowiada stukom popychaczy (szklanek).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 5 października 2015, 23:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 164
Lokalizacja: Ciechocinek
Moje BMW: e46 318i,e39 525iTou
Kod silnika: M43TU,m54b25
dzieki za info.....powoli juz mnie te bmw zaczynaja irytowac :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 6 października 2015, 12:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Dokladnie w tym zakresie, a na postoju wyrazniej podczas schodzenia z obrotow bylo slychac panewke, obrocila sie na na pierwszym korbowodzie. Na poczatku nie wiezylem zw to panewka i myslalem ze powinna byc glosniejsza ze wzrostem obrotow ale odkrecilem filtr oleju i znalazlem w nim zlote drobinki. Po zrzuceniu miski sie potwierdzilo niestety. Moj silnik m54 b30 przyczyna byl najptswdopodobniej silikon ktory jakis magik wczesniej uszczelnial piec i pozatykal kanaly olejowe, smoka. Mechanik jeszcze sugerowal ze vanos moze tak stukac ale u mnie to sie nie potwierdzilo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 7 października 2015, 10:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 164
Lokalizacja: Ciechocinek
Moje BMW: e46 318i,e39 525iTou
Kod silnika: M43TU,m54b25
he he no to sie ciekawie zapowiada:)czyli na wyzszych obrotach nu Ciebie bylo wszystko ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]M54B22 stuki przy obciazeniu
PostNapisane: 8 października 2015, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Stuki było słychać tylko w tym zakresie o którym pisałeś. W czasie jazdy zarówno przy zwiekszaniu obrotów jak i przy odpuszczaniu gazu, a na postoju tylko podczas schodzenia z obrotów. Ogólnie w życiu bym nie powiedział że to panewa bo już kilka słyszałem (w mojej diagnozie utwierdziły mnie złote drobinki w filtrze oleju), auto oddałem dobremu mechanikowi tylko od bmw z nadzieją na remont i on też mi nie wierzył i na początku dobrał się do vanosa ale nic tam nie znalazł. Dobrał sie do panewek i potwierdził moje przypuszczenia. Skończyło sie na wymianie słupka, głównie ze względu na wał który dość dobrze przeorało, ale i w całym silniku panował ogólny syf, szlam, kiła, mogiła i silikon. Odkręć sobie filtr oleju i dokładnie obejrzyj, nic to nie kosztuje, a jak nic nie znajdziesz to możesz szukać dalej. Jeżeli to vanos powinieneś słyszeć przykładając ucho do jego obudowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL