BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Szczurek1986 napisał(a):
h4cker napisał(a):
Olej w dolocie to nic nowego ;) jeszcze nie widziałem silnika z turbo, żeby miał suchy dolot :P




To widziałeś Same niesprawne autka :rotfl:


Być może :hyhy: swego czasu jak robiłem w warsztacie to co bym nie robił przy dieslach to wszystkie były "zaszczane" na układzie doładowania a szczególnie grupa VW :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Kupiłem sobie nową suszarkę :cool:

Obrazek

w poniedziałek montaż :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 18:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
ale ta to w oleju jest :hyhy: :hyhy:

to jest od e39 czy od e60? :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
palec216 napisał(a):
ale ta to w oleju jest :hyhy: :hyhy:

to jest od e39 czy od e60? :niepewny:

Bo była w trakcie mycia i dlatego tak wygląda :wstyd:

Obrazek

teraz się mogę pochwalić :hyhy: wyciągnięta z E65 po przelocie 112tys mil :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 22:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Będą tłuste konie :hurra: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Szczurek1986 napisał(a):
Będą tłuste konie :hurra: :hyhy:

Póki co to są zdechłe konie :mur: :mur: :mur: cała wymiana jedno wielkie gó*no dała...

Jak był muł tak jest dalej :mur: przybyło tylko więcej chmury rozpaczy :mur:

Jedyny plus zmiany turbiny to całkowita cisza w środku :) nic nie wyje i w końcu słyszę niesamowity dźwięk 3.0d :ok:

Ja się poddaje :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pawelos666 napisał(a):
wg mnie to nie sa ani wtryski ani turbina, a przynajmniej na ten moment bym jej nie wyjmowal nie majac pewnosci co do tego co napisalem wyzej


no stary jak to ma jechac... jak wstaje przy 2300, u mnie wstaje przy >1500

odlaczales egr i turbina pompowala ok ale od 2700obr

:) przeplywke sprawdziles? i podcisnienia manometrem? jakies bledy ma? nic z kompem nie grzebane?

moze osprzet silnika nie chula z tym sterownikiem, zacznij od tych podcisnien i przeplywki, jak nic nie da to zajalbym sie sterownikiem silnika

sprawdz parametry pracy takiego samego silnika ktory jedzie ok

czy kopci jak wejdzie na wyzsze obroty? powyzej 3000? jezeli tak to nie ma co nawet sprawdzac podcnisnien

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
pawelos666 napisał(a):
wg mnie to nie sa ani wtryski ani turbina, a przynajmniej na ten moment bym jej nie wyjmowal nie majac pewnosci co do tego co napisalem wyzej


no stary jak to ma jechac... jak wstaje przy 2300, u mnie wstaje przy >1500

odlaczales egr i turbina pompowala ok ale od 2700obr

:) przeplywke sprawdziles? i podcisnienia manometrem? jakies bledy ma? nic z kompem nie grzebane?

moze osprzet silnika nie chula z tym sterownikiem, zacznij od tych podcisnien i przeplywki, jak nic nie da to zajalbym sie sterownikiem silnika

sprawdz parametry pracy takiego samego silnika ktory jedzie ok

Jedzie jak kopa :mur: jutro zakładam starą przepływkę... nie przyszedł mi jeszcze zaworek do sterowania turbiną...

Turbinę musiałem zmienić bo to były jej ostatnie chwile przed puszczeniem oleju... była nieszczelność między turbiną a kolektorem i pewnie dlatego gwizdała i wyła jak zła... teraz jest kompletna cisza i czasem coś piśnie powyżej 3500obr. :hyhy:

Ale mimo, że wszystko szczelne to dalej czuć spaliny w kabinie po zatrzymaniu...

Myślę zaślepić EGR wkładając coś między zawór a przewód i chyba wtedy nie wyskoczy błąd?

Nie mam pomysłów bo wszystko sprawdzone i uszczelnione a jedzie jak jedzie...

Ale osprzęt został mój jedynie słupek drugi... czy trzeba by było zrobić remape? A może to jest ku*wa 2.5d i dlatego się tak zachowuje? Gdzie da się sprawdzić jaka to pojemność?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 21:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
h4cker napisał(a):
A może to jest ku*wa 2.5d i dlatego się tak zachowuje? Gdzie da się sprawdzić jaka to pojemność?

Bodajże pod rozrusznikiem jest oznaczenie silnika


Podobne problemy przerabiałem w 2.0d gdy były wtryski z 1.8d.
W moim przypadku ułatwieniem było to, że pojawiał się błąd sondy lambda o ubogiej dawce

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
cursor napisał(a):
h4cker napisał(a):
A może to jest ku*wa 2.5d i dlatego się tak zachowuje? Gdzie da się sprawdzić jaka to pojemność?

Bodajże pod rozrusznikiem jest oznaczenie silnika


Podobne problemy przerabiałem w 2.0d gdy były wtryski z 1.8d.
W moim przypadku ułatwieniem było to, że pojawiał się błąd sondy lambda o ubogiej dawce

W moim przypadku sterownik nie pokazuje żadnych błędów oprócz tego, że na live data widać, że jest niedoładowany kiedy trzeba... :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 22:10 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 39
Posty: 5123
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
ProCeed


Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
Nie czytałem całego tematu, ale czy sprawdzałeś elektrozawór na egr... W poprzednia E39 530d nie chciała jechać do 2000obr, fachowcy mnie skrzynia padniętą straszyli... Ideałem do pobliskiego warsztatu i stwierdził że to elektrozawór na egr, koszt 200zł i auto nabrało życia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 5 października 2015, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
feder napisał(a):
Nie czytałem całego tematu, ale czy sprawdzałeś elektrozawór na egr... W poprzednia E39 530d nie chciała jechać do 2000obr, fachowcy mnie skrzynia padniętą straszyli... Ideałem do pobliskiego warsztatu i stwierdził że to elektrozawór na egr, koszt 200zł i auto nabrało życia ;)

Miałem przełożyć ten od turbo ale przy tych kosztach to zamówię jeszcze jeden i będę miał dwa nowe chociaż wątpię, że to coś zmieni :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no to czekamy na cud :wstyd:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 12:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
pawelos666 napisał(a):
no to czekamy na cud :wstyd:
ale tylko 15 min resztę odrazu się robi :)

hey a czy jak przekładałeś słupek to ze swojego silnika przekładałeś pompę wysokiego ciśnienia ? czy jeździsz na tej pompie z "nowego " słupka :) :niepewny: bo może tu jest problem bo jakby się okazało , że to jest 2,5l a nie 3,0l to pompa ma idą wydajność możesz spisać tabliczkę z pompy i porównać idź w tym kierunku :zdegustowany:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Egr zaślep jak juz tyle przy nie grzebierz moze duzo nie pomoże ale przynajmniej kolektor bedziesz mial czysty. I bedziesz mial pewnosc ze w przyszłosci Ci sie nie spieprzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Ja mam takie same objawy znajomy sie przejechal posłuchal i potwierdził moje przeczycia turbo złom (ale musze poczekac z wymianą bo i tak w ciagu ostatniego mies prawie 4tys w nia wsadzilem. Niewdzieczny egzemplarz mi sie trafił. ) No ale Ty masz juz drugie turbo hmm a zawór podcisnienia masz ten z metalowym pierscieniem czy caly plastik. Z metalowym podobno lepszy na innym forum wyczytalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Pompa CR jest moja jak i cały osprzęt jedynie słupek jest drugi... byłem dzisiaj u nich i powiedziałem a może to 2.5d a oni, że sami już nie wiedzą i nawet jeśli to 2.5d i 3.0d to to samo tylko się mapą różni bo według nich turbo i wtryski mają te same... mówią, że nie raz rozbierali M57 i wyglądają tak samo...

Dzisiaj przyszedł zaworek dedykowany dla turbiny ;)

Obrazek

Obrazek

Z plastikowym kołnierzem kosztował na polskie 240zł a ten z metalowym kupiłem 3 lata temu na alledno za 130zł...

Po wymianie nic się nie zmieniło :mur: :mur: :mur:

Nagrałem nowe filmiki jeden z przyśpieszenia na GT2260V:



A tu live data ale jak ja jechałem nie żona :P



Cały czas widać, że jest niedoładowany... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na tych zaworkach ma wszystko grac bo ja na tym jezdze mam takie nowe te po ~200

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
może to ten czujnik doładowania w kolektorze :niepewny: chociaż nie pokazuje błędu :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 6 października 2015, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
palec216 napisał(a):
może to ten czujnik doładowania w kolektorze :niepewny: chociaż nie pokazuje błędu :niepewny:

Czujnik po wymianie motoru był z "nowego" a ostatnio założyłem z powrotem swój i żadnej różnicy/poprawy :dobani:

Skąd się może brać za niskie ciśnienie doładowania skoro jest większe turbo :mur:

Wszystko myte, sprawdzone i szczelne... zastanawiam się nad założeniem z powrotem starej przepływki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL