BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 18 listopada 2015, 22:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Witam, Proste i szybkie pytanie. Początkowo zalany CASTROL EDGE 10W-60, później zmiana na valvoline vr1 racing 10w60, przejechane na nim około 10k kilometrów. Czy można teraz wrócić do Pełnego syntetyka? Motornia m54b30.
,

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 18 listopada 2015, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
10w60 to są syntetyki

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 18 listopada 2015, 23:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Castrol tak, valvo niestety okazuje się że nie.
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... g/cid(1846)/vr1_racing_10w-60

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 18 listopada 2015, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Można.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 19 listopada 2015, 01:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
też tak sądziłem, gorzej jak by 150k przejechała na półsyntetyku. Najlepiej 5w40? Valvo, liqui moly? Może jakiś inny?

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 19 listopada 2015, 11:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139839
Pawelek94 napisał(a):
Najlepiej 5w40?

Tak

Pawelek94 napisał(a):
Valvo, liqui moly? Może jakiś inny?


Valvoline, Liqui Moly, Millers, Motul :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 19 listopada 2015, 11:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
ja po ok 100 tys km wróciłem na full syntetyk i nic się nie stało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 19 listopada 2015, 13:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
A jaki dokładnie olej?
z valvo, albo synpower albo maxlive 5w40
z millers, TRIDENT ,xf, ee 5w40
z liqui High Tech albo top tec również 5w40.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 22 listopada 2015, 12:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
wydaje mi się że nie ma większych przeciwskazań
ja jezdziłem na wszystkim z wyjątkiem oleju rzepakowego:) teraz mam zalany titan 10W40 z mos 2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 22 listopada 2015, 14:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Odpowiadając na pytanie - bez problemu.
A rozwijając wątek, Valvo, mimo, że półsyntetyk, jest bardzo dobrym olejem. Ale i tak na Twoim miejscu zmieniłbym na jakieś 5W - po zimie silnik Ci za to podziękuje.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Przeszedłem po 10 tysiach z max life valvo 10w40 na syn power 5w30 , nie bój się zmiany jest bajka , zrób jeszcze plukanke , następnym będzie 0w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 00:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 57
Lokalizacja: Okolice Wwa
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148325
CASTROL EDGE 10W-60 dedykowany jest do m3 fabrycznie,dużo ludzi leje i nie narzeka tylko aby nie był rozlewany w Pl , najlepiej z DE podobno jest różnica .
Ile osób tyle zdań a przy kolejnej wymianie nadal nasuwają się pytania jaki olej zalać ? Millers,Motul,Valvoline czy Castrol , na którym w teorii z fabryki beta wyjechał .

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Ja castrola nigdy nikomu nie polecę, nagaru w silniku zostawia od groma. W tamtym tygodniu przyjechała do mniez niemiec e34 520, co 15tys regularnie wymieniany olej 5w30 catrola (chyba ze 20 zawieszek z wymian oleju było na przepływce :D), standardowo lało się spod dekla, sciągnąłem dekiel a pod nim cała masa nagaru...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 17:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Castrola nie leję, miałem e36 na castrolu. Nagar można było szpachelką skrobać, od tamtej pory, lałem valvoline. Kolega zmienił z castrola na valvo, zmiejszył się znacząco apetyt na olej. Jednak, znam osobę i widziałem na własne oczy silnik, pędzony długi czas na castrolu. Idealny, zero nagaru.

Ale wracając do pytania. Praktycznie wszystkie, mają wydłużone interwały. Nie ogarniam się wogóle w tych olejach.
A jaki dokładnie olej?
z valvo, albo synpower albo maxlive 5w40
z millers, TRIDENT ,xf, ee 5w40
z liqui High Tech albo top tec również 5w40.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Co do valvo to jezdze cały czas na VALVOLINE VR1 RACING 5W50 mogę go śmiało polecić jezdzę od poczatku auta prawie czyli 2 lata i bardzo ładnie czyści silnik z nagaru. A ostatnio ojciec w swojej m52b20tu też zalał i po dwóch wymianach silnik zaczoł inaczej pracować oraz wyczyścił trochę silnik z nagaru który zostawił castrol bo przedtem był lany ;) http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 99418.html

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Ja osobiście nie znam osoby, która by nie była zadowolona z przejścia na Valvoline :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 19:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Pawelek94, z valvo synpower to zwyklak, a maxlife jest przeznaczony dla silników z dużym przebiegiem, czyli można założyć że jest łagodniejszy dla uszczelek. Ja tam do swoich niemłodych beemek lałem synpower. Z millersa leję trident, te droższe to longlajfy i skoro zmieniam co 10 tyś to uznałem że nie warto. Generalnie zobacz sobie jakie normy który olej spełnia ale do takich silników jak w naszych bawarkach to brałbym te tańsze serie. Obecnie leję Millersa i jest ok, na Valvo też było ok ale jak podrożał to stwierdziłem że przesiądę się na Tridenta bo to 100% syntetyk a nie hydrokrak jak wiele olejów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
ded napisał(a):
Pawelek94, z valvo synpower to zwyklak, a maxlife jest przeznaczony dla silników z dużym przebiegiem, czyli można założyć że jest łagodniejszy dla uszczelek. Ja tam do swoich niemłodych beemek lałem synpower. Z millersa leję trident, te droższe to longlajfy i skoro zmieniam co 10 tyś to uznałem że nie warto. Generalnie zobacz sobie jakie normy który olej spełnia ale do takich silników jak w naszych bawarkach to brałbym te tańsze serie. Obecnie leję Millersa i jest ok, na Valvo też było ok ale jak podrożał to stwierdziłem że przesiądę się na Tridenta bo to 100% syntetyk a nie hydrokrak jak wiele olejów.


jak uszczelka kończy żywot to i tak pusci niezależnie od oleju :P

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 57
Lokalizacja: Okolice Wwa
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148325
Znalazłem ciekawą stronę z serwisu z testami syntetyków.
Trzeba tylko pamiętać , że to testy laboratoryjne więc na pewno ma inne odzwierciedlenie film olejowy w naszych silnikach.
http://bmwservice.livejournal.com/27699 ... ad=1271347

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]10k km na półsyntetyku, powrót do syntetyka
PostNapisane: 23 listopada 2015, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
podpisuje sie pod wpisem ded a te 10w60 "syntetyki" to kolo estru czy polialfaolefinowej bazy nie staly nawet, tam smaruje lepkosc i dodatki, to sa tanie oleje do silnikow ktore wymagaja 10w60, nie kazdy 10w60 jest taki zaje*isty jak np cfs

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL