BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie.
Dzisiaj rano odpaliłem swoją e46 m54b22, temperatura -10 stopni, przejechałem spokojnym tempem ze 2 km i nagle z wydechu poszły kłeby dymu. Silnik jeszcze normalnie pracował, zrobiłem z 500 metrów, żeby bezpiecznie zaparkować, cały czas mocno dymił. Jak wysprzęgliłem, to zgasł i już nie odpalił. Wał korbowy stoi, można go ruszyć tylko o kilkanaście stopni. Odkręciłem korek oleju, było tam wysokie nadciśnienie. Skojarzyłem zamarzniętą odmę. Zablokowany silnik wskazuje, że komory spalania są po brzegi wypełnione olejem. Pytanie, którędy on tam się dostał? Kolejne pytanie, czy katalizatory to przeżyją i da się je jeszcze wypalić? Auto pojechało do domu na lawecie prawie 150km, w poniedziałek zaczynam robotę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 01:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Oby nie wszedł w życie czarny scenariusz,katalizatory wypalaj bardzo spokojnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Najprawdopodobniej odma zamarzla i wypil olej dolotem, zalalo tloki. Moglo pogiac zawory. Zobacz ile oleju zostalo w misce, wykrec swiece wal powinien ruszyc, choc pewnie trzeba bedzie zrzucic glowice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 08:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
SzatanCbr napisał(a):
Najprawdopodobniej odma zamarzla i wypil olej dolotem, zalalo tloki. Moglo pogiac zawory. Zobacz ile oleju zostalo w misce, wykrec swiece wal powinien ruszyc, choc pewnie trzeba bedzie zrzucic glowice

Jak olej pójdzie na tłoki to prędzej pokrzywi korby niż zawory :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 10:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
maciej1203, +1,
Oraz moze "podnieść" glowice.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 11:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Z podnoszeniem czapy narazie się wstrzymaj,odkręć świece i spróbuj zakręcić wałem "ręcznie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 12:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
kirpek napisał(a):
maciej1203, +1,
Oraz moze "podnieść" glowice.

Bez przesady ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Jutro wykręcę świece i wyciągnę z cylindrów olej strzykawką. Później przedmucham cylindry i spróbuję odpalić. Jak będzie dobrze, to zdejmuję kolektor do czyszczenia i przy okazji przeczyszczę separator i cały układ odmy. Separator da radę rozebrać i złożyć z powrotem? Dziwi mnie fakt zamarznięcia odmy, bo nie miałem nigdy mazi na wyjsciu z pokrywy zaworów, a w czwartek zrobiłem trasę 150 km autostradą w ciągu 1 h, co dobrze wygrzało silnik. We wtorek robiłem uszczelniacze vanosów, nowy olej, klawiatura była czysta, jak w nowym silniku. Jutro się coś wyjaśni mam nadzieję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 14:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
napisałem "podnieść" czyli w zamyśle, rozciągnąć szpilki, wygiąć głowice.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
kaczorek79 napisał(a):
Separator da radę rozebrać i złożyć z powrotem?

Niestety nie. Tez się dziwię czemu zamarzła. Wymieniałeś ją kiedyś ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 14:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
leszczu24 napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
Separator da radę rozebrać i złożyć z powrotem?

Niestety nie. Tez się dziwię czemu zamarzła. Wymieniałeś ją kiedyś ??


Pięć m-cy temu zdejmowałem kolektor, bo zakładałem lpg, wymieniłem wtedy fabryczną jeszcze odmę, tzn separator. Przewody zostały, bo były w dobrym stanie, tylko przedmuchałem. Wczoraj zdjałem górny przewód odmy, ale tam były śladowe ilości oleju, raczej opary. Wydaje mi się, że olej pociągnęło rurką odpływu z miski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Wymieniłeś na zamiennik czy oryginał ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Zakładałem febi, ale w oryginale też był febi z 2003r z numerami oe bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 18:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Jeśli nie uszkodzisz odmy to możesz ją rozebrać, dekielek jest na zatrzaski.

Sprawdzałeś poziom oleju na bagnecie, to pewne, że Ci poszedł na tłoki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Bo auto w takie mrozy odpala się z otwartym korkiem od oleju.

Ja tak robię i już jeden raz uchroniłem się przed takim numerem jak przytrafił się właścicielowi tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
dziabi3 napisał(a):
Bo auto w takie mrozy odpala się z otwartym korkiem od oleju.

Ja tak robię i już jeden raz uchroniłem się przed takim numerem jak przytrafił się właścicielowi tematu.

Teraz to już jakieś jaja sobie robisz :szok:

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
CHEMIK211 napisał(a):
Teraz to już jakieś jaja sobie robisz :szok:



x2

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Moje BMW: 435i
x3 jak wyżej ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Według mnie odma nie jest winna bo nawet jakby była zamarznięta to jakim cudem "wyciągnełaby" olej z miski ? Przez rurke spływową ktos powie ale przeciez powietrze jest zasysane przez kolekor dolotowy . Mało prawdopodobne ...nie chce tego mówić ale chyba silnik Ci sie zatarł. Jaki olej miałes wlany ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 mróz, dym z wydechu i zablokowany silnik
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
wandii napisał(a):
Jeśli nie uszkodzisz odmy to możesz ją rozebrać, dekielek jest na zatrzaski.

Sprawdzałeś poziom oleju na bagnecie, to pewne, że Ci poszedł na tłoki?


Właśnie coś mi się wydawało, że jest na zatrzaskach, teraz auto stoi w ciepłym od wczoraj i jutro zacznę działać. Na wszelki wypadek nowy separator mam na miejscu w mieście. Oleju na bagnecie nie sprawdzałem, przed awarią miałem max (wymieniany 4 dni wcześniej), a wciągnąć mogło najwyżej niecały litr, bo kontrolka poziomu jeszcze się nie zapala. Nie jestem na 100% pewny, ale czytałem, że zdarzały się takie akcje w R6 bmw. W sumie, jak w silniku było ciśnienie (korek wlewu wystrzelił do góry po odkręceniu), wysoki poziom oleju po wymianie i zanurzona rurka bagnetu, to mogło tą rurką pociągnąć przez ssanie. Póki silnik chodził, to zawory wydechowe się otwierały i wypluwało nadmiar (dymu było tyle, że po zatrzymaniu kropla oleju z końcówki wydechu wisiała), jak zgasł, to resztką podciśnienia zaciągnął i obrót wału próbuje sprężyć olej, którego nie da się sprężyć.
Normalnie powinien wyskoczyć bagnet i zarzygać olejem pod maską, ale u mnie bagnet mocno siedzi.
Jutro wieczorem będą nowe informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL