BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 17:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d oszukuje ze wskaźnikiem paliwa, kalibracja w INPA
PostNapisane: 3 lutego 2016, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Jeżeli ten post powinien być jednak w dziale paliwa, proszę o przeniesienie! :)

Mój problem wygląda tak.
Wskazówka paliwa po zatankowaniu szaleje, widać to np na filmiku który nagrałem:
https://www.youtube.com/watch?v=vOFntSUzwuo

No i tak przeważnie nigdy nie wiedziałem ile mam paliwa w baku aż do momentu gdy dochodziło do 1/4 zbiornika. Lub gdy też jechałem powyżej 20km ciągle, wtedy jakoś ta wartość się normowała i wydawała być wiarygodna. Jednak gdy się zatrzymałem, nagle w cudowny sposób był pełen bak.

Postanowiłem, że rozkręcę oba pływaki i sprawdzę, który jest walnięty. Wyciągnąłem jeden, odłączyłem drugi i ruszałem tym cypelkiem. Wskazówka ruszała się prawidłowo. Zrobiłem to samo z drugim pływakiem i też wszystko było ok. Pływaki w ogóle były czyściutkie i takie ładne jak nowe, nigdzie kabelki nie były urwane ani nic. Wsadziłem je do środka i przez kilka miesięcy od lata było ok.

W grudniu jednak, gdy zapaliła mi się rezerwa, dystans pokazywał jeszcze 180km. To postanowiłem zajechać na stację, ale najpierw po drodze do sklepu. Wyłączyłem silnik, a gdy chciałem go odpalić już się nie dało. Kręcił, kręcił, było słychać jakby coś się przelewało w baku, ale nic. Silnik padł. Poszedłem pieszo na stację, kupiłem 4 litry ropy i wlałem je do baku. Odczekałem chwilę, aż się układ odpowietrzy, no i zapalił.
Zatankowałem do pełna, wyjeździłem to i podczas jazdy, gdy paliwa już było mało, zaświecił się żydek. Palił się chwilkę, a potem zgasł. Myślałem, że może jakieś wzniesienie czy coś i źle pokazało, bo dystans był prawie 250km, a niemożliwe że tak mało przejechałem na jednym baku (średnio robię około 800 - 900km, wtedy było niecałe 700). Zatrzymałem auto na parkingu, poszedłem na zakupy i znowu lipa. Nie chciał odpalić. Słychać było jak się tam coś przelewa, cuda wianki. Odpowietrzałem go, kręciłem, ale już aku słabł więc znowu z buta na stację i kupiłem 5 litrów. Zalałem, odpowietrzyłem i ciągle nic. Mówiłem sobie, że trudno, najwyżej po kogoś zadzwonię z ubezpieczenia bo mam akurat pakiet na takie cuda. No to sru, kluczyk w pozycję II, czekam aż skończy bulgotać i kręcę...kręcę...kręcę...zapalił. Uff. Szybko na stację i znowu bak na full. Teraz widzę, że nie jestem w stanie wyrobić takiego dystansu jak dawniej, a wskazówka oszukuje mnie równo i na dobrą sprawę nie wiem ile mam paliwa.

Podłączyłem INPĘ i w silniku wywalił mi taki błąd:

Cytuj:
4B90 4B90 Raildruckueberwachung bei Motorstart
Fehlerhäufigkeit: 92
Logistikzähler : 39
1. Umweltsatz
Kilometerstand 179720 km
mittlere Motordrehzahl 220.66 rpm
Kühlmitteltemperatur 38.08 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 31.51 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 24.81 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub
Ladedruckwert 974.76 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 10264.36 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Atmosphärendruck 984.61 hPa
2. Umweltsatz
Kilometerstand 179720 km
mittlere Motordrehzahl 744.72 rpm
Kühlmitteltemperatur 37.07 deg C
maximaler Raildruck der letzten 10ms 228.44 bar
Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 30.72 mg/cyc
angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub
Ladedruckwert 964.92 hPa
linearisierter APP1 0.00 %
Batteriespannung 11404.84 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Atmosphärendruck 984.61 hPa
Signal oder Wert oberhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 4B 90 01 06 00 00 5C 27 46 34 08 58 04 3F 3E 63
00 3F 00 64 46 34 1B 57 1D 4E 3E 62 00 46 00 64
=============================================================



Czy da się w Inpie jakoś sprawdzić aktualny stan paliwa, jakoś mierzone przez inny czujnik niż ten na zegarach?
Mógłbym liczyć może na jakąś pomoc w rozwiązaniu tego problemu?

Dzięki z góry za odpowiedź i poświęcony czas na moje wypociny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d oszukuje ze wskaźnikiem paliwa, kalibracja w INPA
PostNapisane: 5 lutego 2016, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
bump


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d oszukuje ze wskaźnikiem paliwa, kalibracja w INPA
PostNapisane: 17 lutego 2016, 01:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
bump


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL