BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: bmw e36 2,5td problem x3
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: siedlce
na wstepie witam milosnikow bmw :)


przepraszam ale nie szukalem podobnych tematow bo nie mam juz sil chcialem wszystko ladnie opisac takze nie miejcie za zle.



zaczne od poczatku. posiadam bmw 325 td z 93 roku sedan problem pojawil sie jak nie wiadomo z jakich przyczyn skakalo mi napiecie w samochodzie, objawialo sie to tym ze podczas jazdy (niekoniecznie) nagle licznik przestal mi dzialac a w zamian zegar pokazujacy temperature i godzine zaczynal swicic jasniej, nastepnie po kilku sekunach wracalo do normy czyli napiecie spadlo a licznik wskaywal aktualna predkosc itd. mialem tak kilka miechow, wizyty u specjalistow (oprocz salonu) nic nie pomogly, po jakims czasie licznik przestal wskazywac wszystko oprocz predkosciomierza tzn nie dzialala wskazowka od paliwa od obrotow a na wyswietlaczu gdzie kiedys byly kilometry pojawil sie taki opis -"PPPPPPPPP", jednak napiecie nie ustalo i teraz tez zdarza sie ze nawet predkosciomierz sie wylacza a zegar jasniej swieci. O tym ze licznik jest nie podswietlany juz nie wspomne, wczesniej zdarzalo sie ze na dolku zaczynal swiecic ale przez krotki czas. co to moze byc gdzie szukac problemu??gdy kupie nowy licnzik tez sie spali??


drugi problem polega na tym ze strasznie dlugo i kilka razy musze go palic na zimnym silniku, jak juz zapali i np wyjezdzam z garazu - to mi gasnie, przy ruszaniu do przodu tez (przy rozgrzanym silniku czegos takiego nie ma), natomiast w trasie to tragedia, rozpedzajac auto nagle cos sie dzieje zatrzymuje sie moc i nawet spada takze lapiac 100km/h nagle auto przestaje rozwijac predkosc a wrecz przeciwnie spada jej - porazka. czasem pomoaga jak wlacze na luz obroty spadna do 0 i znow bieg i dziala, pomaga tez jak wcisne bieg nizszy dam gazu i zmiana na wyzszy. bylem u specjalisty to cos wspominal o pompie paliwowej i tkwiacym tam problemie ale niestety zeby zobaczyc co jest grane trzeba miec druga pompe dla porownania albo serwis to drugie niestety odpada ;/.


3 problem polega na tym ze nie mozna mojego auta podlaczyc pod komputer i jego programy do bmw- tez specjalisci nie wiedza dlaczego.


takze mam nadzieje ze mi pomozecie i udzielicie kilku wskazowek.


pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 13:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
moze to co napisze bedzie glupie ale przynajmniej post sie podniesie ;).

Mialem kiedys tak ze licznik zaczol mi liczyc w przeciwną strone a pozniej dobil do konca i tak sobie latal ja mu gazu a on to w gore to w dol i wszystkie wskazowki tak swirowaly . Sprawdz sobie czy dzialają ci liczniki , gdzies o tym pisze na forum test robisz przytrzymując na zgaszonej stacyjce 5sek wcisniete zerowanie licznika (poszukaj na forum jak nie znajdziesz to na gg mozesz napisac to sprawdze u mnie i ci napisze 283187)

Sproboj odlaczyc akumulator na 5 min po czym złącz plus z minusem (odlaczone kable) i wlacz stacyjke tak jakbys odpalal pozniej wyjmij kluczyk i podlacz spowrotem akumulator u mnie pomoglo ;] , poruszaj kablami od akumulatora moze gdzies traci styk u mnie wlasnie tak sie dzialo .

Co do utraty mocy z tego co wiem zazwyczaj jest to problem z nieszczelną rurą od przeplywomierza do kolektora , albo tak jak u mnie mozesz miec wode we wtyczce sondy lambda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 13:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Co do utraty mocy z tego co wiem zazwyczaj jest to problem z nieszczelną rurą od przeplywomierza do kolektora , albo tak jak u mnie mozesz miec wode we wtyczce sondy lambda[/quote] w dieslu niema przepływki ani sondy :) tzn w roczniku 1993 :) ale problemy faktycznie dośc dziwne aczkolwiek proste do rozwiązania
1 sprawa licznika zakładam zwarcie odkręcałes licznik sprawdzałeś w środku może jakiś kabel robi zwarcie
2 odnośnie tej prędonści max 100 > sprawdz wszystkie przewody podciśnienia dochodzące z kolektora , filtra paliwa i zaworków sterujących , umnie było tak że jeden wezyk gumowy spadł i bemka leciała max 130
3 jednak wszystkie te obiawy wskazują mi na awarie kompa jak to nieda sie podpiąc pod komputer ? niema wtyczki czy co ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: siedlce
wcisniete zerowanie licznika sprawdzalem i nic sie nie dzieje dalej jest "ppppppp", licnzik wyjalem wszystko bylo podlaczone (zapewne licznik do wyrzucenia? ). ciekawe czy jak kupie nastepny to tez mi sie cos popali od tych skokow napiecia(zakladam ze to od tego)?

tzn max 100 bylo podane dla przykladu, ogolnie poleci wiecej tylko tyle ze czasem jego moc sie zatrzymuje i nawet spada (przy kazdej predkosci),

kompa da sie podpiac do samochodu ale nie ma polaczenia nic zero reakcji, badanie przeprowadzane w warsztacie bosha i z ich komputerami.


ogolnie auto zle pali dzisiaj z garazu nawet nie wyjechalem bo od krecenia silnika padl mi akumulator i nawet nie zapalilo auto ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 18:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
no dzisiaj mi też niechciało sie wyjś z domu wiec nie dziwie sie bemce :) a swoją drogą to faktycznie nie wesoło a sprawdzałeś na wtryskach jest paliwo ? a próbowałes u innych mechaników podpiąc pod kompa ? rozłaczyłeś akumulator ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
nie pomogę Ci w wsprawie licznika ale jeżeli chodzi o to ciężkie palenie rano to mam pytanie , kiedy wymieniałeś jej filtr paliwa ??? i czy to że ciężko pali zbiegło się z tym że traci moc podczas jazdy ? Jeżeli wymianiałeś niadawno to jeżeli ciężko zapala to sprawdził bym jeszcze świece ale jak juz zapali to nie powinna gasnąć więc cos jeszcze ją boli. Napisz coś więcej o tym jak sie zachowuje jak już zapali, chodzi odrazu równo ? szarpie silnikiem ? dymi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: siedlce
filtr paliwa byl iedawno wymieniany. to czy sie zbieglo z czasem to chyba tak- ale zaraz byla wienieniona pompka w baku. swiece sa oki pala wszystkie. jak juz zapali po paru kreceniach wchodzi na bardzo male obroty trwa to jakies kilka sekund w tym czasie pedal gazu nic nie daje zero reakcji, po kilku sekundach dodawania gazu bryka wpada w normalne obroty poczym (zazwyczaj na wstecznym z garazu wyjezdzam) przy ruszaniu gasnie, 2-3 razy zgasnie i jest oki jak juz sie jedzie. a dym idzie jak tralala bialy, czasem ciemniejszy ale tylko przy odpal;aniu tzn kreceniu - az dziw ze rozrusznik to wytrzymuje.


akumolator byl rozlaczany i dalkej to samo. tak u innych mechanikow tez bylem i tez nic. na wtryskach czy jest paliwo nie wiem az tak dobrze sioe nie znam, wiem ze przy odpalaniu sie zapowietrza bo w rurce idacej do popki jest powietrze.



odnosnie licnzika juz znalazlem na forum .



pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 08:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
sprawdź połączenia paliwowe jeżeli jest ok to zobacz czy działą Ci na 100 % ta pompa paliwowa elektryczna CI działa. Jeżeli tak to ja bym wstawił zaworek na zasilaniu i powinno być ok. Bo jeżeli kopci Ci na biało to na to wskazuje. ewentualnie to można podłączyć pod kompa i sprawdzić zapłon i dawke paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: siedlce
no i tu zaczynaja sie schody bo to jest moj problem nr3 jak podlaczaja ja pod kompa to nie ma polaczenia zadnej rowniez reakcji i tez nie wiedza co jest.


zaworek? wytliumacz mi lepiej. i ktora pompke mam sprawdzic ta pod maska czy ta nowa w baku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL