BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 11 maja 2016, 19:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wziąłem od Rafała olej Millers IT Flushing oil - taka hardkorowa płukanka. Nic nie wybuchło, nic się nie rozszczelniło, z silnika nic nie kapie. Mam wrażenie, że szklanki rzadziej i z mniejszą intensywnością klepią, choć nie ukrywam, nadal się to zdarza.
O oleju Millers niczego odkrywczego nie napiszę - używam już któryś sezon 5w50 z linii Premium i jest jak najbardziej OK, w porównaniu z Gulfem 10W60 (którego używałem w poprzednim sezonie i na który też w sumie nie narzekałem) wskaźnik pokazuje niższą temperaturę oleju no i po dłuższym postoju szklanki zdecydowanie krócej hałasują po odpaleniu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 maja 2016, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
no dobra.. to i ja teraz mogę co nie co powiedzieć :)
Pacjent to VW Polo 1.9D żony, na blacie 280k km, do tej pory zalewany jakimś 10W40, generalnie nikt nie spuszczał się nad tym silnikiem i lane było cokolwiek i nie systematycznie.
Od jakiegoś czasu auto jest w posiadaniu żony, więc ja się nim opiekuję :P
Postanowiłem zalać coś lepszego.
Silnik jak na VAGowego diesla trząsł tą budą strasznie, chyba jakaś poduszka kwalifikuje się do wymiany.
Ale puki co zrobiłem serwis olejowy. Rora zalecił zalanie 5W30 poprzedzone płukanką.. tak też uczyniłem.. swoją drogą kto to słyszał żeby lać taki olej do takiego silnika, przecież to zwykły klekot VW, który jeździ na byle czym, ale jak się okazało byle jak :P
Po kilkudziesięciu kilometrach, czuć zdecydowaną poprawę. Już po zalaniu silnik tak nie trząchał budą, przestały drżeć tablice i atrapa przednia :P Silnik jest wyraźnie dynamiczniejszy, nie zamula się tak jak wcześniej, gdzie pomimo zmiany filtra plaiwa i powietrza, dało się odczuć że przy deptaniu w podłogę, silnik zamula. Teraz tego nie czuć, jedzie na tyle, na ile mu potworna moc pozwala. Żona stwierdziła zdecydowanie że podjeżdżając pod górkę (na przed pracą taki podjazd na parking), silnik jest żwawszy, lepiej reaguje na gaz, no jest różnica. Zlałem tez coś do czyszczenia układu paliwowego/wtrysków, w kolejny zbiornik będzie wlany dodatek do paliwa, o którym Rora niech coś napisze, bo ja nie pamiętam co i jak :P Wtedy napiszę czy coś się zmieniło w kwestii spalania ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 14 maja 2016, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
maaaad,
maaaad napisał(a):
Wziąłem od Rafała olej Millers IT Flushing oil - taka hardkorowa płukanka. Nic nie wybuchło, nic się nie rozszczelniło, z silnika nic nie kapie. Mam wrażenie, że szklanki rzadziej i z mniejszą intensywnością klepią, choć nie ukrywam, nadal się to zdarza.
O oleju Millers niczego odkrywczego nie napiszę - używam już któryś sezon 5w50 z linii Premium i jest jak najbardziej OK, w porównaniu z Gulfem 10W60 (którego używałem w poprzednim sezonie i na który też w sumie nie narzekałem) wskaźnik pokazuje niższą temperaturę oleju no i po dłuższym postoju szklanki zdecydowanie krócej hałasują po odpaleniu.

bardzo się cieszę Mateuszu, że nowy dla Ciebie produkt IT Flushing przypadł Ci do gustu i jeszcze lepiej wyczyścił Twój silnik :)

DanyU napisał(a):
no dobra.. to i ja teraz mogę co nie co powiedzieć :)
Pacjent to VW Polo 1.9D żony, na blacie 280k km, do tej pory zalewany jakimś 10W40, generalnie nikt nie spuszczał się nad tym silnikiem i lane było cokolwiek i nie systematycznie.
Od jakiegoś czasu auto jest w posiadaniu żony, więc ja się nim opiekuję :P
Postanowiłem zalać coś lepszego.
Silnik jak na VAGowego diesla trząsł tą budą strasznie, chyba jakaś poduszka kwalifikuje się do wymiany.
Ale puki co zrobiłem serwis olejowy. Rora zalecił zalanie 5W30 poprzedzone płukanką.. tak też uczyniłem.. swoją drogą kto to słyszał żeby lać taki olej do takiego silnika, przecież to zwykły klekot VW, który jeździ na byle czym, ale jak się okazało byle jak :P
Po kilkudziesięciu kilometrach, czuć zdecydowaną poprawę. Już po zalaniu silnik tak nie trząchał budą, przestały drżeć tablice i atrapa przednia :P Silnik jest wyraźnie dynamiczniejszy, nie zamula się tak jak wcześniej, gdzie pomimo zmiany filtra plaiwa i powietrza, dało się odczuć że przy deptaniu w podłogę, silnik zamula. Teraz tego nie czuć, jedzie na tyle, na ile mu potworna moc pozwala. Żona stwierdziła zdecydowanie że podjeżdżając pod górkę (na przed pracą taki podjazd na parking), silnik jest żwawszy, lepiej reaguje na gaz, no jest różnica. Zlałem tez coś do czyszczenia układu paliwowego/wtrysków, w kolejny zbiornik będzie wlany dodatek do paliwa, o którym Rora niech coś napisze, bo ja nie pamiętam co i jak :P Wtedy napiszę czy coś się zmieniło w kwestii spalania ;)

prawda jest taka, że Daniel obawiał się trochę "wody" pt. Trident Longlife 5w30 - pełny syntetyk do nastoletniej Polówki ;) ale nie ma przesłanek, by auto dostało inny olej niż ten odpowiadający wytycznym jakie zalecił producent. Warto po "specjalistach" którzy do wielu aut zalewają 10w40 (bo jest taniej i stare auto) wypłukać silnik minimum płukanką, a jeśli faktycznie jest zaszlamiony użyć np. IT Flushing, który rozpuszcza i wchłania osady

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Skoro można sobie tutaj pytać i teoretyzować to mam 2 pytania (nie stosuję aczkolwiek spotkałem się dlatego pytam):
1. Co sądzicie o płukaniu silnika olejem napędowym?
2. Czy lepiej zalać dobry olej i wymienić go po 20 tys. km czy gorszy i wymienić go 2 razy po 10 tys?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Moje BMW: 435i
Jeśli chodzi o płukanie silnika ropą to słyszałem o tym od kumpla ostatnio
i zachwalał, że silnik czyściutki, a i nie jest tak agresywna jak płukanki.
Może spróbuję następnym razem.

Natomiast co do oleju to nie ważne jaki olej (czy lepszy, czy gorszy), uważam, że należy go wymieniać częściej,
bo po prostu traci właściwości i się zanieczyszcza, przez co gorzej smaruje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 06:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
martin4004 napisał(a):
Jeśli chodzi o płukanie silnika ropą to słyszałem o tym od kumpla ostatnio
i zachwalał, że silnik czyściutki, a i nie jest tak agresywna jak płukanki.
Może spróbuję następnym razem.

Natomiast co do oleju to nie ważne jaki olej (czy lepszy, czy gorszy), uważam, że należy go wymieniać częściej,
bo po prostu traci właściwości i się zanieczyszcza, przez co gorzej smaruje.


Czyli tak jak myślałem w obu kwestiach :P co do tego płukania to bym uważał jednak, bo moj mechanik zrobił to na zlecenie 2 osób, u jednej trzymał 2 min na wolnych obrotach i po zalaniu nowego oleju był ok, u drugiego w M52B28 po wypłukaniu chodził jak sieczkarnia i skonczyło się na remoncie głowicy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 06:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ZuchLCT napisał(a):
Skoro można sobie tutaj pytać i teoretyzować to mam 2 pytania (nie stosuję aczkolwiek spotkałem się dlatego pytam):
1. Co sądzicie o płukaniu silnika olejem napędowym?
2. Czy lepiej zalać dobry olej i wymienić go po 20 tys. km czy gorszy i wymienić go 2 razy po 10 tys?

ad.1.
wg mnie silnik pracujący na samym oleju napędowym nie będzie miał filmu olejowego i się przytrze, ale każdy robi po swojemu i na własną odpowiedzialność
wg mnie znacznie bezpieczniejsze jest użycie specyfiku do tego przeznaczonego, np. płukanka lub olej odszlamiający IT flushing czy w czasach kiedy nie było takich produktów (i troszkę inna konstrukcja silnika) płukało się olejem wrzecionowym

ad.2.
każdy olej z biegiem czasu traci swoje właściwości, poza tym 10tkm i 10tkm nie zawsze są sobie równe (tylko trasa lub tylko miasto)
większość produktów dostępnych na rynku to oleje LL, ale jak można zaobserwować, długie interwały pomiędzy wymianami nie służą żadnym silnikom. Wcześniej czy później odbije się to na różnych podzespołach (panewki, łańcuchy, góra). Uważam, że wymiana oleju przy kosztach eksploatacji auta to nie jest wielki koszt, w większości przypadków przypada raz do roku.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2717
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Witam

M52B28 pzyjechało z DE.
Stary olej niewiadomej lepkości.
LM płukanka + 30 minut pracy na wolnych obrotach.

Tydzień temu pod czas wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem że silnik jednak nie jest czysty. Pokrywa zaworów miała jakieś czarne nagary. Czyściłem to pędzlem + benzyna ekstrakcyjna. Bardzo słabo schodziło. Poddenerwowany czasem pracy zdjąłem z pokrywy wiązki cewek i wszystko co delikatne i wypłukałem to woda z myjki ciśnieniowej( wiem że nie jest to profesjonalna robota :wstyd: ). Później było suszenie i z powrotem na auto.

Silnik chodzi ok, ale mnie nie daje spokoju że tam nadal może byc sporo syfu.

Czy ten olej płukankowy da rade ? Czy nie zapcha mi syfem kanałów olejowych i nie będę miał problemów z ciśnieniem oleju ?

Olej ja wlałem LM Top Tec 5W40

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Mateusz118 napisał(a):
Czy ten olej płukankowy da rade ? Czy nie zapcha mi syfem kanałów olejowych i nie będę miał problemów z ciśnieniem oleju ?

jego formuła jest specjalnie opracowana, by rozpuszczał i wchłaniał nagar nie blokując kanałów olejowych - jest to produkt w pełni bezpieczny pod warunkiem właściwego stosowania (przestrzegania czasu pracy)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 330XD
Kod silnika: M57N
Witam potrzebowalbym jakis dodatek do diesla czyszczacy uklad paliwowy,auto to E46 330xd 204KM,tankuje zazwyczaj zwykla rope na orlenie albo statoil,znajomy mowil zeby co jakis czas wlacz troche miksolu do ropy zeby poprawic smarowanie ale jakos nie jestem do tego przekonany :P Do auta zalewam olej Motul xclean 8100 5w40 niby ma dobre opinie? Dzieki za doradzenie i propozycje produktow bo cos dobrego musze kupic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Shalke2011 napisał(a):
Witam potrzebowalbym jakis dodatek do diesla czyszczacy uklad paliwowy,auto to E46 330xd 204KM,tankuje zazwyczaj zwykla rope na orlenie albo statoil,znajomy mowil zeby co jakis czas wlacz troche miksolu do ropy zeby poprawic smarowanie ale jakos nie jestem do tego przekonany :P Do auta zalewam olej Motul xclean 8100 5w40 niby ma dobre opinie? Dzieki za doradzenie i propozycje produktow bo cos dobrego musze kupic :)

bardzo fajnym dodatkiem czyszczącym cały układ paliwowy jest Diesel Injector Cleaner
http://piatekolo.pl/dodatek%2Bdo%2Bczys ... %2Bcleaner
zawartość opakowania wlewasz do zbiornika (60L) i jeździsz. Po wyjeżdżeniu całego paliwa układ paliwowy jest naprawdę czysty
by mieć pewność, że wtryski są należycie smarowane (a nie zalepione miskolem) polecam Diesel Power Ecomax
http://piatekolo.pl/dodatek%2Bdo%2Bpali ... ax%2B500ml
opakowanie ma dozownik, zawartość opakowania (500ml) wystarcza na 500 litów paliwa. Oprócz smarowania m.in. wtryskiwaczy zwiększa liczbę cetanową o 4, redukuję emisję szkodliwych związków, polepsza reakcję na gaz. Sam używam go od ok. 5 lat i wg mnie nie ma sobie równych

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 330XD
Kod silnika: M57N
super :) jak to mozna od Ciebie kupic i jaka kwota za te dwa produkty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Shalke2011 napisał(a):
jak to mozna od Ciebie kupic

viewtopic.php?f=101&t=156478

Shalke2011 napisał(a):
jaka kwota za te dwa produkty?

viewtopic.php?f=101&t=156479&p=2090419#p2090419
dodałem cenę we właściwym temacie ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 330XD
Kod silnika: M57N
Jeszcze mam pytanie jak czesto trzeba powtarzac zabieg Diesel Injector Cleaner?
Diesel Power Ecomax rozumiem ze to mozna do kazdego tankowania dolewac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Shalke2011 napisał(a):
Jeszcze mam pytanie jak czesto trzeba powtarzac zabieg Diesel Injector Cleaner?
Diesel Power Ecomax rozumiem ze to mozna do kazdego tankowania dolewac?

przy w miarę regularnym stosowaniu Diesel Power Ecomax nie będziesz miał potrzeb używania "oczyszczacza" - diesel power ecomax utrzymuje układ paliwowo-wtryskowy w idealnej kondycji. Na przestrzeni czasu docenisz produkt :)
tak, możesz, a nawet powinieneś go stosować do każdego tankowania. Butelka z dozownikiem ułatwia aplikowanie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 330XD
Kod silnika: M57N
Wszystko jasne :) gdzies na necie czytalem ze do oleju motul dolewaja jakis dodatek...? czyzby jakas lipa byla z tym olejem? kupuje go w sprawdzonej hurtowni co mam znajomego i mowi ze to napewno orginal motul.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 21:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Sporo osób dolewa dodatki do oleju, np. archoil 9100 lub 9300 żeby polepszyć jego właściwości. Każdy robi po swojemu, ale uważam, że wybór olejów na rynku jest na tyle duży, że można wybrać odpowiednio przygotowany w fabryce właściwy dla danego auta

co do podróbek na rynku - jest ich sporo, w głównej mierze produktów popularnych

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 330XD
Kod silnika: M57N
Moze moglbys polecic jakis olej do mojego xd :) 204KM z manualem na pokladzie :) narazie mam swiezo zalany motul ale moze za 10-15tys/km zmienilbym na cos lepszego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 27 czerwca 2016, 07:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
w M57 i M57N bardzo dobrze spisuje się
EE 5w40 -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... ife%2B5w40
znakomite parametry, nanotechnologia dba o to by ochrona wraz ze wzrostem temperatury rosła, znacząco obniża spalanie - naprawdę fajny i wg mnie optymalny olej do wspomnianego silnika

EE 5w30 -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... ife%2B5w30
jeśli chciałbyś podnieść moc, używać w pełni możliwości jednostki to ten olej nie ma sobie równych, znakomite parametry, ochrona w 100%, tym olejem można również zalać najnowsze silniki BMW (mój kolega zalewa nim nowe X5 40d na gwarancji)

XF 5w40 -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... ife%2B5w40
jest to olej zblizony do pierwszego, tylko bez nanotechnologii, świetne parametry

Trident Longlife 5w30 -->> http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... ife%2B5w30
najtańszy z powyższych, ale również bardzo dobry olej, jest to z serii warsztatowo-flotowej, zalecany do wielu jednostek

oczywiście każdy z powyższych spełnia m.in. normę BMW LL-04

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 13:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Rafał, co byś zaproponował do Mondeo 2,5Turbo 220KM 2009 rok?
Katalog podaje XF 5w30, nie wiem czemu skoro auto generuje dość spore temperatury, i z racji posiadanej mocy czasem dostaje trochę "po gaciach".
Do BMW nie miałbym obaw zamiast 5w30 wlać 5w40, ale z tym silnikiem Forda nie wiem co oni tam sobie wymyślili :niepewny:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL