BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam , dawno mnie tu nie było wiec musiałem nowe konto załozyc bo nie pamietałem ani hasła ani maila :(
Po raz kolejny moja bunia ma problem , i liczy na wasza pomoc :)
auto chodziło baez problemowo az do czasu kiedy troszeczke docisłem pedał gazu :dewil: i niewytrzymało ułorzyskowienie turbinki . Turbo oddane do regeneracji (wymieniony cały srodek), po montazu autko ma muła , nie wbija w fotel ani na 1 ani na 2 , turbo wstaje tak od około 2200 obr .
Zauważyłem ze jak przycisne moocniej pedał to auto stoi w miejscu , delikatnie przyspiesza , ale gdy popuszcze pedał i jeszcze raz wcisne ale nie do konca to nagle sie zaczyna zbierac ale tylko na 3,4 i 5 biegu .
Na pierwszych 2 biegach nawet nie wyprzedze , but w podłoge a auto praktycznie w miejscu .
W inpie widac różnicę w wartosciach doładowania na od około 100mbar do nawet 300mbar
Obrazek
-wezyki podcisnieniowe wymienion
-elektrozaworki wyczyszczone , podmienione
-uszczelki kształtowe dolotu nowe
- dolot i ic szczelne
-czujnik doładowania wyczyszczony
-brak jakich kolwiek błedów

podejrzewam ze wina lezy po stronie zle wyregulowanej sztangi , jak myslicie ?
Czy w Disie istnieje mozliwosc sprawdzic , lub jakos sobie pomóc nim aby to wyregulowac ?
patrzyłem dzis w dis ale tam jest tyle opcji ze przydała by sie instrukcja , najlepiej po polsku :P[/hide]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 23:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Zapewne masz zbyt otwartą zmienna geometrię przy max zaciągniętej gruszcze, stąd duży lag i słaba reakcja na gaz

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 05:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sztangę regulujesz pompką podciśnieniową.

Jeśli zlecałeś komuś demontaż i montaż turbo, to powinien sam to wykonać.

Sztanga powinna być zaciągnięta na maks przy 0,6-0,65bar podciśnienia(tak podaje m.in. WDS)
Na wyjściu zaworka też musi być co najmniej taka wartość, a najlepiej 0,7bar

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
nie, demontowałem i montowałem sam , nie lubie jak mi ktos grzebie przy aucie . Czyli musze sie zaopatrzyc w pompke podcisnienia i sprawdzic . Szkoda bo miałem nadzieje ze w disie bedzie jakas opcja do pomocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
De facto poprawnie zregenerowane turbo ma dobrze wystrojoną geometrię. Pewnie masz jakąś gwarancję - jak tam 'włożysz łapy' to zapewne ją stracisz.
Dodam, że nie każdy zakład wkłada do środka właściwe części.
Gdzie regenerowałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 20:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
ap2 napisał(a):
De facto poprawnie zregenerowane turbo ma dobrze wystrojoną geometrię

Mając pompkę bardzo łatwo to wykluczyć

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 1 lipca 2016, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
pompka zamówiona , powinna byc w poniedziałek ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 1 lipca 2016, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
a podpowie ktoś....
dlaczego po wymianie pompy CR i regeneracji wtrysków w upalny dzień wyskakuje mi DDE a w chłodny jeździ normalnie? (soft robiony przed wymianami)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 4 lipca 2016, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Panowie dzis przyszła pompka i wygląda to tak :
- na wyjsciu elektrozaworka wartość podciśnienia jest 0,6 bar
- gruszka na maks zaciąga sie przy podcisnieniu o wartości 0,7 bar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 5 lipca 2016, 07:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Czyli należałoby przeregulować turbo na 0,6bar, a elektrozaworek wypłukać i przedmuchać sprężonym powietrzem delikatnie, następnie sprawdzić czy coś się poprawiło na wyjściu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 5 lipca 2016, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
zaworki sa u mnie na bieżąco czyszczone wiec raczej nic to nie poprawi . Podjade do Turbiarza co to regenerował niech sie bawi :P Dziekuje koledzy za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 7 lipca 2016, 08:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
19salas89 napisał(a):
zaworki sa u mnie na bieżąco czyszczone wiec raczej nic to nie poprawi

W jaki sposób?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 24 lipca 2016, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
ze srednio co 10k km czyszcze sobie dolocik i elektrozaworki . Koledzy podregulowałem turbo ale dało to srednia poprawe , ale zastanawia mnie czy moze to byc wina przepływki . Po odpieciu przepływki zero reakcji auto jedzie tak jak jechało i dalej muli do 2500 obrotów . ogólnie zauważyłem że mam podwyzszone spalanie bo wychodzi ponad 8 l gdzie wczesniej było ok 6,8 -7,2 i wieczorem widze w lusterkach dymienie podczas przyspieszania gdy ktos za mna jedzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 24 lipca 2016, 11:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
sprawdź kolego czy nie uchyla ci się egr przypadkiem, włóż złotówkę u góry w rure ktora idzie z chlodniczki i krec opaską, odłączp odcisnienie od egru i zaślep i zrób próbę :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 24 lipca 2016, 11:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W jaki sposób czyścisz elektrozaworki?

Czyszczenie tego filterka pod króćcami to mit. Nic to nie daje.
Dopiero przedmuchanie króćców odtyka zaworek.


Ostatnio w 2.0d miałem 0,7bara na wyjściu zaworka. Turbo ustawione na 0,6bara
Takie wyniki mam przy wielu modelach E39 czy E46

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 24 lipca 2016, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
egr czy odpiety czy nie dalej pozostaje mułowaty . egr i tak juz na maksa przykrecony w disie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n+++ problem po regeneracji turba
PostNapisane: 25 lipca 2016, 07:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Zrób tak jak LEO napisał, bo samo zdjęcie wężyka nie rozwiązuje problemu, bo sprężyna w w grzybku EGR możne się poddawać ciśnieniu z kolektora i przesuszać spaliny... Choć patrząc na screen, to Tobie przeładowuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL