BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 316i duze spalanie
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Dobre Miasto
Teraz zima pali mi nawet 20 litrow na 100 kilometrow. czy to jest normalne?? Jezdze tylko z domu na uczelnie czyli dziennie srednio okolo 10 kilometrow po miescie. moze cos jest uszkodzone?? ca sadzicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 17:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
lukaszcbr napisał(a):
Teraz zima pali mi nawet 20 litrow na 100 kilometrow. czy to jest normalne??

Nie to nie jest normalne przy 1.6 cos musi byc nie tak.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Dobre Miasto
Ale co moze byc powodem tak duzego spalania?? wiem ze juz sprzeglo jest podjechane i wymaga niebawem wymiany ale to nie ma raczej znaczenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
pali ci tego paliwa jak bys miał ze 300km pod maska :) jedz gdzies i podłącz go pod komputer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Dobre Miasto
Pojechalem na komputer tylko skasowali mnie 80 zeta i nic nie wykrylo, a pali nadal tyle samo. za te 80 dych moglem chociaz sobie auto zatankowac:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
sprawdz sonde Lambda, czunik temp silnika

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 95
Lokalizacja: okolice Myszkowa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
A zmieniales moze klocki chamulcowe na nowe? bo ja tez mam 1,6 i po wymianie na nowe klocki zaczal mi palic jak smok. okazalo sie ze klocki mam za grobe i poprostu auto mi caly czas hamowało i przez to mi palil duzo. Moze kiepska rada ale przynajmiej ja tak mialem. Zobacz jeszcze filtr powietrza, bo moze nie dostaje powietzra i przez to bierze paliwa duzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 16:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
a to autko nic cie nie kopci za bardzo??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 16:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
mongooes napisał(a):
sprawdz sonde Lambda, czunik temp silnika

Też o tym pomyślałem! Sondę nie zawsze na kompie wykryje!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 17:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Cytuj:
Pojechalem na komputer tylko skasowali mnie 80 zeta i nic nie wykrylo

Czyli 8 dyszek w błoto
sonde można bardzo łatwo sprawdzic we własnym zakresie nie mając kompa i interfeju diagnostycznego, wystarszy multimetr albo jakis woltomierz

Sonda ma 4 przewody, 2 z nich są do zasilania grzałki, 1 masa i 1 sygnałowy
podłączasz sie woltomierzem pod kabelek sygnałowy i mase na zakresie np 3V. Pod wpływem zmiany obrotów sonda powinna regulowac od 0 do 1V. Jeżeli sie nic nie zmienia to sonda do wymiany

2 przewody białe to zasilanie grzałki
szary - sygnałowy
czarny - masa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Dobre Miasto
ale ja mu zwrocilem uwage zeb w szczegolnosci sprawdzil sonde lambda i przeplywomierz. oba urzedzenia dzialaja bez zarzutow. auto tez nic nie kopci bo samochod chodzi z 10 minut w garazu i nie robilo sie nawet siwo, nawet spalin nie bylo czuc. i co teraz??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 18:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Cytuj:
Sondę nie zawsze na kompie wykryje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jakie obroty masz na jalowym?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Dobre Miasto
prawie 900 obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
lukaszcbr napisał(a):
prawie 900 obr/min

to jest oki...powinno byc kolo 850 /min

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
nie wiem jakie powinny byc obroty na jalowym w 1,6 ale jezeli beda wieksze od 'standardowych' moze to oznaczac ze silnik jest caly czas na ssaniu co wskazywaloby uszkodzony czujnik temp silnika (nie mylic z czujnikiem temp cieczy chlodzacej)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 95
Lokalizacja: okolice Myszkowa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
lukaszcbr napisał(a):
prawie 900 obr/min


kolego ja bylem na koputerze i tez mam silnik 1,6 (niemam obrotomierza :kwasny: ) i na kompie wyswietlilo mi ze na jałowym biegu mam 800obr/min. wiec moze faktycznie jest walniety jakis czujnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2008, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: scz ....
a moze ktos napisac gdzie sie znajduje czujnik temperatury w 1.8 m40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Odgrzewam. Mam spore spalanie w 1.8 M40 w wybebeszonej e30, dzisiaj sprawdzalem sonde multimetrem i wszystko jest z nia ok, ale czytajac teraz forum i ten temat, ogarnalem ze moje normalne obroty jalowe to ok. 600-700obr. Czy to moze miec cos wspolnego z podwyzszonym spalaniem?

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL