BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 04:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Witam,

Mam poważną awarię układu chłodniczego, samochód to 728i rocznik 99, silnik M52TUB28.

Zaświecił mi się dzisiaj komunikat niskiego poziomu płynu chłodniczego, niestety nie miałem nigdzie możliwości podjechania i kupna płynu i dopiero po ok 20 km dojechałem na stację.

W międzyczasie zerkałem na wskaźnik temperatury silnika i przez cały czas stał w pionie.

Po podjechaniu na stację zauważyłem kłęby białego dymu spod maski i kałużę pod samochodem. Cały silnik obrzygany płynem chłodniczym.

Zalałem do pełna płyn i podjechałem do mojego mechanika który stwierdził że najprawdopodobniej pompa wody padła.

Co myślicie o tym czy faktycznie to pompa wody czy może to być coś innego ?

Czy warto wymienić coś innego przy okazji wymiany wody ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 10:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Pompa wody, obudowa termostatu, chłodnica albo jakieś łączenie na przewodach, po otwarciu maski i dokładniejszych oględzinach będzie widać skoro była kałuża pod autem.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Zacznij od wysuszenia silnika,chłodnicy itp - pod maską ma być sucho . Potem nalej wody zeby poziom w zbiorniku i patrzysz czy nigdzie nie cieknie. Zakrec korek i pościskaj węze chlodnicy i caly czas zerkaj czy nigdzie nie cieknie czy syczy tak charakterystycznie. Jak nic nie znajdziesz to napisz .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Problemem był pęknięty któryś z przewodów układu chłodniczego, prawdopodobnie lał na wentylator który rozbryzgiwał wszystko po silniku. Mechanik szybko się z tym uporał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 18:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
jechales 20km zamiast dolac wody???

ja jezdzilem tydzien z wyciekiem w chlodnicy caly czas dolewka ;) jak ty;lko poziom spadal.


wytrzymalo wszystko ok nowa chlodnica od miesiaca ani grama nie ubylo ...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Poważna awaria układu chłodniczego
PostNapisane: 12 maja 2017, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E61 545i
Kod silnika: N62B44
Ostatnio miałem problem w E46 też z ukł. chłodzenia.

Proponuję wszystkim schemat postępowania, który w moim przypadku zadziałał:

1) na zimnym silniku przeprowadzić procedurę odpowietrzania układu,
2) dolać potem do zbiorniczka tyle ile powinno być,
3) nie odpalając silnika sprawdzić po długim czasie (najlepiej po nocy) stan płynu w zbiorniczku.

Jeśli są mokre plamy sugeruję je wytrzeć do sucha.

A. Jeśli płynu nie ubywa to prawdopodobnie na złączach poparciały Ci uszczelki i cieknie dopiero jak rośnie ciśnienie lub jest mikroszczelina gdzieś na rurach, zbiorniczku wyrównawczym, chłodnicy itp. Ja zdiagnozowałem to dając autu do pieca (najlepiej szybkiego ruchu >180-200km/h) po czym wypadłem z auta i podniosłem maskę - płyn i para leciały z łączenia rura-zbiorniczek.

B. Jeśli płynu Ci ubędzie to znaczy że bez ciśnienia, grawitacyjne płyn ucieka. Nie zapalaj silnika tylko odkręć korek wlewu płynu chłodniczego i nasłuchuj czy gdzieś nie kapie, obadaj czy gdzieś nie masz kałuży. U mnie po naprawie tzn. wymianie oringa na łączeniu rura zbiorniczek wyrównawczy padła pompa wody i nawet na zimnym silniku mi ciekło.

Polecam ci tą metodę gdyż u mnie zdała egzamin. Należy zwrócić uwagę na pompę wody czy stamtąd się nie sączy jeśli przypadek B sie potwierdzi.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL