BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Sifacil, tak akurat przeczytałem wiele projektów z tego foruma, zobaczył które poważne projekty u was budują się :super: I rozstrzygnął dodać swoją maszynę żeby podpowiedziały, że można polepszyć :)
400km na tej turbinie czynić nie chcę, będzie słaby dół, a w tym cała jej siła :cool: Wtedy lepiej budować bi-turbo, mogłem zebrać, lecz zbraknęło detali i nie było czasu czekać... i rozstrzygnął, że GTB dla miasta będzie ciekawszy w zasadzie jeżdżę w diapazonie 1600-3500rpm.
Swiatło dobre, ciężko na wideo przekazać efekt :(
Ja swój nie ważył, lecz towarzysz ważył taki sam sedan, wyszło 1620kg. Mi ciekawie było by zważyć po osiach.

Cytuj:
Chodzi o przepustowość, czym się kierowałeś przechodząc na mniejszy rozmiar niż nominalnie? Wiadomo, ekologia poszła out, to ma dużo lżej, ale jednak, jak już kompleksowo robione to można iść do góry, albo tak samo, ale nie gorzej ze średnicą, chyba że było to jakoś liczone ;)

specjalnie nie liczył, mówię że u nas wszystko gdzie prościej w planie tuningu, nikt nie wyznaje się na dieslach i nie zna detali... :mur: czynił metodą prób, u starego właściciela samochodu w ogóle stała 90mm rura i było straszne buczenie na 2k-2.5k rpm. :szok:

Obrazek

Teraz nic nie ma :hurra:

Cytuj:
Do tap madl nie ma tak łatwo, musisz flachę z Adminem wypić, albo duże zakupy zrobić :D

:rotfl:

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2019, 10:17 przez VadymPowerD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 10:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Buczenie występuje jak jest za luźny wydech, ale to wtedy się niweluje jakimś tłumikiem ;>

Owszem, lag zapewne jest bardzo duży, aczkolwiek ma to też swoje plusy :D W normalnej jeździe zamulacz, a dopiero przy redukcji, idzie jak wściekłe, że opony nie wyrabiają :P Uroki mocno uturbionych samochodów... Powodzenia w działaniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Sifacil napisał(a):
Buczenie występuje jak jest za luźny wydech, ale to wtedy się niweluje jakimś tłumikiem ;>

Owszem, lag zapewne jest bardzo duży, aczkolwiek ma to też swoje plusy :D W normalnej jeździe zamulacz, a dopiero przy redukcji, idzie jak wściekłe, że opony nie wyrabiają :P Uroki mocno uturbionych samochodów... Powodzenia w działaniu ;)

u mnie już była hybryda z stock GT2260V, i zza tego że był słaby dół, zawsze było dużo dymu od spodu :wsciekly: Teraz na GTB nie ma dymu w całym diapazonie pracy i to na twardo!


_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Moje BMW: 330cd 457HP@907Nm
Kod silnika: M57N
Garaż: E46 330CD
E81
Kawasaki ZX10R
Kawasaki KX450F
Chłopaki 10 lat temu takimi modami można by się podniecać ale dziś gdzie wszystko jest podane na tacy a tu nic się nie zgadza? Widać że w projekt wrzucone sporo czasu i pieniędzy a tu zwykłe e46 eu4 z luźniejszym IC, bez katalizatora z dobrym softem+docisk z e60 będzie równie szybkie a koszta i modyfikacje niewspółmiernie niższe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
patada napisał(a):
Chłopaki 10 lat temu takimi modami można by się podniecać ale dziś


Hmmmm... Żartujesz prawda? Jeszcze 3-4 lata temu ludzie klaskali jak ktoś miał chociaż te 300 koni. 10 lat temu to były opinie, że 320d po przekroczeniu 200 wybuchnie a korba zabije właściciela sąsiada i analogicznie 330d tak samo było o barierze 300km :rotfl: Warto czasem poczytać, żeby się pośmiać. Teraz jest zaledwie kilka aut powyżej 300KM ale z tym podane na tacy... No nie wiem. Na forum to wypływa tylko śmietanka, bez opisów awarii i niektórych modyfikacji a pragnę przypomnieć, że to auto które właśnie komentujesz jest z UKRAINY i modyfikowane NA UKRAINIE, gdzie sam autor pisze - że raczej nie ma zbytnio skąd czerpać inspiracji.

VadymPowerD, jak tłumaczyć w translatorze to staraj się pisać krótkie zdania. Łatwiej to przeczytać i zrozumieć.

Generalnie powodzenia w modyfikacjach!!! :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 19:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 340
deejeys napisał(a):
patada napisał(a):
Chłopaki 10 lat temu takimi modami można by się podniecać ale dziś


Hmmmm... Żartujesz prawda? Jeszcze 3-4 lata temu ludzie klaskali jak ktoś miał chociaż te 300 koni. 10 lat temu to były opinie, że 320d po przekroczeniu 200 wybuchnie a korba zabije właściciela sąsiada i analogicznie 330d tak samo było o barierze 300km :rotfl: Warto czasem poczytać, żeby się pośmiać. Teraz jest zaledwie kilka aut powyżej 300KM ale z tym podane na tacy... No nie wiem. Na forum to wypływa tylko śmietanka, bez opisów awarii i niektórych modyfikacji a pragnę przypomnieć, że to auto które właśnie komentujesz jest z UKRAINY i modyfikowane NA UKRAINIE, gdzie sam autor pisze - że raczej nie ma zbytnio skąd czerpać inspiracji.

VadymPowerD, jak tłumaczyć w translatorze to staraj się pisać krótkie zdania. Łatwiej to przeczytać i zrozumieć.

Generalnie powodzenia w modyfikacjach!!! :)



W 2016 .05.15 założyłem galerię żeby pokazać że da się zrobić 400km w 3.0d to mnie zjeść chcieli że jak ja śmiem tu takie cuda pokazywać e60 mam od 2013r i od razu tuningi .
Chodzi o to że oczy bolą jak ktoś tyle pracy włożył i mocy z tego nie będzie a przy mniejszych nakładach można było zrobić 400+ a tak to nie wiem czy dobije do 340 a coś o tym wiem bo przeszedłem niezłą ścieżkę z tunerami i to chyba wszystkimi :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
lukbmw napisał(a):
W 2016 .05.15 założyłem galerię żeby pokazać że da się zrobić 400km w 3.0d to mnie zjeść chcieli że jak ja śmiem tu takie cuda pokazywać e60


Akurat w E60 400 koni to nie problem w 3.0d wystarczy kupić odpowiednią wersję tego 3.0d ;)

Ja myślę, że chłopak po prostu nie miał się kogo doradzić dlatego jest właśnie tu. Tu może ktoś mu coś podpowie albo i nie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
deejeys, u was większość projektów na GTB jak u mnie, po tym ciekawie otrzymać rady.

Cytuj:
jak tłumaczyć w translatorze to staraj się pisać krótkie zdania. Łatwiej to przeczytać i zrozumieć.

dobrze :rotfl:

Cytuj:
Generalnie powodzenia w modyfikacjach!!! :)

dziękuję :)

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
deejeys napisał(a):
lukbmw napisał(a):
W 2016 .05.15 założyłem galerię żeby pokazać że da się zrobić 400km w 3.0d to mnie zjeść chcieli że jak ja śmiem tu takie cuda pokazywać e60


Akurat w E60 400 koni to nie problem w 3.0d wystarczy kupić odpowiednią wersję tego 3.0d ;)

Ja myślę, że chłopak po prostu nie miał się kogo doradzić dlatego jest właśnie tu. Tu może ktoś mu coś podpowie albo i nie :)


u nas wszyscy czynią tuning benzynowych VAGow, gotowe stage... Revo, APR etc. Nikomu nie ciekawie zajmować się takimi projektami jak u mnie.
Dieslowe BMW, Audi też jestem gotowe stage lecz dla stock żelaza.
Mnie teraz bardzo interesują dwa pytania, ponieważ u nas nikt nie stawia czujniki. Nie posiada taką informacją. Które maksymalnie dopuszczalne EGT? Znam że czujnik trzeba stawiać w downpipe, wy stawiacie do kolektora, która różnica?
Która maksymalna temperatura oleju dla M57N?

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
dodam jeszcze trochę foto :super:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 23:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Fura zrobiona ze smakiem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 24 stycznia 2019, 23:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
Podoba mi się - fajny pomysł na auto!
Będę tutaj zaglądać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 19:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Pisałem już ci kiedyś że masz świetne auto. I też że wydech i IC do zmiany :P Jestes zrażony do hybryd ale niepotrzebnie. Ta twoja gt2265 była po prostu słaba. Nie wiem kto ci to robił i kto stroił. Na dobrze zrobionym turbo i z dobrym tunerem będziesz miał 500nm przy 2000 obrotów i więcej jest bez sensu bo będą jeszcze większe problemy z przeniesieniem napędu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
deadlift4life, cześć! :)
Już przyglądam się IC, myślę między 15 i 18 litrów...

Cytuj:
Ta twoja gt2265 była po prostu słaba. Nie wiem kto ci to robił i kto stroił.

Tak, lecz na tej hybrydzie było 13.7sec 402m :cwaniak:

Cytuj:
Na dobrze zrobionym turbo i z dobrym tunerem będziesz miał 500nm przy 2000 obrotów i więcej jest bez sensu bo będą jeszcze większe problemy z przeniesieniem napędu

Na nowej turbinie musi być 500nm już na 1800rpm, zgodny że to za wiele :rotfl: Mój tuner mówi, że maksimum na stock GTB może być tylko 320Km i 15sec 100-200... ponieważ główne potęga z wierzchu.
Czy jest jakieś przykłady samochodów z taką stock turbiną na forum?

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 5 lutego 2019, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Jak przypuszczacie czy umieści się taki IC, 700х300? Jego przewaga, że wyjścia po 63mm.

Obrazek

https://allegro.pl/oferta/intercooler-c ... 6941991366

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 6 lutego 2019, 09:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Ma tylne wejścia to może wejdzie.
13.7s to bardzo dobry czas na jakich oponach?
535d ok 370km + soft skrzyni na oem coolerze z dpf on robiłem 13.1 ft60 2.0s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 6 lutego 2019, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Cytuj:
Ma tylne wejścia to może wejdzie.


zapewne nie podejdzie, tam wszystkiego 750mm między wspornikami...

Cytuj:
13.7s to bardzo dobry czas na jakich oponach?


oem wtryski, 5L IC, extreme 255/35/18

Cytuj:
535d ok 370km + soft skrzyni na oem coolerze z dpf on robiłem 13.1 ft60 2.0s

bardzo dobry rezultat :super:

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 1 marca 2019, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Witam!
W tym tygodniu nareszcie ustalił brembo od Megane RS III :hurra:

Obrazek

Zrobiły adaptery na stock 325x25mm, można ustalić od M3 czy CSL. Kupił nowe tarcze hamulcowi Ate Powerdisc, szlauchy są armowane przod i tyl miał problemy z ich ustawieniem :mur: , klocki TRW od Evo 9, hamulcowy płyn Motul RBF600.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Detale mają taką masę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD>>E46 Sedan 330d, 3xxKm, 7xxNm. Ukraina, Charków
PostNapisane: 19 marca 2019, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 38
Lokalizacja: Ukraina (Charkiw)
Moje BMW: E46 Sedan 330D
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1fda70cfc4
Jednak były wy prawe, IC od 535d stanęło nie chapać przy -10 temperatura dochodziła do +42! Rozstrzygnął stawiać z zapasem 18L.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz temperatura maksimum +17!
Lecz przeżywam żeby latem nie grzał się mocno motor... myślę nad ustawieniem cjlodnicy oleju.

_________________
Obrazek

https://www.instagram.com/vadim_powerd/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VadymPowerD__>>E46 330d,3xxKm,7xxNm. Brembo - IC turboworks!
PostNapisane: 20 marca 2019, 00:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 364
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze działasz i życzę powodzenia w dalszej budowie .

Tylko mam takie wrażenie, że z tych gratów można byłby wycisnąć więcej koni. Także zapraszam do nas do Polski :) mamy świetnych tunerów , którzy myślę że Ci poprawią softa.

_________________
///M2 Competition @ by Akrapovič


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL