BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60]M54B22 - uszczelka pod głowicą po raz drugi
PostNapisane: 11 sierpnia 2019, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 320d, E60 520i
Kod silnika: M47N, M54B22
Cześć,

posiadam E60 z silnikiem M54B22 z instalacją gazową. Półtora miesiąca temu miałem problemy z układem chłodzenia - pękł zbiornik wyrównawczy, po wymianie zbiornika wyrównawczego wywalało płyn przez korek. Przyczyną okazały się spaliny w układzie.
Mechanik wymienił uszczelkę pod głowicą, minęło 1,5 miesiąca, zrobiłem bezproblemowo około 3500-4000 km i znów zaczęło wywalać płyn przez korek oraz pojawiły się spaliny w układzie chłodzenia :zalamany:.

Przy tym zostały zrobione następujące rzeczy:

- planowanie głowicy,
- sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego,
- zawory szlifowane, dotarte i sprawdzona szczelność, kilka wymienione na nowe,
- wymiana uszczelniaczy,
- sprawdzenie gwintów,
- sprawdzenie gniazd i prowadnic,
- sprawdzenie powierzchni bloku silnika (bez jego demontażu).

Ponadto wymiana:

- uszczelki pod głowicę ELRING,
- zestawu uszczelek pod pokrywę zaworów ELRING,
- śruby głowicy ELRING,
- uszczelek kolektorów wydechowych ELRING,
- uszczelki pokrywy VANOSA,
- pompy wody SKF,
- termostatu WAHLER,
- płynu chłodzącego PRESTONE,
- oleju MOTUL 10W40,
- filtra oleju MANN,
- filtra powietrza.

Został również wymieniony reduktor LPG (Magic III Power) oraz dwukrotnie została przeprowadzona regulacja instalacji. Również nie dawno wymieniałem świece NGK, odmę OEM wraz z przewodami FEBI, uszczelkę podstawy filtra oleju, filtry gazu oraz czyszczony był kolektor ssący.

Co może być przyczyną awarii uszczelki pod głowicą po tak krótkim czasie? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]M54B22 - uszczelka pod głowicą po raz drugi
PostNapisane: 11 sierpnia 2019, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jesteś pewny iż wszystko zostało należycie zgodnie ze sztuką zrobione ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E60]M54B22 - uszczelka pod głowicą po raz drugi
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 320d, E60 520i
Kod silnika: M47N, M54B22
Pewności nie mam, ale mechanik był polecany, a firma regenerująca głowice ma dobre opinie.
Podejrzewam, że już przed wymianą uszczelki pęknięty był blok silnika lub po wymianie instalacja gazowa została jednak źle wyregulowana.

Miałem raz taką sytuację, że po wkręceniu w wyższe obroty wyświetlił się check i komunikat o przegrzaniu silnika. Wczoraj robiąc test na CO2 od razu odczytałem błędy: 296A, 2745, 2743, 274E oraz zauważyłem, że gazując na włączonym LPG coś przerywa pracę silnika i nie wkręca się tak jak trzeba. Na benzynie elegancko. Wnioskując po błędzie 296A - czujnik tlenu przed konwerterem katalitycznym śmiem myśleć, że problemem była instalacja LPG - zbyt uboga mieszanka, przy czym za wysoka temperatura spalania. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60]M54B22 - uszczelka pod głowicą po raz drugi
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Musisz mieć pewność na 1000%, że układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony. Jeśli nie będzie odpowietrzony w pełni, to prędzej czy później uszczelka padnie.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL