BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] problem dpf
PostNapisane: 25 października 2019, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E90
Kod silnika: N47D20C
witam


mam bmw e90 z silnikiem n47 143km

jestem aktualnie we francji i wyskoczyl mi taki bład.


ikonka do połowy zatkanego filtra i napis Particle filter

possible to continue journey. Possible reduction in engine power. Have the problem checked by your BMW serice.


prosze o pomoc co tu teraz robic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 26 października 2019, 23:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli nie masz dostępu do sprzętu do diagnostyki i dobrego programu. To pozostaje Ci jedynie spróbować "przegonić" auto na autostradzie.
Podczas przyśpieszania, temperatura spalin rośnie. Ista podpowiada, aby przez ponad pół godziny jechać z temperaturą spalin powyżej 430*C. Aby to osiągnąć, to jedyne wyjście to ciągłe przyśpieszanie. Dlatego wspomniałem o "przegonieniu" auta na autostradzie. Jeśli nie masz możliwości wymuszenia dopalania DPF, to pozostaje Ci skorzystać z autostrady i rozpędzanie się z praktycznie gazem w podłogę i hamowanie hamulcem. Dzięki temu rozgrzejesz wydech do temperatur umożliwiających rozpoczęcie wypalania DPF. Po takiej jeździe pozwól sterownikom "uśpić się"(aż zgaśnie kontrolka blokady tylnych szyb) i sprawdź czy komunikat zniknął. Jeśli tak, to zapewne sterownik silnika będzie w stanie samodzielnie dopalić DPF

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 26 października 2019, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E90
Kod silnika: N47D20C
Czyli rozumiem że mam mu dać wycisk i zacznie się procedura wypalania? Ale nie rozumiem o co chodzi z blokada tylnych szyb czy mógł byś wytłumaczyć.


Słyszałem też że taki komunikat samoczynnie się pojawia w samochodach z przebiegiem ponad 250 tys ja akurat mam ponad 277 tys a nigdy wcześniej żadnych problemów z tym dpf nie miałem.

Dodam też że ten komunikat pojawia się po rozgrzaniu silnika a później znika i tak za każdym razem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 27 października 2019, 11:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
gawel93 napisał(a):
Czyli rozumiem że mam mu dać wycisk i zacznie się procedura wypalania?

W normalnym przypadku procedura dopalania włącza się samodzielnie, często użytkownik nawet nie wie o tym
W przypadku gdy pojawia się komunikat na desce to najczęściej przypadek gdzie dpf za mocno zapchany i procedura już samodzielnie nie włączy się(sterownik blokuje się).
Wtedy pozostaje wymuszone wypalanie lub chemiczne.
Pewnym wyjściem jest doprowadzenie do temperatur powyżej 430*C przez ponad pół godziny. Przy tych temperaturach mimo braku włączenia dopalania przez sterownik, to sadza i tak częściowo zostanie wypalona. Czasem udaje się dzięki temu wyczyścić go na tyle, że procedura ponownie zostanie włączona przez sterownik.
Tyle, że takie temperatury osiągamy tylko podczas przyśpieszania


gawel93 napisał(a):
Ale nie rozumiem o co chodzi z blokada tylnych szyb czy mógł byś wytłumaczyć.

Dioda blokady tylnych szyb gaśnie jako jedna z ostatnich, świadcząc, że sterowniki są uśpione. Sterownik silnika po takim uśpieniu na nowo sprawdza czy z DPF jest ok

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 1 listopada 2019, 17:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
A ja mam inne pytanie, co ile km powinen wypalac się dpf? Mój włącza wypalanie co 200km gdzie robie przebieg dzienny 50km w tym 50/50 miasto trasa.
Czy to nie za często ecu wymusza wypalanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 2 listopada 2019, 12:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Zależy jaki silnik bo w N47 wypalanie uruchamia się rzadziej pod warunkiem że wszystko jest sprawne i filtr nie jest za bardzo zapełniony popiołem, jeśli prawdziwy przebieg samochodu to ponad 200kkm to popiołu będzie sporo i proces wypalania będzie się uruchamiał coraz częściej, natomiast w nowszych B47 wypalanie jest częstsze ale również zależne od ilości popiołu w filtrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 2 listopada 2019, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Auto to e90 330d m57n2
Aplikacja btool pokazuje mi 17.4g popiołu więc chyba nie jest tak źle.
Test ciśnienia wstecznego chyba też jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] problem dpf
PostNapisane: 2 listopada 2019, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
To że teraz tak pokazuje to nie znaczy że ktoś wcześniej nie wyzerował licznika, ważniejszy jest prawdziwy przebieg samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL