BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]Niskie napięcie ładowania akumulatora po regeneracji
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 11:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Witajcie. Pisze tutaj zanim zacznę szukać na własna rękę. Otóż padł mi alternator, rozładował akumulator w moim E46 m54b30. Akumulator 77A bosha , nalarowalem. Alternator Valeo został zregenerowany, wg serwisu wymienili łożyska, wirnik i szczotki . Było to w grudniu. Od samego początku coś mi nie pasowało, bo gdy sprawdzilem po założeniu alternatora do auta w ukrytym menu napięcie alternatora, pokazywało 13.6 podczas jazdy. Zmyliło mnie to, że na różnych forach pisali że w ukrytym menu lubi zaniżać wartości nawet o 1v, więc założyłem że wszystko jest sprawne. Co jakiś czas z ciekawości sprawdzałem na obd wartość napięcia alternatora i tak z tygodnia na tydzień ta wartość Jest niższa. Zatrzymala się aktualnie na 132. (133-134 podczas dłuższej jazdy). Gdy sprawdzam lądowanie na akumulatorze pokazuje 13v , przy obd gdy włączam tylnia szybę, długie światła i radio to przez chwilę jest poniżej 130 ale potem wzrasta i utrzymuje się na tym poziomie (130-132).

Zanim jednak ponownie go wyciągnę i pojadę oddać w ramach reklamacji pisze tutaj bo jest jeszcze jeden szczegół. Początkowo odpalał od razu, co prawda troszkę dluzej kręci a nie sekundę od strzała ale zawsze tak miał. Od jakichś dwóch tygodni pierwsze kręcenie nie daje żadnego skutku. Dopiero gdy przełączam kluczyk ponownie na 1 słyszę że zaczyna pracować (buczy) i gdy przekrece na zapłon odpala od razu.

Dało mi to trochę do myślenia. Może coś innego "kradnie" ten 1 v i stąd takie problemy. Macie jakieś pomysły? Co mógłbym sprawdzić zanim polecę na reklamację.

Jeśli chodzi o mechanikę i elektronikę to jestem zielony więc proszę o wyrozumiałość i w miarę Łopato logiczne wyjaśnienie. Kanał i chęci mam, więc wszelkie rady mile widziane ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Niskie napięcie ładowania akumulatora po regeneracji
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 40
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Sprawdzales bezposrednio do alternatora czy tylko do akumulatorA? Kabel + nie jest cieply?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Niskie napięcie ładowania akumulatora po regeneracji
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 12:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Na Aku 13v na samych klemach przy zapalonym 13v, na obd 13.2. próbowałem do samego alternatora ale chyba nie trafiłem w plus bo nic mi się nie pokazało. Jakiś tutorial jak dokładnie to pomierzyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Niskie napięcie ładowania akumulatora po regeneracji
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 12:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Tak teraz myślę jeszcze, czy przy wymianie akumulatora na większy 50ah>77ah jest zalecane kodowanie ? Obiło mi się o uszy, jedni mówią że nie, drudzy że tak i że dlatego może być podawane za małe napięcie przez alternator i dlatego nie ładuje. Może tu tkwi problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Niskie napięcie ładowania akumulatora po regeneracji
PostNapisane: 5 lutego 2020, 19:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
W e46 nie ma takiej opcji. A nawet jakby była, to brak zakodowania nowego akumulatora grozi raczej jego przeładowaniem (w miarę starzenia się sterownik zwiększa nieco napięcie). Jaki by nie był złożony układ ładowania - zawsze podstawowe wysterowanie jest w odniesieniu do napięcia, ewentualnie mogą być dodatkowe ficzery.
Napięcie, jeśli je poprawnie podaje - za niskie. Tam alternator jest sterowany chyba że sterownika silnika (po odpaleniu podaje przez chwilę ok 13 V, po czym powinien wskoczyć na ponad 14 V). Raczej nic nie kradnie 1 V bo już y pewnie auto upaliło natomiast usterka może być powiązana z nie odpalaniem za pierwszym razem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL