BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podi93-> BMW E46 328Ci 257KM/302NM N/A WNĘTRZE M3 3TLG ACT
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 123
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
Dzień dobry!

Chciałbym wam zaprezentować moją BMW E46 328Ci.
Jestem jej posiadaczem od września 2015 roku.
Jestem pierwszym właścicielem w Polsce.
Obecny przebieg z licznika to 235 tys. km. 
Silnik M52TUB28, fabrycznie 193 km, 1999 rok, kolor cossmosschwarz metallic (303).

VIN WBABM51030JH30620
Obrazek

Główne cele:
- skompletowanie M-Pakietu,
- maksymalne doposażenie auta,
- swap skrzyni 6-cio biegowej,
- szpera 25% M3,
- marzy mi się kiedyś tam turbo, 
- na sam koniec pomalowanie całego auta, prawdopodobnie na ten sam kolor.

Co było w aucie po zakupie:
- zderzak przedni fake M3,
- gałka zmiany biegów M-Pakiet,
- czarne nerki.

Co wymieniłem/dołożyłem od zakupu:
- FELGI RONAL ACT LX CUSTOM 3TLG 9J + 10,5J, opony 205/40 Falken i 225/40 Continental.
- dystanse przykręcane RR Customs przód 22 mm,
- dystanse Japan Racing tył 12 mm,
- radio 2DIN Isudar 4GB 64ROM z DSP, oczywiście z ramką klimatyzacji po radio 2din,
- wzmacniacz Car Power 350W,
- skrzynia basowa Bull Audio 400W,
- zderzak tylny M-Pakiet,
- nakładki progowe zewnętrzne M-Pakiet,
- lotka na klapę M-Pakiet,
- kierownica M-Pakiet,
- listwy zewnętrzne shadow line M-Pakiet,
- nakładki progowe wewnętrzne M-Pakiet,
- dekory wewnętrzne Alu Black Cube M-Pakiet,
- podstopnica M-Pakiet,
- czarna podsufitka M-Pakiet,
- dywaniki BMW-Syndykat,
- ledowe oświetlenie wnętrza + ledowe światła postojowe,
- panel przycisków full (2x grzanie, DCS, H/K, ciśnienie opon, elektryczna roleta)
- oryginalne aluminiowe ramki na zegary,
- cupholder + monetnik,
- odświeżenie wszystkich plastików BOLLem,
- przyciemnione tylne szyby,
- lampy zrobione na black hella (krzyże w drogowe + obudowa soczewki na czarno),
- kierunkowskazy przednie smoke Depo,
- kierunkowskazy boczne smoke,
- lampy tylne smoke diodowe Eagle Eyes,
- zawieszenie gwintowane MTS Technik + sprężyny Eibach przód, sprężyny tył betony od Helmuta,
- rozpórka przód Staffa,
- rozpórka tył Staffa,
- zaklepane ranty tylnych błotników „na żyletkę”,
- camber plates przód Swagier,
- camber plates tył Swagier,
- regulowane wahacze dolne Swagier.

Mechanicznie modyfikacje:
SILNIK (ROZRZĄD, GŁOWICA, BLOK):
- wałek ssący M54B30,
- porting kanałów dolotowych głowicy pod kolektor M50B25,
- pełna regeneracja vanosów,
- ustawienie rozrządu.

UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektory wydechowe Schmiedmann,
- pospawany układ wydechowy 2x2' od kolektorów po końcowy,
- x-pipe,
- brak katalizatorów, tłumika wstępnego, tłumika środkowego,
- końcowy przelotowo - komorowy MTG,
- "popcorn mode",
- strzały z wydechu (marchewy).

UKŁAD DOLOTOWY:
- kolektor ssący M50B25,
- przepustnica N62 V8 90 mm,
- pospawany dolot 100 mm,
- brak odmy (puszczone w dolot),
- brak przepływomierza (alpha-n),
- filtr stożkowy gąbkowy duży Pipercross,
- zabudowa K&N,
- doprowadzone zimne powietrze z nerek,
- doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka.

UKŁAD PALIWOWY:
- wtryski M54B30,
- pompa paliwa Bosch 200 l/h, 7 bar,
- filtr paliwa Epman.


UKŁAD ELEKTRONICZNY/ZAPŁONOWY:

- wiązka silnika MS43 M54B30,
- sterownika silnika MS43 M54B30,
- elektroniczny pedał gazu MS43 M54B30,
- świece NGK BKR6EQUP,
- odcięcie zapłonu 7250 rpm,
- sterownik wystrojony w trybie Alpha-N w firmie RACEMODE.

Pozostałe plany mechaniczne:
- kolektor ssący N54 + adapter pod kanały M50 - czeka na montaż,
- duuuuży filtr stożkowy gąbkowy RamAir - czeka na montaż,
- lekkie/mniejsze koła osprzętu Turner Motorsport Power Pulley Kit,
- oil catch tank - czeka na montaż,
- ostre wałki ZHP, Schrick, Świątek, Enem, VAC Motorsports, Dbilas, CatCams,
- ITB S54 + airbox karbon CSL,
- lekkie koło pasowe wału z tłumikiem drgań VAC Motorsports Harmonic Damper by ATI + koło pasowe klimatyzacji VAC Motorsport,
- jednomas M50 + docisk diesel + tarcza kevlar,
- pełny porting głowicy, bloku i obróbka wału.

Co jeszcze planuję zakupić:
- zawieszenie gwintowane ISC w wersji racing,
- kierownica M-Pakiet - ZAMONTOWANA,
- przedni zderzak M-Pakiet - ZAMONTOWANE,
- dokładka ala CSL do zderzaka M-Pakiet - ZAMONTOWANE,
- ramki zderzaka wokół halogenu do zderzaka M-Pakiet - ZAMONTOWANE

- całe wnętrze od M3 (grzane, elektrycznie, pamięć, pompowane lędźwie i boczki, trzeci zagłówek, cupholder z tyłu, schowek na narty, tylne boczki pod airbag, isofix), - ZAMONTOWANE
- gałka zmiany biegów M-Pakiet, krótka, podświetlana, 6-biegowa - ZAMONTOWANA, podświetlenie niepodłączone
- trójkąty lusterek w połysku M-Pakiet - ZAMONTOWANE,
- przyciemnić delikatnie przednie szyby,
- nowe podszybie z ASO - ZAMONTOWANE,
- wzmocnienie mocowania wózka Swagier,
- gniazdo fax, przycisk od TV, AV, na wzór e38,
- przyciski do otwierania/zamykania wszystkich szyb jednocześnie - KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- uchwyty pasa do foteli OEM,
- ciemne halogeny - ZAMONTOWANE,
- shortshifter Z3M,
- poliuretan na całe auto (obecnie kupione tuleje wahaczy Olkusz 75sh. żółte),
- mała płetwa,
- grubsze stabilizatory H&R/Eibach,
- blenda na tylną szybę AC Schnitzer - KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- nakładki na pedały AC Schnitzer - ZAMONTOWANE,
- nakładka na hamulec ręczny AC Schnitzer - ZAMONTOWANE,
- licznik M3, AC Schnitzer, Schmiedmann,
- boczki drzwi Jehnert?,
- swap hamulców BBK 337mm - ZAMONTOWANE,
- xbrace,
- skórzana konsola środkowa, deska rozdzielcza, schowek lewy i prawy, rączki drzwi OEM,
- przednia szyba termiczna (fioletowa), opcja S358A. - ZAMONTOWANE

Plany doposażenia auta (chciałbym mieć możliwie najbogatszą, seryjnie wypuszczaną linię wyposażenia + coś ekstra :) ):
- dołożenie bixenonu z doświetlaniem zakrętów,
- dołożeniu modułu świateł 4.5 pod bixenon i zakodowanie kilku przydatnych opcji (podwójne awaryjne, brake force display, back to home, kierunkowskazy autostradowe), KUPIONE / ZAMONTOWANE
- dołożenie lusterka wewnętrznego z np. e90/1/2/3, e64, e70/1/2, e82,88,89 z funkcjami: EC/LED/GTO/KOMPAS/RADIO - KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie aktywnej wentylacji siedzeń OEM 82300142076, prawdziwy rarytas,
- dołożenie ksenonowych świateł montowanych w miejscu przeciwmgielnych,
- dołożenie automatycznego otwierania klapy bagażnika + przycisk, KUPIONE / ZAMONTOWANE,
- dołożenie podgrzewanych, mgłowych dysz spryskiwaczy, KUPIONE / ZAMONTOWANE

- dołożenie sensora deszczu, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie sensora zmierzchu, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,

- dołożenie nagłośnienia Harman Kardon + kabel pod Androida na przyszłość,
- dołożenie kompletnej oryginalnej nawigacji 16:9 + modułu do odtwarzania dvd/wideo + tunera DVB-T,
- dołożenie czujnika ciśnienia w oponach,
- dołożenie DSC w miejsce ASC,
- zamontowanie gaśnicy pod fotelem kierowcy KUPIONE MOCOWANIA,
- dołożenie OEM pierdół typu parasolka, kanister itp,
- dołożenie poduszek powietrznych w tylne boczki, opcja S261A,
- dołożenie przednich czujników parkowania OEM,
- dołożenie intensywnego spryskiwania z manetki,
- dołożenie systemu alarmowego połączenia SOS,
- dołożenie wyspy z pilotem do bramy garażowej,
- dołożenie wentylacji solarnej (z szyberdachu), "wentylacja z napędem słonecznym",
- dołożenie oryginalnego zestawu głośnomówiącego z telefonem Siemens C/S25 lub zestawu głośnomówiącego Nokia OEM z kopytkiem/uchwytem montowanym na konsoli środkowej od strony pasażera, KUPIONE KOPYTKO
- dołożenie oryginalnego bluetooth,
- dołożenie systemu sterowania głosem, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie oryginalnego webasto/ogrzewania postojowego z pilotem i wentylacji kabiny KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie zewnętrznych lusterek fotochromatycznych,
- dołożenie oryginalnego alarmu, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie gniazda zapalniczek do tyłu, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie gniazda zapalniczki do bagażnika, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie oryginalnej latarki do schowka, KUPIONE / ZAMONTOWANE,

- dołożenie oryginalnych przednich/bocznych kamer i kamery cofania,
- dołożenie oryginalnych zagłówków DVD z E60 z monitorami / odtwarzacz wideo/dvd w podsufitce dla pasażerów z tyłu - tylko touring/sedan,
- dołożenie pamięci do fotela pasażera,
- dołożenie isofixa, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie wielofunkcyjnego podłokietnika tylnego z cupholderem,
- dołożenie pokrowca na narty za podłokietnikiem, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie oryginalnego interfejsu iPod,
- dołożenie trzeciego pasa bezwładnościowego, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,
- dołożenie złącza ładowarki do bagażnika, KUPIONE CZEKA NA MONTAŻ,

- dołożenie podgrzewanej tylnej kanapy,
- dołożenie lampek do podświetlania dołu przednich drzwi (KUPIONE), pod tylną kanapą i w schowku na rękawiczki,
- dołożenie podgrzewania kierownicy,
- dołożenie elektrycznie regulowanej kolumny kierownicy z pamięcią (hardcore :D),
- osłona przeciwsłoneczna (rolety) na boczne szyby - tylko touring/sedan,
- siedziska dla dzieci w tylnej kanapie - tylko touring/sedan.

ZDJĘCIA:

1. Tak wyglądała w dniu zakupu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Obecnie wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

WYKRES:
Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2024, 13:45 przez Podi93, łącznie edytowano 16 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Modyfikacje mechaniczne robią wrażenie - szacunek :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Fajny projekt :)
Jesli mozna wiedziec skad przepustnica i ile wyniosla Cie calosc zaadaptowania kolektra m50b25 lacznie z portingiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 21:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
O kurde :zdziwko: Modyfikacje naprawdę na mega poziomie :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 21:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Kreski są świetne, mocno mnie zaciekawiło Twoje auto po temacie na racingforum ;)

Mam nadzieję, że zamontujesz kolektor z n54, bo mega mnie interesuje jaka byłaby zmiana vs kultowe m50 :D

Na minus mts, darki i "popcorn mode", którego nie znoszę... Najmniejszy minus to darki, bo wiadomo- wzór bbs lm jest mega udany i baaardzo pasuje do starszych BMW, no ale sam bym darków nie kupił :P

Nie jestem też fanem dymionych kierunków, ale to już kwestia gustu...

Ogólnie mnóstwo pracy włożone i większość na baaardzo duży plus, czekam na kolejne zmiany mechaniczne. :ok:

Teraz to pewnie najbardziej brakuje szpery i jakiś konkretnych hamulców?

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2273
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Super mody mechaniczne :) wizualnie też jest fajnie. Dobrze że wziąłeś się konretnie za M52TU którego jeszcze nie dawno nikt nie tykał jeśli chodzi o konkretne mody N/A.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 22:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Autko fajne :ok: plany zacne :ok: musi być dobrze :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 13 kwietnia 2020, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1393
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Jednak te m52b28 sa mityczne jak pozostając dalej wolnossakiem przybylo ponad 60km :D Masz jakies filmy jak to jedzie albo mierzyłeś czymś konkretnym auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Podi93] BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A by Podi :)
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 07:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Dante182, to m52tub28, to nie mistyk z 1 vanosem ;)
Podi93, aby subskrybuje bo moje zdanie już znasz :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 09:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30114
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
bardzo dobre zmiany :ok: całokształt też prezentuje się :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 123
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
rorafalki napisał(a):
Modyfikacje mechaniczne robią wrażenie - szacunek

Dziękuję. To na pewno jeszcze nie koniec! :)
LXSNIVK napisał(a):
Fajny projekt
Jesli mozna wiedziec skad przepustnica i ile wyniosla Cie calosc zaadaptowania kolektra m50b25 lacznie z portingiem?

Dzięki. Przepustnica z N52. Wolałbym się nie wypowiadać na temat cen, warto dopytywać indywidualnie w Racemode. No, ale powiem ogólnikowo, że sam porting 800-1000 złotych.
MAJSU napisał(a):
O kurde Modyfikacje naprawdę na mega poziomie

Dzięki! To jeszcze nie koniec. :cool:
Krisu_K13TL napisał(a):
Kreski są świetne, mocno mnie zaciekawiło Twoje auto po temacie na racingforum ;)
Mam nadzieję, że zamontujesz kolektor z n54, bo mega mnie interesuje jaka byłaby zmiana vs kultowe m50 :D
Na minus mts, darki i "popcorn mode", którego nie znoszę... Najmniejszy minus to darki, bo wiadomo- wzór bbs lm jest mega udany i baaardzo pasuje do starszych BMW, no ale sam bym darków nie kupił :P
Nie jestem też fanem dymionych kierunków, ale to już kwestia gustu...
Ogólnie mnóstwo pracy włożone i większość na baaardzo duży plus, czekam na kolejne zmiany mechaniczne. :ok:
Teraz to pewnie najbardziej brakuje szpery i jakiś konkretnych hamulców?

Kolektor z N54 już do mnie jedzie, został zakupiony.
Co do MTS - każdy wie jaki to jest gwint. Ale ja jako młody chłopak jeszcze, świeżo po kupnie auta chciałem glebę, więc padło na budżetówkę. Teraz gwint się już kończy, więc wpadnie coś dużo lepszego - moim faworytem jest ISC w wersji Racing.
Co do Darków - szczerze to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyły. Naprawdę, 3 lata jazdy na zawieszeniu betonowym (i to dosłownie), przy naciągach, przy negatywach, przy profilu 35 i dopiero teraz, jakiś miesiąc temu jedna przednia felga się poddała i lekko pękła, po wjechaniu w dziurę, w której pękłyby i inne, markowe felgi.
Autem jeżdżę na co dzień (jeszcze), dlatego nie chciałem kupować felg za kilka/kilkanaście tysięcy złotych. Darki wyrwałem mocno okazyjnie za śmieszne pieniądze. A z oryginalnych stylingów w 19 calach podobają mi się tylko styling 95 i styling 163 z M3, reszta jest dla mnie po prostu brzydka. Bo mega kozacki styling 176 w e46 to tak średnio. ;)
Co do "popcorn mode" - uwierz mi, że ja też nie jestem fanem popcornu. Ale ten mój wydech jest tak agresywny i głośny, że sam popcorn dodał mu uroku. Dodam niżej filmik jak to wyglądało na starym dolocie i sterowniku jeszcze z 2.8. Teraz dźwięk się znacznie zmienił za sprawą tego ogromnego dolotu, popcorn jest nieco inny i strzały są teraz przy odcince, poprzednio waliło w okolicach 4-6k obrotów. Teraz strzela przy 7k, a nie chcę jej kręcić do odcinki (7200) dopóki nie zrobię porządku z ośką pompy oleju
Co do dymionych - no ja uwielbiam. :) Białe mi kompletnie nie leżą. Ewentualnie pomarańczki wchodziły w rachubę. Ale padło na dymione - przód, boczne i tył. Teraz do kompletu wlecą jeszcze dymione halogeny. Ja sam nigdy nie przyciemniałbym folią - o to, to nie!
Szpera by się przydała, to fakt! :)
Co do hamulców - chciałem robić swap na hamulce przód/tył id 330i/d i do tego konkretne klocki i tarcze. Myślę, że wystarczyłoby.


piotres napisał(a):
Super mody mechaniczne wizualnie też jest fajnie. Dobrze że wziąłeś się konretnie za M52TU którego jeszcze nie dawno nikt nie tykał jeśli chodzi o konkretne mody N/A.

Dzięki. A szkoda, bo to świetny silnik. Wiadomo, 3.0 na starcie ma przewagę, ale 2.8 jest fabrycznie mocno ograniczony kolektorem i sterownikiem. Podejrzewam, że sam słupek z 2.8 na kompletnym ori osprzęcie i wydechu z 3.0 po strojeniu wyplułby z 220 koni. Z ori dolotem i ori wydechem 3.0, bez żadnych modyfikacji.
Szczurek1986 napisał(a):
Autko fajne plany zacne musi być dobrze

Dzięki! :) Pewnie po przeczytaniu mojej listy następnych zmian wielu puknęło się w głowę, tak samo jak kiedyś śmiali się jak mówiłem, że przekroczę 250hp/300nm w tym silniku n/a. ;)
Dante182 napisał(a):
Jednak te m52b28 sa mityczne jak pozostając dalej wolnossakiem przybylo ponad 60km Masz jakies filmy jak to jedzie albo mierzyłeś czymś konkretnym auto?

To jest M52TUB28 - podwójny vanos. :P Filmów jeszcze nie mam. Auto mierzył Robert z Racemode aplikacją dragy, ale był jeden problem. Auto oddałem do niego na hamownię na kołach 15 cali (weszły, bo mam duże dystanse), 19 zostawiłem w domu, bo duże naciągi. No i na oponie 205/60/15 i negatywnie 3,5 stopnia z tyłu nie było mowy o złapaniu trakcji... Stąd wyniki wychodziły jakie wychodziły, Robert twierdził, że na dobrej trakcji można uzyskać znacznie lepsze.

0-100 -> powtarzalne 6.1 przy braku trakcji,
0-160 -> powtarzalnie 14.1 przy braku trakcji,
100-200 -> 17,5 s.
kszyhu napisał(a):
Dante182, to m52tub28, to nie mistyk z 1 vanosem
Podi93, aby subskrybuje bo moje zdanie już znasz

Tak jest! :) Dzięki.
DaaN napisał(a):
bardzo dobre zmiany całokształt też prezentuje się

Dziękuję.

Z tego miejsca chciałbym przeprosić moderatorów za złą nazwę galerii, po prostu przekopiowałem w rozpędzie z innego forum. I dziękuję za poprawienie.

Dotarła dzisiaj do mnie kierownica M-Pakiet. Miała być igiełka no i... nie jest. To znaczy stan ogólnie jest bardzo fajny, jeszcze fabryczna skóra, fabryczne cięcia (nie chciałem żadnej kiery na wzór tych z serii F czy innych nowszych serii - obrzydliwie to wygląda w starym E46). Jest wytarcie od trzymania ręki, ale lera, multfunkcja i poduszka w bardzo fajnym stanie. Macie jakieś sprawdzone patenty czym to "zaprawić"? Jakieś konkretne farby/środku do tego typu napraw? Za kierownicę zapłaciłem niedużo - 400 zł, więc w relacji cena - stan jest naprawdę ok. ;)
Oczywiście kierownica od razu została poddana zabiegowi dezynfekcji! :super:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Postanowiłem też troszkę estetyczniej wykonać doprowadzenie zimnego powietrza z nerek. Albo obecne fragmenty sylikonu i kawałek rurki zostaną zastąpione jednym sylikonem w całości, albo usunę całkowicie fabryczny wlot przy nerkach i w jakiś inny sposób doprowadzę z nerek powietrze. Jakieś sugestie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ja miałem w E46 tylko turborułe doprowadzoną od spodu do OEM puszki filtra (wycięta dziura), zaciągało z wlotu na hamulce. Ale widzę, że ty masz stożek niezabudowany, tzn ogrodzony, ale ja nie lubię tego typu rozwiązań. Dolot z nerek nie jest zły, ale trza by wyrzeźbić airscoopsy, mam tak w obecnym aucie. Na pewno zawsze coś więcej powietrza chłodnego będzie wpadać w tą podatną na ciepło grodź. Z drugiej strony, jeśli racemody wystroiły ci silnik na takim dolocie jak masz to nie kombinowałbym, bo się znowu afr rozjedzie, to loteria. A teraz masz pewne parametry.

Ps. Kolektor z n54? Nie lepiej było do kompletu z n52, gdzie masz już przepustnicę. N54 już na bezpośrednim wtrysku, brak miejsc na wtryskiwacze. Ciekawe jakie są różnice n52/n54 w kwestii przepływów

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 123
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
kszyhu napisał(a):
Ja miałem w E46 tylko turborułe doprowadzoną od spodu do OEM puszki filtra (wycięta dziura), zaciągało z wlotu na hamulce. Ale widzę, że ty masz stożek niezabudowany, tzn ogrodzony, ale ja nie lubię tego typu rozwiązań. Dolot z nerek nie jest zły, ale trza by wyrzeźbić airscoopsy, mam tak w obecnym aucie. Na pewno zawsze coś więcej powietrza chłodnego będzie wpadać w tą podatną na ciepło grodź. Z drugiej strony, jeśli racemody wystroiły ci silnik na takim dolocie jak masz to nie kombinowałbym, bo się znowu afr rozjedzie, to loteria. A teraz masz pewne parametry.


Turborurę też mam, ze zderzaka leci u dmucha od dołu na stożek. :P Stożek jest szczelnie odgrodzony, a widać to najlepiej po odciśniętej zabudowie na wygłuszeniu maski. :D
Byłem dzisiaj tam popatrzeć i zostaje tak jak jest, rzeczywiście tak było strojone i tak zostaje. Po prostu wrzucę tam w całości sylikon, bo teraz jest kawałek sylikonu, rura, kawałeczek sylikonu. A będzie jeden sylikon w całości. :) Muszę zamówić. :)

kszyhu napisał(a):
Ps. Kolektor z n54? Nie lepiej było do kompletu z n52, gdzie masz już przepustnicę. N54 już na bezpośrednim wtrysku, brak miejsc na wtryskiwacze. Ciekawe jakie są różnice n52/n54 w kwestii przepływów


W tym z n52 też chyba brak miejsca na wtryski? Na temat tego z N52 nie ma nic w internecie, natomiast ten z N54 jest podobno mega wydajny i już zaczynają próbować go montować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1393
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
kszyhu napisał(a):
Dante182, to m52tub28, to nie mistyk z 1 vanosem ;)


Nigdy nie wglebiałęm sie w temat czy chodzilo o jeden vanos czy dwa. Raczej ogólnie chodziło mi o to ze kiedyś temat 2.8 zawsze budził spore emocje i zyskał miano mitycznego :)

Podi93, ładnie podaje :ok: Jestem ciekawy czy na 19 calach będzie sporo gorzej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 11:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30114
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Podi93 napisał(a):
Z tego miejsca chciałbym przeprosić moderatorów za złą nazwę galerii, po prostu przekopiowałem w rozpędzie z innego forum. I dziękuję za poprawienie.


:ok:

mimo lat dalej świetna jest ta kierownica :)

Dante182, :zabawa:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 12:46 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2083
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Świetna galeria, bardzo dokładny i czytelny opis, do tego sporo zdjęć - nie jedna osoba mogłaby się uczyć :ok:

Modyfikacje zdumiewające, większość by po prostu zrobiła swapa na m54 :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Moje BMW: E36 323i
Kod silnika: M52B25
Mi się podoba, super podejście do tematu, każda zmiana na +, chętnie będę tutaj zaglądał :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 123
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
Dante182 napisał(a):
Nigdy nie wglebiałęm sie w temat czy chodzilo o jeden vanos czy dwa. Raczej ogólnie chodziło mi o to ze kiedyś temat 2.8 zawsze budził spore emocje i zyskał miano mitycznego
Podi93, ładnie podaje Jestem ciekawy czy na 19 calach będzie sporo gorzej

Na 15 za wiele nie jeździłem, bo wracając z Racemode do domu (120km) cały czas lało i dało się jechać autem od 4 biegu. :) Na 19 fajnie jedzie, na pewno nie ma takiego problemu z trakcją, pomimo negatywu i wąskiej 215/35.
DaaN napisał(a):
mimo lat dalej świetna jest ta kierownica

Stan jest naprawdę bardzo fajny! Jak na swoje lata to wręcz idealny. I tego oczekiwałem, bo chciałem kierownicę jak najbardziej zbliżoną do fabrycznego wyglądu. Tylko muszę zamalować czymś tę wytartą część.
ThePatrickyo napisał(a):
Świetna galeria, bardzo dokładny i czytelny opis, do tego sporo zdjęć - nie jedna osoba mogłaby się uczyć
Modyfikacje zdumiewające, większość by po prostu zrobiła swapa na m54

Dziękuję. Zawsze ceniłem sobie przejrzystość, do tego dochodzi trochę pedantyczności właśnie w pisaniu. :P
W sumie to u mnie teraz wystarczyłoby wsadzić goły słupek z b30 z wałem, korbami i tłokami, bo resztę mam już z m54b30 lub zmodyfikowaną. :P
Korci mnie taki stroker, nie powiem. :P
Jacek323i napisał(a):
Mi się podoba, super podejście do tematu, każda zmiana na +, chętnie będę tutaj zaglądał

Dziękuję! Zapraszam, niebawem nowości!

A właściwie to nowość już teraz. Dotarł kolektor N54. Może się kiedyś przyda, a może nie. Ale warto było kupić, bo kosztuje grosze, a patrząc na przypadek M50 nie wiadomo co będzie za rok/dwa. :szok:
Z zewnątrz wygląda jakby dopiero co wyszedł z fabryki, ale jak wsadziłem ręcznik papierowy do runnerów to trochę się złapałem za głowę - tyle sadzy to nie było w moich poprzednich kolektorach, m52tu, m54b30 i m50b25 razem wziętych. :P
Obok kierownicy, oil catch tanka TurboWorks, kolektor będzie leżał i czekał na swój czas. :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 19:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Z wszelkimi filterkami na oil cachach jest problem. Zimą potrafi taki nabrać sporo wilgoci i zamarznąć. Jak nie masz przeplywomierza to zrób wyjscie w kolektor, nie będzie smierdzialo, nie zamarznie. Albo dać w atmosferę.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 123
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
kirpek napisał(a):
Z wszelkimi filterkami na oil cachach jest problem. Zimą potrafi taki nabrać sporo wilgoci i zamarznąć. Jak nie masz przeplywomierza to zrób wyjscie w kolektor, nie będzie smierdzialo, nie zamarznie. Albo dać w atmosferę.


Dziękuję za radę. Nie mam przepływomierza i obecnie jest puszczone w dolot. OCT niech sobie leży, może kiedyś się do czegoś przyda. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL