BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Co myślicie o remoncie silnika
PostNapisane: 8 lutego 2008, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Jestem w patowej sytuacji> mianowicie nie wiem czy lepiej jest kupić nowy silnik(mój padł)wiadomo nowy ale używany z przejechanymi 180000km czy zrobić remont tego co mam. Koszty są podobne tylko nie wiem czy lepiej jeździć używanym na oryginalnych częściach BMW czy naprawiać stary używając jakiś tam zamienników wiadomo nie najtańszych ale też nie oryginalnych. Słyszałem że po remoncie potrafi wydmuchać uszczelkę po przejechaniu 20 tys km. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat a może ktoś był w podobnej sytuacji :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 18:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Hmm jak naprawisz silniczek wiesz co zrobiłes przy nim co wymieniłes, a jak kupisz nowy to nie wiadomo co i ile wytrzyma :/ choc moze sie okazac dlugowieczny
pawelhel napisał(a):
Słyszałem że po remoncie potrafi wydmuchać uszczelkę po przejechaniu 20 tys km
sa rozne przypadki tak jak z kumpnem samochodu jeden trafi fatalnie a 100 innych beda szczesliwi z posiadanego samochodu :)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co myślicie o remoncie silnika
PostNapisane: 8 lutego 2008, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pawelhel napisał(a):
Jestem w patowej sytuacji> mianowicie nie wiem czy lepiej jest kupić nowy silnik(mój padł)wiadomo nowy ale używany z przejechanymi 180000km czy zrobić remont tego co mam. Koszty są podobne tylko nie wiem czy lepiej jeździć używanym na oryginalnych częściach BMW czy naprawiać stary używając jakiś tam zamienników wiadomo nie najtańszych ale też nie oryginalnych. Słyszałem że po remoncie potrafi wydmuchać uszczelkę po przejechaniu 20 tys km. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat a może ktoś był w podobnej sytuacji :zalamany:


A jaki masz silnik i co się konkretnie z nim stało ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
właśnie jaki motor?

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
2 l 24 zawory z vanosem brakuje kompresji na cylindrach jest 12 5 5 5 7 10
i przez to nie da się jej odpalić przynajmniej czarodzieje tak mówią


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
no faktycznie różnica ogromna a dół silnika jakie ciśnienie na dole

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
tzn sorry ale nie wiem o co chodzi sprawdzane było tylko to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
chodzi mi o ciśnienie oleju trzeba to zmierzyć żeby móc coś powiedzieć więcej

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
tego mi nie sprawdzali ale jak przejechałem autkiem około 35 tys a wymieniam olej co 10 tak pomiędzy wymianami praktycznie nic nie dolewałem może to o czymś świadczy dodatkowo powiem że autko ma zamontowany gaz we włoszech w salonie w 1995 r. mechanik mówi że to mogą być wypalone zawory co o tym myślisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
a właśnie to może być to a nawet powiem że o tym myślałem bo jeśli nie ma problemu z ciśnieniem oleju [nie zapala się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku] to należało by jeszcze sprawdzić raz ciśnienie na cylindrach dolewając odrobine oleju po pomiaże i jeszcze raz wykonać pomiar wtedy można wyeliminować pierścienie czyli pozostaną tylko zawory i gniazda

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
wnoszę więc że w tym przypadku bardziej opłaca się zrobić remont silnika niż kupować nowy dobrze myślę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
dobrze muślisz ale najpierw żeby mieć 100% pewności sprawdż ciśnienie na dole jeśli będzie ok. to lepiej zrobić niż kupować i co do góry też jeszcze się upewnij ale wygląda na zawory i gniazda

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
dzięki wielkie za otuchę :padam: tak bardzo potrzebną jak sprawdzę cisnienie to dam znać pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
kup silnik ježeli wiesz od kogo i w jakim stanie jest, bo každy bedzie chwalil žeby tylko sprzedaè.co sobie zrobisz sam to wiesz co masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 07:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Muszę pomału myślec o jakimś remonciku przynajmniej o uszczelniaczach zaworowych i pierścionkach ,moze jeszcze panewki i uszczelki . Oleju złopie coraz więcej więc lepiej zainwestować w częsci niż dolewać.
Szklanki narazie sobie odpuszcze , bo ostatnio je wyleczyłem na tydzień paleniem gumy , a teraz już mniej się tłuką niż wcześniej.
Czy ktos moze mi napisać jacy producenci są polecani i w jakich kosztach się zmieszczę z częsciami i gdzie je kupić???
Kilka lat nic juz nie robiłem z silnikami więc niewiem co dobre .
uprzedzajac pytania nadmienie ze autko chodzi pieknie , nie ma problemów z paleniem itp. chcę wyeliminowac poprostu wzrastające zuzycie oleju już ponad pół litra na 1tyś km.
Mysle ze same uszczelniacze nic nie dadzą bo olej robi sie coraz ciemniejszy czyli są przedmuchy do skrzynki korbowej ,ale tragedi nie ma .
I jeszcze pytanie: czy konstrukcja silnika m50b25 umożliwia wyciągnięcie tłoków od dołu w celu wymiany pierścieni ,czy trzeba zrzucać głowice ??pytam bo kumpel ostatnio w jakimś aucie wyciągał tłoki dołem :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 21 czerwca 2008, 11:33 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ejjj ...ello jest tu kto???????? czy to jest forum bmw czy gawędziazy i wodolejów??????????????
czy nikt nie potrafi odpowiedzieć na fachowe pytania?? :kwasny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 06:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
??????????? :cisza: nie wszyscy na raz , po kolei :zdegustowany:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
raczej tłoków od dołu Ci sie nie da wyciagnąć no chyba ze przecinakiem :zdziwko: zartowałem z tym ostatnim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 00:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
no tłoków tak jak pisze ComTom od dołu nie wyciągniesz, wiem że pozwoliłoby to znacznie zoszczędzić na kasie, ale tez tak chciałem zrobić, a potem okazało sie że i tak musze ściągnąc głowice, no i też jestem zdania że lepiej wymienić niż kupowac silnik, bo wymienisz i wiesz co masz, ja tak zrobiłem z pierścionkami i uszczelniaczami zaworowymi, bo brał mi litr oleju na tys km i miałem sprężanie za wysokie 15 atm. dla przykładu kumpel wymienił silnik, i też mu teraz chodzi zjebiście, bo na starym obruciła mu sie chyba panewka i pompa oleju wysiadła, silnik stanął, ale jestem zdania że lepiej zrobić remont, jeśli chodzi o części tio pierścionki kupiłem firmy NPR u kolegi stonsa , uszczelki Reinz'a pod głowice i pokrywy zaworów , uszczelniacze też Reinz'a, większość uszczelek pod pokrywy zaworów tylko w ASO

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2008, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
ps. Gdybys juz był w PL, to w razie czego mam caly zdrowiutki silnik od e36 2,0 24v- miske przekladasz od swojej i smigasz.

Silnik robilem dla siebie. Niestety kupilem auto z rozwalona glowica-> kupilem drugi silnik z mechanicznie uszkodzonym blokiem(po wypadku) i prosciutka glowica. poskladalem do kupy wczesniej sprawdzajac szczelnosc głowicy, delikatnieja planując (planowanie polegało jedynie na wygładzeniu powierzchni bo głowica była prosta) i regenerujac ja (wymiana uszczelniaczy zaworowych-wydech i prowadnic zaworów-wydech, po stronie ssacej bylo OK). ( koszt doprowadzenia do tego staniu silnika - okolo 1500)

W silniku slychac popychacze na jednym garze, oleju silnik nie bral, kompresja okolo11-12atm. , Uszczelka pod glowice nowa marki Goetze. na gazie sekwencji przejezdzil okolo 2 miesiace.

Silnik wyrzucilem ze swojej budy , gdyz mialem okazje kupic za dobre pieniadze cala coupete 2,5. Takze zrobilem sobie swapa 2,0 na 2,5, a zdrowy silnik 2,0 lezy w garazu i sie marnuje :(

w razie czego wiesz gdzie uderzyc. ;)

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL