Siemka.
Dziś udało mi się wygospodarować trochę wolnego czasu i postanowiłem przejść na soft 069 . Cudów się nie ma co spodziewać po aktualizacji , ale soft 069 daje nam możliwość korzystania z Patchlist, czyli funkcji zmieniającej kod sterownika. Mnie akurat zainteresowała jedna funkcja, dokładnie Alpha-n gdzie sterownik nie korzysta z przepływomierza tylko z tabeli, nie generując błędów. Po zastosowaniu tej poprawki, nie musimy mieć przepływki w aucie. Sterownik jest przekonany że cały czas ma z niej odczyt, a tak naprawdę czyta z tabeli. Zrobiłem już kilkadziesiąt kilometrów bez przepływki i wszystko ok, adaptacja długoterminowa raptem +2 więc nie ma co grzebać w tabeli. Od tej pory już nigdy nasz przepływomierz nie ulegnie awarii. W tym trybie sondy normalnie pracują i robią adaptacje, nie tak jak w trybie awaryjnym bez przepływki.
Gdyby jednak coś nie tak działo się z adaptacjami ,leciały za bardzo w plus albo minus to należy delikatnie dodać lub odjąć paliwa w tabeli z której sterownik korzysta zamiast przepływomierza.
Ta tabela to ip_maf_1_diag_n_tps_av. Po przejściu na tryb Alpha-n to własnie z niej teraz korzysta sterownik.

Ale od początku.
Program z jakiego korzystałem to MS4x dev group Flascher.
Tu macie link
https://www.ms4x.net/index.php?title=Flashing_ToolsNależy ściągnąć program, następnie klucz do programu który zapisze się pod nazwą licence.lis i umieścić w tym samym folderze co Ms4x flascher. Program powinien już działać
Teraz ważna rzecz, chyba wszystkie funkcje z Patchlist wymagają pełnego wsadu, więc zanim wgracie go do sterownika silnika trzeba zmienić interesujące nas funkcje. Ja zmieniłem vin, wyłączyłem ews , włączyłem tryb Alpha-n i Launch Control.
Tu link do Patchlist i jej funkcji
https://www.ms4x.net/index.php?title=Tu ... _PatchlistW programie tuner pro wczytujemy pełny bin 069 512kb i Patchlist tak samo jak się wczytuje plik XDF.
Najpierw zmieniamy vin. Musimy nasz oryginalny pełny wsad otworzyć w programie HxD i w adresie 3C40 mamy nasz vin, 14 bajtów, wpisujemy go w programie tuner pro.


Potem zmieniamy to co nas interesuje np. tryb Alpha-n i LC. Wybieramy funkcję, klikamy Apply Patch a następnie Apply i gotowe. Nic więcej nie musimy zmieniać.


Oczywiście wybraną funkcję możemy wyłączyć, jeśli uznamy że jednak jej nie chcemy. Klikamy na Remove Patch a nastepnie Apply i wyłączone.

Potem uruchamiamy MS4x Flascher , wczytujemy plik i wgrywamy. Program działa po złączu OBD i nie musimy demontować sterownika. Pełny wsad zapisuje 2-3minuty więc nie ma obaw że padnie nam akumulator. Największą zaletą programu jest to, że sam liczy sumy kontrolne przed wgraniem. Więc zmieniamy co chcemy, wczytujemy do programu i wgrywamy.
Tryb Alpha-n jak i LC działają u mnie bez problemu.