Niedawno nabyłem auto a tam nie działa szyberdach (przesuwa się małymi kawałkami nie do końca lub nie reaguje wogóle) + nie działa uchylanie szyb z pilta + pali się kontrolka ( błąd ) szyberdachu

Opis kontrolki wegług instrukcji obsługi pojazdu - usterka ochrony przeciwściskowej elektrycznego dachu przesuwno-uchylnego --> należy zlecić kontrole układu
Tak więc zacząłem kontrolę

od demontażu szyberdachu, wyczyściłem wszystko, sprawdziłem czy działa mechanicznie kluczem i po stwierdzeniu, że jest ok złożyłem wszystko, podpiąłem silniczek oraz przełacznik a tu

bo nie działa... jedna przyczyczna została wyeliminowana i zacząłem szukać dalej... po konsultacji w ASO dowiedziałem się, że sterownik odpowiedzialny za szyberdach znajduje sie w silniczku tak więc zorganizowałem sobie drugi silniczek i go podmieniłem a tu

bo nie działa... zacząłem szukać dalej tym razem w sieci i na forach (nie ukrywam, że łatwo nie było dlatego też piszę ten temat bo może przyda się innym w przyszłości)
Znalazłem info

a mianowicie po odłaczeniu klemy lub chwilowego zaniku napięcia szyberdach przechodzi w tryb serwisowy i trzeba go zainicjalizować w następujący sposób:
przytrzymujemy przycisk uchylenia dachu przez ok 15s , po tym czasie szyberdach uchyli się, następnie zamknie się, następnie otworzy się całkowicie i na koniec całkowicie zamknie się. Przez cały ten proces nie odpuszczamy przycisku bo będzimy musieli powtórzyć go od początku.
Po przeprowadzonej w prawidłowy sposób opercaji kontrolka błedu gaśnie i cieszymy się z jazdy
