BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 18 marca 2021, 21:03 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8447
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Coś wiadomo z tą wyceną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 18 marca 2021, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1533
Garaż: BMW M850i 700/900NM

Było:
E46 M3 ess cfr550
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=124107
E39 M5
E92 M3 G-power sk2cs
BMW M4 stage 2 COMPETITION
AMG GT 650/850NM
Nissan GTR 640/750NM
Pewnie trzeba wymienić część X i Y :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Mateusz118 napisał(a):
Co byłoby lepsze? Tańszy olej z dodatkiem np AR9200 V2 czy droższy olej bez dodatków?

Zależy od konkretnego zastosowania, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie

Lincoln napisał(a):
DjStar napisał(a):
Ale BMW oferuje coś, czego konkurencja nie oferuje. W przypadku olejów nie do końca tak jest, więc nie stawiałbym tego na równi :)


A co oferuje obecnie BMW, czego nie ma konkurencja?

Chociażby tylny napęd i właściwości jezdne czy na przykład design. Każdy widzi coś w BMW, czego nie widzi u konkurencji. Oprócz Lexusa i Mercedesa nie ma za wiele aut z tylnym napędem, a taki Nissan 370Z choćby nie jest już tak praktyczny.

Lincoln napisał(a):
Millers, RoyalPurple, Penrite, Eneos mają akurat coś charakterystycznego tylko dla siebie.

Co Millers (wersje cywilne) ma charakterystycznego, czego nie ma tańsza konkurencja? Penrite w cywilnych wersjach też się za bardzo nie wyróżnia. Co do RP i Eneosa jestem w stanie się zgodzić, ale RP ze względu na brak polskiej dystrybucji jest w ogóle nie opłacalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
DjStar napisał(a):
ale RP ze względu na brak polskiej dystrybucji jest w ogóle nie opłacalny.

Millers w takim razie też nie jest opłacalny. Bo akurat seria NT+ cenowo odskakuje od takiej cywilnej serii EE. Za 7 L trzeba wyłożyć średnio 420zl. A za RP ~500. Porównuje indexy 5w40.
Więc ja się pytam, czy 100zl to jest jakaś różnica finansowa żeby miała wpływ? Wg mnie nie.
Co do dodatków do oleju... Zalewam co jakichś czas. Ostatnio wlałem do Millersa po przebiegu 6kkm. - xado. Myślę, że jak komuś silnik nie spala oleju, a nie planuje w najbliższym czasie jego wymiany, to warto uszlachetnić w jakichś sposób. Tym bardziej jak się pałuje.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 08:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
kszyhu napisał(a):
DjStar napisał(a):
ale RP ze względu na brak polskiej dystrybucji jest w ogóle nie opłacalny.

Millers w takim razie też nie jest opłacalny.

To też napisałem na samym początku. Lepiej zalać olej tańszy i częściej wymieniać, bo te "lepsze" zazwyczaj nie są warte swojej ceny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 08:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
DjStar, wszystko zależy od warunków w jakich używamy silnik i jaki mamy ten silnik, jakie ma wady. Nie ma co generalizować. Mi się pomyliło ja wlałem teraz xado do pmo. A wcześniej do Millersa, zalewałem Archoila. jak ktoś jeździ cywilnie, dosyć spokojnie. To pewnie że nie opłaca się kupowac RP, czy Millersa NT+. Ale do mpowera? Wysilonego? Kto kupuje m4 czy upalajac auto na torze myśli o oszczędności 100-200zl na oleju? ... Bez sensu.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
kszyhu napisał(a):
DjStar, wszystko zależy od warunków w jakich używamy silnik i jaki mamy ten silnik, jakie ma wady. Nie ma co generalizować. Mi się pomyliło ja wlałem teraz xado do pmo. A wcześniej do Millersa, zalewałem Archoila. jak ktoś jeździ cywilnie, dosyć spokojnie. To pewnie że nie opłaca się kupowac RP, czy Millersa NT+. Ale do mpowera? Wysilonego? Kto kupuje m4 czy upalajac auto na torze myśli o oszczędności 100-200zl na oleju? ... Bez sensu.

Zgodzę się, że do samochodów wyczynowych jak najbardziej, ale jeśli kogoś stać. Nie znaczy to jednak, że zwykły olej sobie nie poradzi, bez przesady. Nie zmienia to też faktu, że nawet super drogi olej trzeba wymieniać tak samo często.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar, olej przeznaczony do motrsportu powinien wytrzymać ok. 500-600km OESowych (gaz w podłodze)
zwykły olej po jednej próbie nadaje się do wymiany
więc przelicz, czy to się opłaca czy nie
poza tym gama olejów silnikowych Millersa to nie tylko CFS, ale także EE, XF czy Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC. Jeśli wiesz czy to coś zmienia to dobrze. Jeśli nie - doczytaj
:piwo:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
rorafalki napisał(a):
DjStar, olej przeznaczony do motrsportu powinien wytrzymać ok. 500-600km OESowych (gaz w podłodze)
zwykły olej po jednej próbie nadaje się do wymiany

Dobrze, a ile z forumowych eMek jeździ w taki sposób?
rorafalki napisał(a):
poza tym gama olejów silnikowych Millersa to nie tylko CFS, ale także EE, XF czy Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC. Jeśli wiesz czy to coś zmienia to dobrze. Jeśli nie - doczytaj
:piwo:

Jesteś handlowcem Millersa i wierzysz że Trident nie jest HC? :) Gwarantuję, że w cenie 100 zł znajdzie się olej porównywalny z Tridentem. EE i XF też szalu nie robią jeśli chodzi o skład biorąc pod uwagę ich cenę i zaznaczę, że one też nie są "pełnym syntetykiem". Według niemieckiego prawa pełny syntetyk to olej na bazach w 100% syntetycznych (potocznie PAO). Żaden cywilny Millers nie ma baz 100% syntetycznych, toteż według niemieckiego prawa żaden z nich nie jest w pełni syntetyczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
DjStar, olej przeznaczony do motrsportu powinien wytrzymać ok. 500-600km OESowych (gaz w podłodze)
zwykły olej po jednej próbie nadaje się do wymiany

Dobrze, a ile z forumowych eMek jeździ w taki sposób?

dlatego na drodze przebieg ten może wydłużyć do ok. 5-7tys. km

DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
poza tym gama olejów silnikowych Millersa to nie tylko CFS, ale także EE, XF czy Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC. Jeśli wiesz czy to coś zmienia to dobrze. Jeśli nie - doczytaj


Jesteś handlowcem Millersa i wierzysz że Trident nie jest HC? Gwarantuję, że w cenie 100 zł znajdzie się olej porównywalny z Tridentem. EE i XF też szalu nie robią jeśli chodzi o skład biorąc pod uwagę ich cenę i zaznaczę, że one też nie są "pełnym syntetykiem". Według niemieckiego prawa pełny syntetyk to olej na bazach w 100% syntetycznych (potocznie PAO). Żaden cywilny Millers nie ma baz 100% syntetycznych, toteż według niemieckiego prawa żaden z nich nie jest w pełni syntetyczny.

każdy ma swoje racje
zawartość PAO to żaden wyznacznik jakości oleju, poza estrami olej składa się z masy innych dodatków równie istotnych

ale nie będę robił wywodów w temacie Huberta, bo to jego galeria

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
rorafalki napisał(a):
dlatego na drodze przebieg ten może wydłużyć do ok. 5-7tys. km


Gwarantuje, że bardziej cywilny olej też wytrzyma taki przebeg.

rorafalki napisał(a):
zawartość PAO to żaden wyznacznik jakości oleju, poza estrami olej składa się z masy innych dodatków równie istotnych


To czym Twoim zdaniem jest pełny syntetyk? Co jest jego wyznacznikiem?


rorafalki napisał(a):
każdy ma swoje racje


Tu nie chodzi o swoje racje, tylko o wiedzę (lub jej brak). Skoro jesteś handlowcem i polecasz coś klientom, to powinieneś to robić rzetelnie, a nie wciskać handlowy bełkot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
każdy ma swoje racje


Tu nie chodzi o swoje racje, tylko o wiedzę (lub jej brak). Skoro jesteś handlowcem i polecasz coś klientom, to powinieneś to robić rzetelnie, a nie wciskać handlowy bełkot

dlatego twierdzę, że każdego trzeba wysłuchać i dać wybór, a decyzję ZAWSZE pozostawiam klientowi
:piwo:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Ale to klient Ciebie słucha i to Ty klientowi powinieneś jasno i rzetelnie przedstawić fakty. Jeśli klient się nie zna, to uwierzy w to, co mu powiesz. Jeżeli powiesz mu (świadomie), że Trident to pełny syntetyk w porównaniu do konkurencji, to jest to jawne oszukiwanie klienta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar napisał(a):
Ale to klient Ciebie słucha i to Ty klientowi powinieneś jasno i rzetelnie przedstawić fakty. Jeśli klient się nie zna, to uwierzy w to, co mu powiesz. Jeżeli powiesz mu (świadomie), że Trident to pełny syntetyk w porównaniu do konkurencji, to jest to jawne oszukiwanie klienta.

natury nie oszukasz, jak widzę Ty swojej także
Twoje racje są Twojsze niż mojsze - bardzo mnie to cieszy
zdrowia życzę

PS nigdy nikogo nie oszukałem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
rorafalki napisał(a):
PS nigdy nikogo nie oszukałem

rorafalki napisał(a):
Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC.

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS nigdy nikogo nie oszukałem

rorafalki napisał(a):
Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC.

Pozdrawiam :)

https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... l-5w40.pdf
wejdź jeszcze w firmy, które są w stopce
VLS
UKLA
etc.
poczytaj na spokojnie
miłej lektury

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
rorafalki napisał(a):
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS nigdy nikogo nie oszukałem

rorafalki napisał(a):
Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC.

Pozdrawiam :)

https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... l-5w40.pdf
wejdź jeszcze w firmy, które są w stopce
VLS
UKLA
etc.
poczytaj na spokojnie
miłej lektury

A wiesz, że Motul czy Valvoline też mają w kartach napisane fully synthetic? Prawo, w tym też polskie, dopuszcza nazywanie olejów HC syntetykami. Tak jak pisałem wcześniej, tylko niemieckie prawo jest pod tym względem bardziej restrykcyjne i tam żeby olej był nazwany syntetykiem musi mieć bazę z większością udziałów PAO.


Ostatnio edytowano 19 marca 2021, 10:26 przez DjStar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
DjStar napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS nigdy nikogo nie oszukałem

rorafalki napisał(a):
Trident. Ten ostatni z normą LL-01 kosztuje ok. 150pln za 5L. Jest pełnym syntetykiem, a nie HC.

Pozdrawiam :)

https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... l-5w40.pdf
wejdź jeszcze w firmy, które są w stopce
VLS
UKLA
etc.
poczytaj na spokojnie
miłej lektury

A wiesz, że Motul czy Valvoline też mają w kartach napisane fully synthetic? Prawo, w tym też polskie, dopuszcza nazywanie olejów HC syntetykami.

ale tylko polskich, w kartach na rynki np. niemieckie już są inne informacje
a wiesz czemu tak jest?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
W niemieckich jak najbardziej. I chyba tylko tam. W Wielkiej Brytanii, tak samo jak i w Polsce, oleje HC są również uznawane za syntetyczne. Prosty przykład na przykładzie znanego Motula X-Cess 5W40, karta brytyjska:
Obrazek

i karta niemiecka:
Obrazek

(dla nieznających języka niemieckiego - pełny syntetyk oznaczony jest jako vollsynthetisch)

Pomijam już fakt, że z karty produktu nie da się odczytać składu oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bandai -->> M4 Black Saphire str. 19 wydech CUSTOM
PostNapisane: 19 marca 2021, 16:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
DjStar napisał(a):
Nie znaczy to jednak, że zwykły olej sobie nie poradzi, bez przesady

Pewnie sobie poradzi, ale niektórzy potrzebują ochrony +++ i trzeba przyznać, że Taki poruszony w temacie RP bardzo dobrze chroni i jak widać po testach, w miarę wypracowania nie traci tak właściwości. To jest ta kwestia, czy wolisz kupić lepszy olej i nic więcej, czy tańszy i sobie wlewać dodatki, samemu eksperymentować.. 10 ciu osobom nie wiele to zmieni, a jednej osobie zaważy w jakimś tam momencie użytkowania. Żeby obiektywnie oceniać dany olej trzeba naprawdę go bardzo długo użytkować, albo "mocno". Wtedy rozbierasz słupek i widzisz.

Nie ma idealnego rozwiązania bo każdy inaczej używa silnika i w różnych warunkach. Stąd Mały np podał 2 skrajne przykłady w użyciu millersa. Co tak naprawdę nie jest żadną wyrocznią. Niby dlaczego miało by tak być?

Ja teraz śmigam na PMO Extreme 5W40, etykieta 100%pao, na forach olejarskich ktoś dał próbkę oleju do ekspertyzy, wyszło, że PAO jest nawet bardzo dużo. 100% pewnie nie, bo juz parę osób siedzących w temacie zgodnie twierdzilo że to jest fizycznie niewykonalne. Więc PMO ściemnia jak reszta i skreślamy? Nie ...Marketing. A kto chce to zgłębi temat i jeśli mu taka polityka nie pasuje to nie kupi, wsio. Wracając do tematu... Przeszedłem z Millersa XF, później EE, oleje HC, ...zero różnicy wg mnie do PAOwego PMO, zrobiłem już ponad 6kkm. Subiektywnie, nie dostrzegam żadnej różnicy na + czy - Co to znaczy? Millers HC nie ustępuje olejowi który ma te tak pożądane PAO? Czy może Te PAO nie jest dziś mocnym wyznacznikiem lepszosci? Nie wiem.. za mało wiem. Wg mnie Nie tylko PAO ma dziś znaczenie, subiektywnie . Moja opinia na bardzo krotkim przebiegu i w określonych warunkach, powiedzmy Januszowym, z zacięciem sportowym-zwykłemu zjadaczowi jakichś obraz tam daje. Ale komuś kto lata na torze czy ma mocno wysilony słupek ze swoimi kaprysami... to żadna opinia/wyrocznia na której może bazować . Morał z tego taki... Że używajmy to co każdemu dobrze gra i nie ma sensu wytykania dobrych czy złych decyzji.... Bo takich nie ma, obiektywnie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL