BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90]Rodzaje wspomagania kierownicy i zależność występowania
PostNapisane: 28 marca 2021, 18:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
BMW serii 3, E90
Wspomaganie kierowcy - co i jak?

Widzę, że stosowane były dwa rodzaje hydraulika i elektryczne. Od czego jest to zależne ? Wersja silnikowa? Rocznikowo ? A może jako opcja dodatkowa ?
Czy zna ktoś zasadę działania elektrycznego wspomagania ? Jest to tylko silnik elektryczny czy też wspomaganie silnikiem układu hydraulicznego ? A może to zwyczajny elektrozawór na hydraulice ?

Będę wdzięczny za podpowiedź, gdyż google podaje sprzeczne informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90]Rodzaje wspomagania kierownicy i zależność występowania
PostNapisane: 28 marca 2021, 19:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nie zgłębiałem nigdy zależności. Po którymś roku w wielu modelach pojawiło się wspomaganie elektryczne.


Rozkodowując VIN, opcja wyposażenia 1CB oznacza elektryczne wspomaganie.


Wspomaganie elektryczne nie posiada hydrauliki. Jest to silnik elektryczny bezpośrednio na przekładki, który kręcąc się, wspomaga ruch listwy zębatej wewnątrz przekładni. Z drugiej strony silnika elektrycznego jest ulokowany sterownik.
W przypadku EPS(elektrycznej przekładni) znacznie łatwiej uruchomić servotronic(po pewnym roku potrzebny jest kod FSC do aktywacji)

Jedynie w Mini R50 jest to rozwiązane na zasadzie elektrycznej pompy hydraulicznej

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90]Rodzaje wspomagania kierownicy i zależność występowania
PostNapisane: 29 marca 2021, 01:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
cursor napisał(a):
Nie zgłębiałem nigdy zależności. Po którymś roku w wielu modelach pojawiło się wspomaganie elektryczne.


Rozkodowując VIN, opcja wyposażenia 1CB oznacza elektryczne wspomaganie.


Wspomaganie elektryczne nie posiada hydrauliki. Jest to silnik elektryczny bezpośrednio na przekładki, który kręcąc się, wspomaga ruch listwy zębatej wewnątrz przekładni. Z drugiej strony silnika elektrycznego jest ulokowany sterownik.
W przypadku EPS(elektrycznej przekładni) znacznie łatwiej uruchomić servotronic(po pewnym roku potrzebny jest kod FSC do aktywacji)

Jedynie w Mini R50 jest to rozwiązane na zasadzie elektrycznej pompy hydraulicznej


Serdecznie dziękuję za tak szybką i rzeczową odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL