Tak, to prawda.
Vanos to mechaniczno-hydrauliczne sterowanie wałkiem rozrządu nadzorowane przez DME. Potrafi on regulować przesunięcie wałka rozrządu względem wału korbowego. Jest uzależnione od prędkości wału korbowego, oraz stopnia jak naciśnięty jest gaz. Przy mniejszych obrotach, zawory dolotowe otwierają się później, co pozwala na bardziej płynny proces, a przy wyższych obrotach wcześniej, co dodaje momentu obrotowego, powoduje recyrkulacje spalin, co się przekłada na spalanie paliwka oraz emisję spalin.
Moc i maks. moment są takie same w silnikach z vanosem i bez, ale jednak silniki z vanosem mają korzystniejszy przebieg momentu obrotowego- tak działa pojedyńczy vanos w m50.
Podwójny vanos, który występuje w M52, zajmuje się też zaworkami wylotowymi i znacząco poprawia przebieg momentu, spalanie i emisję. Różni się też od pojedyńczego vanosa tym, że pojedyńczy ma 2 charakterystyczne punkty, kiedy zmienia się położenie rozrządu wzgl. korbowodu, a podwójny ma 40 punktów dla zaworów dolotowych i 25 dla wylotowych.
Podwójnego też jest zaletą to, że zmiany w rozrządzie powodują to, że recyrkulacja spalin przebiega w dogodnych dla siebie warunkach, czyli więcej spalin zostaje w komorze spalania i wówczas mieszanka ma mniejszą zawartość tlenu, spala się mniej intensywnie, mniejsza temperatura i mniej emisji azotu do atmosfery

To przy mniejszym obciążeniu silnika, gdy zaś trzeba spod świateł ogniem ruszyć, wówczas wiadomo, tlenu dostanie więcej do płuc
Tak więc tak o, mniej więcej napisałem
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)