BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [36] Porównanie amortyzatorów seryjnych a sportowych - rada?
PostNapisane: 20 lutego 2008, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam
Chciałbym się was poradzić w sprawie amorów.
Chodzi oto jeśli amortyzator seryjny jest tak samo długi po rozciągnięciu jak rzekomo amortyzator sportowy, tzn że ten sportowy to tylko z nazwy jest prawda?
I jego skok jest taki sam jak tego seryjnego?
czyli to po prostu oszustwo?

Proszę o radę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Polska
Oprocz skoku amora jest jeszcze "twardosc" zdolnosc tlumienia. A jakiej firmy te amory?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Te niby sportowe to bilstein a te drugie seryjne to boge.
W długości po rozciągnięciu nie ma różnicy, jedynie co jest odczuwalne to seryjne chodzą
lżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E30 318is, E46 328ci
Bilstein robi rózne rodzaje amortyzatorów, np. B4 ma parametry pracy zblizone do oryginalnych, B6 to amortyzator o sportowej charakterystyce, przeznaczony do auta o standardowej wysokości zawieszenia, B8 - przeznaczony do aut o obniżonym zawieszeniu (nie pamiętam w jakim zakresie). Wklep w google.pl "bilstein" i wejdź w katalog bilsteina, wszystkiego sie z niego dowiesz.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Jeśli chodzi o Monroe to amortyzatory do przodu do E36 compact są dwa...

Do zwykłego zawieszenia i z M-technik. Różnica w długości rozciągniętego amortyzatora to 10mm, a siły tłumienia są mniej więcej o połowę większe w amortyzatorze dedykowanym do M-technika.

Także różnica jest i w oryginalnych amortyzatorach BMW zapewne jest podobnie.

Jeśli chcesz, mogę Ci sprawdzić jak wygląda sytuacja z tyłami, bo tutaj są 3 rodzaje amortyzatorów - dodatkowy dla 323ti (97-00) (nie wiem dlaczego, ale jest tam taki sam amortyzator jak w E30 touring/cabrio, a w pozostałych compactach jest to samo, co w E30 sedan - prawdopodobnie 323 ma nieco inna konstrukcje tylnego zawieszenia niz slabsze wersje compacta)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Słupsk / Koczała
Moje BMW: e46 318i
podepne sie pod dyskusje i zadam banalne ale dla mnie wazne pytanie? czy kazdy 323ti posiada m-tech?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
NIE

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Dzisiaj sprawdziłem amory w długościach tych co mam założone Bilsteiny(Czarne) z orginalnymi BMW od kumpla, po rozciagnięciu takie same długości, jedynie amory Bilstein są jakby mocniejsze, trudniej sie je rozciąga.
A konkretnie chciałem podnieś auto na seryjne sprężyny bo te co mam AC Schnitzer to auto za nisko siedzi,policjantów nie mogę przejechać, a zostało przyprowadzone z Niemiec.Tylko że spisałem nr z amorów i zadzwoniłem do Bilsteina we Warszawie, ale oni nic mi nie mogli powiedziec po tych nr. Czy na te amory co mam moge wrzucić zwykłe springi(seryjne).

Co wy o tym sądzicie? :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 22:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
to i ja sie podłaczę. Miałem problem z przednim zawieszeniem a chodzi konkretnie o to że jedna strona jest taka miękka a druga sztywna i podczas jazdy po nierównościach z tej mikkiej strony czułem jak by mi amor dobijał sie do końca aż tapicerka trzeszczała. ściagłem obywa amorki i ściągłem sprężyny i okazuje się że jak były założone sprężyny to tłok amortyzatora wystawał na cała swoja długość a jak ściagłem sprężynę to wychodzi tylko z 10 cm i dalej nie mogę go wyciągnąć i tak jest w każdym. nr który odczytałem z amora to 14 1500 115 261 oraz 1090 455,1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL