BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Pękła głowica - M52B20 24v
PostNapisane: 1 marca 2008, 13:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Dla Ojca w bialej 320i e46 prawdopodobnie pekła glowica albo (w najlepszym wypadku poszla uszczelka pod glowica)

Buda : E46 2000r 320i Touring

Silnik: M52B20 - 150KM - 4 sondy lambda + sekwencyjny gaz zamontowany we wloszech skad zostala sciagnieta


A wiec bylo to tak

Jedziemy i nagle samochod traci moc na gazie wiec pomyslelismy ze poprostu zabraklo gazu i na oparach jedzie.

Zmiana na Benzyne i jest normalnie czyli problem z glowy tak myslimy wiec jedziemy dalej zapala sie kontrolka od ukladu chlodzenia. I temperatura silnika rosnie (nieznacznie) temperatura najwiecej doszla do punktu 2 mm przed pierwsza kreska po prawej (pierwszej od srodka liczac) czyli malo

Wiec hebel i na pobocze, maska w góre, korek od plynu odkrecam i bulgocze plynu malo. Na bagnecie od oleju 4cm cieczy wiecej po za maximum. Dlaczego mowie cieczy?? Bo na bagnecie byla ciecz w kolorze kawy z mlekiem i na gorze lekko spieniona.

Poczekalismy az silnik ostygl dolalismy plynu do chlodnicy, ale wrazie czego myslac w przod zaholowalismy odrazu do mechanika. Mechanik na to nawet nie patrzac powiedzial ze poszla albo glowica albo uszczelka i zeby postawic go a ona sprawdzi jutro.

dzisiaj sprawdzal ale mnie nie bylo wiem ze sposcil olej i wyszlo 9 litrow.


Myslalem na poczatek ze to termostat i nadal tak uwazam bo jak kupowal swoja e36 to nielapala temperatury obieg byl calyczas otwarty i wskazowka nie dochodzila do srodka.

Tutaj wyglada mi na to ze tez sie zepsol z tym ze sie zamknal i temperatura rosnie.

Zdziwil mnie fakt ze jak mogla pojsc glowica albo uszczelka pod nia. Przeciez to nie 2,5 TDS tylko 24V w benzie na tych silnikach przeciez pala gume bodzinami na zlotach i broblemow takich nie ma. A tutaj moj staruszek jezdzi normalnie 3000 albo 3500 i zmiana biegu i silnik pada bez sensu.

Przebieg auta to 129000km wyglada na swierzy i ladnie i rowno pracuje.

Kupiona zostala pare dni przed sylwestrem w Szczecinie. Cala trase ze Szczecina lecialem ja 150 - 160 momentami i nic zadnych problemow zrobione jakies 500km na trasie i ze tak powiem bez pierdniecia a tu teraz taki zonk!!!

Wymieniony zostal jej olej na castrola magnateka syntetyk 3 tygodnie temu - moze to jest przyczyna? No jesli np bylby przeklamany faktyczy przebieg i zalozmy ze ma 200 000 km moglo to zaszkodzic??

Juz sam niewiem... Ogolnie mowiac ja mam 1,8iS M42 220 000 km i szalalem nia nie raz i zero wogole jakis problemow a tutaj w tej M52 glowica pekla gdzie silnik jest mocniejszy konstrukcyjnie zywotniejszy i znany z bez awaryjnosci


Co o tym wszystkim sadzicie?? bo ja mysle ze troche mechanik przesadzil z ta peknieta glowica i ciagle mowil ze w Bmkach czesto glowice pekaja a najczescie w tych 2,0 w benzynie :] (smiac mi sie z tego chce, jesli TDS to tak)

a i jeszcze jedno pytanie M52B20 150KM na 4 sondach z 2000 roku z czego ma wykonany blok i glowice z zeliwa czy z dur aluminium jak w 2,8 24V ???????

HELP

Pozdro


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2008, 22:25 przez kem44, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 14:03 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Najprawdopodobniej pekla glowica przy zmianie oleju :dobani: . Spotkałem sie juz z tym, ze w 6R zmiana oleju: zimny olej, a jeszcze cieply, niewystudzony silnik = ''szok termiczny '' i wtedy peka glowica.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
a jest to mozliwe po 3 tygodniach uzytkowania?? Wiec dlaczego odrazu nie pekla??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 14:59 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Peklo przy nalaniu oleju, a sie poglebialo w trakcie jazdy. Byc moze jezdzac po miescie spokojnie, krotkie odcinki, niedogrzany silnik, bylo ok, a w trasie ''depniecie'', temperatura nagle wzrosla i sa problemy. Trzeba rozbierac, nie ma rady, potem sie okaze co lepsze czy dac pospawac czy szukac innej uzywanej w dobrym stanie ( koszt nowej, to tysiace zlotych).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
ile kosztuje uzywana glowica? i jakie beda koszta mniej wiecej naprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 15:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
koszt uzywanej glowicy 1000-1500 zł + naprawa

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Witam
Mam taka głowice sprawna z przebiegiem 129 tys wymontowana z silnika M52B20 1999 rok na podwojnym Vanosie cena to 850 zl daje gwarancje rozruchową Jak potrzeba zadzwon 667265263 Tomek lub gg 6246596


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 08:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
Od przed wczoraj juz nie aktualne Dzikus polecil mi swojego kumpla z Obrowa i wstawiamy silnik :) m52b25TU 170 KM z angielskiej e39 523i dzisiaj albo jutro odbior. Jak chlopaki zmienia piecyk to napisze jak sa teraz wrazenia na 2,5. W sumie bedzie z czym porownac bo w starej e30 tez siedzial 2,5 170KM z tym ze 12V :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 13:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Dobrze sie wiec skonczylo. Roznica z 320i bedzie, bo ponad 50 Nm wiecej i dostepnych nizej jest odczuwalne ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL