BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Halogeny - montaz krok po krkou - prosze o pomoc.
PostNapisane: 12 marca 2008, 16:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
Witam wszystkich. Jak widac jestem tutaj nowy, tzn forum czytam od kilku dobrych miesiecy (bo tak posiadam BMW) ;) . Do tej pory znajdowalem to co chcialem,ale teraz musialem sie zalogowac bo teraz niestety nie znalazlem.


Wiec tak, chodzi mi o to zeby zamontowac w moim samochodzie (E36 ,316i sedan),halogeny. Kupilem juz lampy, lecz z tego co ogladalem to najprawdopodobniej nie mam oryginalnej instalacji aby je podlaczyc. Prosilbym o wytlumaczenie (krok po kroku, bo jestem laikiem :| ) jak mozna cos takiego zrobic. Wiem ze wiekszosc napisze zebym poszedl z tym do elektryka, zeby mi to zrobil, lecz ja nie mialbym z tego takiej satyswakcji, bo wiem, ze moglbym to sobie sam zrobic :niepewny: :hyhy:. Wiem ze musze dokupic wlacznik swiatel przeciwmglowych, tzn nie chialbym kupowac calego panelu, tylko sam "pstryczek", a dziure to przeciez zawsze mozna wywiercic (o ile dojde do tego jak sciagnac ten caly panel) , nad tym co juz jest do tylnego swiatla. Wiem ze z wytlumaczeniem tego to bedzie spory klopot bo pewnie troche tego jest do podlanczania, wiec zawsze moge przelac na jakies konto cos na piwo, lub dobrej klasy wino :] :P . Co do surowych schematow to raczej u mnie ciezko,bo na elektryce to ja sie nie znam. Interesuje mnie rowniez aby to bylo jak najmniejszym kosztem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 21:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Daj sobie spokój, jedź do elektryka.
Jeżeli podniesie to twoje ego to wymień sobie olej,
bo to nie jest tak trudne jak robienie nowej wiązki do halogenów.
Nie chcę urazić osoby dla której to jest banał, bo ja bym to bez problemu zrobił.

Będziesz potrzebował kilka metrów kabla 2x1,0 w czarnym pancerzu i musi być miękki (może być troszkę grubszy), przekaźnik 12V 30/40A, bezpiecznik (z obudową) i wtyczki do włącznika oraz halogenów z z wyprowadzonymi kilkoma centymetrami kabli.
Co z tym zrobisz to twoja sprawa. pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 21:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
Jakbym mogl Cie jeszcze prosic o podanie kolejnosci w jakiej trzeba to podpinac(moze jakis prowizoryczny schemat), tzn chodzi o przekaznik i bezpiecznik. Bo z tego co napisales juz bardzo duzo sie dowiedzialem i mysle ze bylbym w stanie to zrobic.

Dzieki za pomoc.

Co do mojego "ego" to chodzi tez o to, ze samochod za 3 miesiace bede sprzedawal z powodu wyjazdu, a po powrocie zmienial na e46, wiec nie chce znowu w nia pakowac niepotrzebnie pieniedzy jak moge zrobic cos sam. :)

P.S. Olej niedawno wymienialem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Najważniejszy jest przekaźnik każdy jest tak samo opisany,
pod pin.. podłączasz..:
85 podłączasz masę (-) z akumulatora
86 plus z włącznika ( przy włączniku jeden pin dajesz na przekaźnik w/w, a drugi do plusa z akumulatora, może być to plus z żarówek postojowych żeby halogeny zgasły jak wyłączysz światła)
30 stałe zasilanie z akumulatora i tu zakładasz bezpiecznik
87 plus do halogenów ( do halogenów 2 piny jeden plusowy czyli ten 87, a drugi to masa 85)
87a zostaje pusty.

powinno świecić.
wisisz mi piwko :]
miłej zabawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 11:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Krakow
Wielkie dzieki za pomoc, jutro rano albo jeszcze dzis sie za to zabieram ;]


P.S. Wyslalem ci priv, bylbym wdzieczny za odp bo juz nie chce zasmiecac forum.

EDIT: Wlasnie wrocilem z garazu....wstyd sie przyznac ale poleglem :wstyd: Nie mam pojecia jak dostac kablami z kabiny do komory silnika aby podlaczyc przelacznik :kwasny: siedzialem nad tym 2,5 godz i nie znalazlem mozliwego przejscia :zalamany: Mechanikiem nie jestem i chyba bede musial jednak oddac do elektryka, chyba ze powiedzialby mi ktos gdzie moglbym znalesc miejsce zeby przeprowadzic 2 kable?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL