BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 2,5tds Problemy z układem chłodzenia
PostNapisane: 22 marca 2008, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Witam wszystkich serdecznie, trzy dni zajęło mi przeczytanie wszystkiego na forum co dotyczy mojego problemu i niestety nie pomogło. BMW 2,5 TDS rok 1992, przy wyższych obrotach twardnieją węże zaczyna się grzać i wskazówka zasuwa na czerwone pole. Dolny wąż zimny podobnie jak i chłodnica, górny gorący i twardy płyn wyrzucany jest przez wężyk od zbiornika wyrównawczego po samochód. Wymieniony termostat na nowy – bez zmian, układ bez termostatu- bez zmian, odpowietrzanie według przepisu z forum- bez zmian, wymieniona pompa wodna – bez zmian, zdjęta głowica po kapitalnym remoncie w profesjonalnym warsztacie (była pęknięta)- bez zmian. Nie ma śladu oleju w płynie chłodzącym i na odwrót, silnik chodzi jak zegarek Dwóch moich mechaników popełniło już samobójstwo a ja chyba będę trzeci. Proszę o pomoc.


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2008, 10:51 przez bartekrogal, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2008, 18:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
a przed remontem głowicy ?? było ok ??

jesli tak ... to masz zawalone kanały w głowicy (zapchane) gość który to robił nie przedmuchał , wyszyscił dobrze ci głowicy i przez to ie masz obiegu :|

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Te wszystkie zabiegi były wykonane w związku z tą usterką przed i po remoncie głowicy jest tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Jak dla mnie to wyglądało na pompe wody ale jak wymieniałeś to odpada. Może visco masz padnięte i łapie Ci temperaturę?
Tu masz bardzo dobrze opisane działanie visca http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ight=visco


Ostatnio edytowano 23 marca 2008, 00:13 przez Konrad_ef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 00:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
a masz webasto ??

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
A može chlodnica zapchana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Nie mam webasta, a visco nie ma w tym momencie nic do znaczenie gdyz nie nagrzewa się chłodnica. Na wolnych obrotach jest OK termostat się otwiera chłodnica się nagrzewa i węże są ok. Ale gdy tylko podczas jazdy depnie się ostro na poszczególnych biegach lub na 5 biegu jedzie sie ponad 110 km/h chłodnica staje się zimna węże twarde i temperatura idzie w górę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
a masz roletę chłodnicy ?? moze ona szwankuje

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Nie mam rolety na chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: miastko
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Myśle ze masz zapchany wezyk odpowietrzania chlodnicy.
Ja mialem tak u siebie. wymienialem wszystko po kolei tak jak ty i nic to nie dawalo. Podpytalem troche i okazalo sie ze ten cieniutki wezyk co idzie z chlodnicy (niewiem jak jest w tds) ale umnie jest on z lewej strony i biegnie on bezposrednio do korka.
sciagnelem go z obu stron i dmuchnolem byl zapchany musialem uzyc sprezarki i poscilo wtedy zalozylem od strony korka odkrecilem korek i jeszcze raz dmuchnelem ale powoli bo mozna sie ochlapac. zlozylem wszystko do kupy i to byl strzal w dziesiatke :]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2008, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Temat wężyka sprawdziłem ale nie sprawdziłem czy króciec do którego ten wężyk jest podłączony przy chłodnicy jest drożny więc jutro to uczynię zanim oddam go w ręce kolejnego „fachowca”


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Sprawdzone niestety to nie to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2008, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Samochód u mechanika, oczekiwanie na rezultat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Samochód naprawiony !!! Jeśli kogoś interesuje taki przypadek jak mój, to podpowiem że były to zbyt długie śruby, którymi przykręca się głowicę do bloku. Okazało się że głowica była już kilkakrotnie zdejmowana a każdorazowe jej planowanie spowodowało że zrobiła się cieńsza. Oryginalne śruby były o jakieś 2mm za długie i nie pozwoliły na właściwe dociągnięcie głowicy spierając się na dnie otworów w bloku. Po ich skróceniu wszystko jest ok. Węże wodnie mięciutkie temperatura wzorowa. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
czasami ludzie sami sobie robia pod górkę :zdziwko:

bartekrogal bez obraazy ;)

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: trĂłjmiasto
dołąocze się do tematu ja mam ten sam scenariusz co opisujesż a głowice zdejmowałes były jakies przedmuchy czy tylko skróciliscie śruby i podokrecalosie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL