BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Nieustannie znikający płyn chłodniczy
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Katowice,Dania
Nie mam juz pomysłu, po prostu ręce opadają. Zacznijmy jednak od początku.
Wszystko zaczęło się w październiku, podczas jazdy zagrzał mi się silnik(wskazówka doszła do czerwonego pola). Po wielu perypetiach, ściagnięciu samochodu z Danii(bo tam pracuje) na lewecie do Polski oddałem auto do serwisu. Diagnoza- pęknięta głowica (na piątym cylindrze-norma).Zakupiłem więc głowice, oddałem do splanowania, kazałem zrobić przy okazji zawory itd., profilaktycznie zakupiłem chłodnicę(wcześniejsza była regenerowana) na nową (Behr'a), wymieniłem pompkę od nagrzewnicy(tej przy elektrozaworach), uszczelki, nowe szpilki bla, bla, bla. Auto zrobione na cacy, zatem strzała do Danii.

Po 1.5 miesiąca zaglądam do zbiorniczka, silnik ciepły, płyn na dnie, no to myślę-wyśmienicie. Znów wyprawa do Polski, serce w gardle, że nie dojadę, sprawdzałem stan płynu co 150 km, co 300 km dolewka, w sumie 2,5 litra na 1100 km(13 h jazdy, śnieg). Ślicznotka u mechanika. Diagnoza - pompka od nagrzewnicy(ponownie!), rozrywało chłodnice i płyn wylatywał, tylko 500 zł :rotfl: .

Pojeździłem 5 dni, sprawdzam stan płynu, znów na dnie, załamka :kwasny:. Auto znów do mechanika. Sprawdzona pompa wody, termostat, wszystko ok, proszę jeszcze o test głowicy. Po 2 h koleś dzwoni do mnie i mówi, że CO2 idzie do układu-gleba. Ściągniecie głowicy-sprawdzenie, uszczelki, nowe szpilki 1400 zł w błoto :zdziwko: Dzwoni koleś, że prawdopodobnie udało mu się zrobić auto, test głowicy wychodzi ok. Przyjeżdzam po odbiór, mechanik mówi mi, że powodem dostawania się do układu CO2 było zerwanie gwintu od śruby na bloku, luz miedzy 5 a 6 cylindrem.

Przed wyjazdem robię jeszcze trasę 250 km, jeżdzę trochę po mieście, kontrola stanu płynu znów ubytek,szok...

Następnego dnia strzała do Danii, zbiorniczek napełniam do połowy, co 300 km sprawdzam stan płynu, bez ubytku. 2 dni później, po przejechaniu 90 km po mieście płyn na dnie.

Nie mam pojęcia wtf. Cały układ sprawdzony, CO2 nie dostaje się do układu, głowica cała, termostat ok, węże ok, pompa wody sprawna, układ odpowietrzony, może ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna?

Dodam jeszcze, że nie ma żadnych plam pod samochodem, sprawdzałem wielokrotnie, przed jazdą i po przyjeździe z pracy, na włączonym silniku nie widać, żeby kapało.

E39 2.0 benzyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Może poprostu blok jest pęknięty

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Katowice,Dania
Zastanawiałem się nad blokiem, ale czy w razie pęknięcia CO2 nie dostawałby się do układu?

Może rozszczelniła się chłodnica po awarii pompki?

Poza tym zauważyłem wczoraj kilka kropelek płynu ściekającego po zbiorniczku, może wywala przez korek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: lublin
SPRAWDZ OLEJ JAK WYGLADA I CZY NA KORKU WLEWU NIE MA BRĄZOWEJ SMIETANKI BO MOZE JEST PEKNIECIE BLOKU NA TEJ SZPILCE GDZIE JEST ZERWANY GWINT I Z PŁASZCZA WODNEGO JEST PĘKNIECIE DO OLEJU
CZASAMI TAK BYWA ALE TO DA SIE NAPRAWIC POZDRAWIAM I ZYCZE POWODZENIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 15:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jeśli przez korek, to oznaczałoby wzrost poziomu płynu. Co innego woda, ale płyn nie powinien uciekać przez korek, bo raczej się nie zagotuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
jesli cały układ chłodzenia jest szczelny to może to byc pekniety blok albo uszczelka pod głowicą, gdzies przy montazu pomiedzy cylindarami może robić sie nieszczelność i tam płyn ucieka.
czy 5 i/lub 6 cylinder był wypłukany??

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Katowice,Dania
Cytuj:
SPRAWDZ OLEJ JAK WYGLADA I CZY NA KORKU WLEWU NIE MA BRĄZOWEJ SMIETANKI BO MOZE JEST PEKNIECIE BLOKU NA TEJ SZPILCE GDZIE JEST ZERWANY GWINT I Z PŁASZCZA WODNEGO JEST PĘKNIECIE DO OLEJU
CZASAMI TAK BYWA ALE TO DA SIE NAPRAWIC POZDRAWIAM I ZYCZE POWODZENIA


Olej ok, na korku nie ma śmietany. Olej nie dostaje się do chłodnicy, ani płyn do oleju.

Cytuj:
jesli cały układ chłodzenia jest szczelny to może to byc pekniety blok albo uszczelka pod głowicą, gdzies przy montazu pomiedzy cylindarami może robić sie nieszczelność i tam płyn ucieka.
czy 5 i/lub 6 cylinder był wypłukany??


Uszczelki były dwa razy wymieniane(raz peknieta głowica, drugi raz zerwany gwint na bloku), ostatnio 2 tygodnie temu. Po zdjęciu głowicy mechanik mówił mi, że było mokro w okolicach 6 cylindra, jednak głowica była sprawdzona i jest szczelna. Blok- bardzo możliwe, może jest jakiś sposób, żeby sprawdzić jego szczelność bez rozbierania silnika? Mechanik proponował mi ściągnięcie i sprawdzenie bloku, ale jeśli okaże sie, że blok szczelny, to kolejne 3000 zł w plecy (same uszczelki 1500 zł) i będę nadal w dupie :kwasny: Dodam tylko, że w auto od października wpakowałem 7000 zł.


Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2008, 20:01 przez Episteme, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: lublin
TAK RADZĄC JAK KUMPLOWI KUP JAKIS SRODEK DO USZCZELNIANIA UKŁADU CHŁODZACEGO JAK TO NIE POMOZE TO GŁOWICA DO ZDJĘCIA I SPRAWDZANIE BLOKU BO NIC INNEGO ALE JESLI NIE MA PŁYNU W OLEJU I NIE WIDAĆ NIGDZIE WYCIEKÓW NA ZEWNĄTRZ I NIE ROBI SIE CIŚNIENIE W UKŁADZIE CHŁODZENIA TO DOBRZE NIE ODPOWIETRZONĄ ALE NIE JESTEM PEWIEN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL