BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czyszczenie regulatora biegu jałowego (krokowca)
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: KrakĂłw
Za chwilę jadę do kumpla do garażu i będziemy rozkręcać kolektor i starać się wyciągnąć i wyczyścić krokowca. Ma ktoś jakieś porady co do tej czynności ? Na co zwrócić uwagę itp Czym go najlepiej czyścić, może być WD40 ?

Powód: szarpanie na jałowym, falujące obroty na zimnym itp

Dam znać czy coś pomogło jak skończymy.


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 18:34 przez nrtp, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Norbert postaram sie Ci pomuc
Slyszalem rozne sposoby czyszcenia tego silniczka...niektorzy wkladali go calego np na noc do jakiegos pojemnika z benzyna potem wyciagali i parzadnie suszyli...inni czyszcili go nafta...dobrze plukajac....silniczek ma dwie rurki jak go wyciagniesz...jedna wlewasz ruszasz nim energicznie i wylewasz...i tak az ladnie sie wyczysci w srodku...bedzie leciala czysta benzyna nafta lub cos czym bedziesz czyscil .

Mi osobiscie tez troszke obroty falowaly...wiec wyjolem go i wyczyscilem poprzez wlewanie i wylewanie wd-40 do niego...ku mojemu zdziweiniu nic bardzo brudnego z niego nie wyplynelo...ale falowanie ustapilo.

Nie wazne jak i czym myjesz...moze to byc moczenie a moze to byc wlewanie do srodka...i tak jak mowie mozesz benzyna,nafta,wd-40 itp.
Najwazniejsze jedna keby go potem porzadnie wysuszyc.

I jeszcze jedno...podacz odlaczania wezow nie obawaij sie...z nich nic nie wyplynie...tam jest tylko samo powietrze.

Zamiast wd-40 jak ja mozna jeszcze benzyna ekstrakcyjna lub sprejem jakims do czyszczenia silnikow...tez bedzie napewno dobrze rozpuszczalo.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
niewiem jak krokowy wyglada w srodku dzisiaj sprawdze mam 2 krokowki zobacze co tam jest ,jak dziala ewentualnie .
a czym czyscic hmmm wd40 jest najlepszym roziazaniem o ile dobrym tez nie powiem o co chodzi ten owy silniczek musi miec jakies smarowanie napewno na sucho nie lata z wiadomych wzgledow i mysle ze pruzelewanie go benzyna nafta za zdrowe nie jest odrazu objawu zlego nie bedzie ale wiadaomo o co chodzi smar z niego wyczyscisz i za jakis X czasu bedzie kaplica probuj czyscic jak nie pomoze wal nufke.

pozd daj znac jak poszlo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
cool_wicia napisał(a):
musi miec jakies smarowanie napewno na sucho nie lata z wiadomych wzgledow


Oczywiscie smarownie ma...ale napewno czyszczenie go bezyna nic mu nie zaszkodzi...generalnie w krokowcu nie ma stalego smarowania...jakiegos smaru badz cos podobnego...jest on smarownay oparami oleju ktore przez niego przechodza.

Tak ze zadna benzyna mu napewno nie zaszkodzi...a pozatym zawsze po wyczyszczeniu benzyna mozna wlac jeszcze i przeplukac go tak jak pisalem wd-40...ktory to preparat smaruje czysci i konserwuje.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja swojego wyczyściłem cienkim sztywnym pędzelkiem i benzynką ekstrakcyjną

srodek był cały czarny a po 10 min pięknie sie świecił no i obroty teraz są takie jak powinny :D:D

żeby tam w środku wyczyścić to z jednej strony podwadziłem patyczkiem tak aby ta przepustniczka sie otworzyła i wówczas pędzelkiem z będzynką ogień no i na koniec jak środek i wieżchnia część była umyta przepukałem większą ilością benzynki póżniej poczekałem aż wszystko wyschło założyłem i malina :D

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
sam nie czyscilem ale wyczytalem, zeby dokladnie osuszyc silniczek po czyszczeniu - opary z roznych substancji moga byc szkodliwe dla silnika.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 18:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: KrakĂłw
no i po robocie, łatwo nie było, ale jakoś daliśmy radę ...

silniczek został przeczyszczony wd40 i jakimś sprayem do czyśczenia hamulców


Po odpaleniu obroty zaczęły lekko falować, ale z czasem ustąpiły i chodzi elegancko

Nie szarpie też na jałowym !!! :)


Ciekawe jak będzie na zimnym silniku, bo dawniej mi gasł od razu po odpaleniu i dopiero jak się rozgrzał śmigał normalnie, ciekawe czy to ustąpi, ale żeby to sprawdzić musze czekać do rana niestety ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
nrtp napisał(a):
Ciekawe jak będzie na zimnym silniku, bo dawniej mi gasł od razu po odpaleniu i dopiero jak się rozgrzał śmigał normalnie


To raczej nie bedzie wina korkowca...bardziej po tym co piszesz obstawial bym np. czujnik temperatury.

Daj znac co i jak jutro rano ;)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
iglu napisał(a):
nrtp napisał(a):
Ciekawe jak będzie na zimnym silniku, bo dawniej mi gasł od razu po odpaleniu i dopiero jak się rozgrzał śmigał normalnie


To raczej nie bedzie wina korkowca...bardziej po tym co piszesz obstawial bym np. czujnik temperatury.

Daj znac co i jak jutro rano ;)


teraz sie podlacze jak jest zimny na gazie wcisne duzo gazu to wskazuwka opada normalnie do 900 jak sie nagrzeje to jak dam gazu i puszcze to obroty spadna do 500 i wejda na 750-800 dlaczego tak jest mam doprowadzone powietrze zimne z 2 punktow
instalka bez kompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL