BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nierowna praca silnika
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
raz po sylwestrze auto stalo zima na mroze i przez miesiac odpalilem go z 5 razy i zrobilem z 100km ... silnik wtedy sie caly trzasl nierowno wydech pierdzial i calym autem zucalo ale obroty tylko drgaly o minimetr ogolnie staly w miejscu. wtedy pojechalem na autostrade przelecialem go w ta i spowrotem na v maxie i autko zaczelo chodzic jak zegarek, teraz mam to samo z tym ze zrobilem po miesice ostra cisnac autko z 300km i nie przepalil sie a podjolem nastepujace kroki,
zraszalem w nocy woda kable WN i nie bylo najmniejszych jakis przebic i kalbe wygladaja dobrze
wlalem konska dawke STP
zrobilem reset ECU
Przed resetem odpinalem sonde, przeplywke co nie dawalo rezultatu
Auto na dodatek chyba zle przepala benzyne bo smierdzi chyba nocnej z rur i strzela wydechem, jak jade np na 3 4tys obr. i wrzuce na 4 i trzymam az tak tylko zeby auto sie toczylo a nawet lekko samo zwalnialo to wtedy wlasnie strzela przy puszczonym lub prawie puszczonym gazie zaraz po przyspieszaniu.
Swiece maja 6k km i sa to bosh super 4
Auto przyspiesza chyba normalnie mula nie ma, dziury w obrotach nie ma
Co mi zostaje? pojechac na kompa i chyba tylko to ?

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
sam sobie juz odpowiedziales na pytanie podjedz pod kompa,moze bledy sa i przeszedl w stan awryjny ale powinien chodzic.
obstawialbym przeplywke odlacz przeplywke i odpal auto i sie przejedz jak bedzie roznica to przeplywka,po tym mozesz podobnie zrobic z krokowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 19:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
cool_wicia napisał(a):
sam sobie juz odpowiedziales na pytanie podjedz pod kompa,moze bledy sa i przeszedl w stan awryjny ale powinien chodzic.
obstawialbym przeplywke odlacz przeplywke i odpal auto i sie przejedz jak bedzie roznica to przeplywka,po tym mozesz podobnie zrobic z krokowym

korkowy byl czyszczony i to ni on bo to jest zwiazane z cala praca silnika bo skoro szczela mi podczas jazdy to z korkowcem na ma nic wspolnego, przeplywke pisalem ze odpinalem i roznicy nie bylo pozatym bez przeplywki by byl zamulony moj nie jest.
Ale dzieki za sugestie.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
bez przeplywki nie jest zamulony przechodzi wtedy w stan awaryjny a stan awaryjny to nie jest zamulenie oborty zwiekszone sa praca silnika rowna i spalanie wieksze wtedy jest.
ale jak mowisz ze odpioles i zeri roznicy wiec sonda moze idz najlepiej na ten komputer.

ps. a filtry jak u ciebie wygladaja byly wymieniane??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
cool_wicia napisał(a):
bez przeplywki nie jest zamulony przechodzi wtedy w stan awaryjny a stan awaryjny to nie jest zamulenie oborty zwiekszone sa praca silnika rowna i spalanie wieksze wtedy jest.
ale jak mowisz ze odpioles i zeri roznicy wiec sonda moze idz najlepiej na ten komputer.

ps. a filtry jak u ciebie wygladaja byly wymieniane??

Tak filtr mam gabkowy z przebiegiem 6tys, filtr paliwa tez gdzies tyle. Klolega z forum BKP mowi mi ze obawy wskazuja wlasnie na uklad zaplonowy ponieważ są strzały z wydechu , i jesli mam pewnosc ze to nie swiece i kable zebym celowa w cewki ktore tez potrafią sie zepsuc.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
mozesz tez sam sprawdzic kopolke i palec rozdzielacza rozkrec i zobacz jak wyglada w srodku moze do wymiany bo poprzepalane w srodku jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: ToruĂą
A ja mam cos takiego, silnik skacze miedzy 500 a 1200. Krokowy byl czyszczony przez jednego mechanika drugi stwierdzil ze przepustnice trzeba wymienic bo gdzies tam dostaje lewe powietrze. A trzeci skolei przy wlaczonym silniku odkrecil korek od oleju i silnik sie uspokoil, tak samo bylo przy podniesieniu bagnetu... Co mozecie poradzic panie i panowie? :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 15:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
to wskazuje na lewe powietrze , gdyby byl szczelny to powinien na odkreconym korku oleju lub wyjetym bagnecie wariowac, sprawdz gume za przeplywimierzem i zobacz jak auto chodzi z odpieta kostka od przeplywomierza, mozliwe ze guma jest peknieta lub przepywomierz walniety, jak zadna z tych rzeczy to moze prawda ze dostaje lewe przez nie domknieta przepustnice.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 16:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
cool_wicia napisał(a):
mozesz tez sam sprawdzic kopolke i palec rozdzielacza rozkrec i zobacz jak wyglada w srodku moze do wymiany bo poprzepalane w srodku jest.


w tym modelu silnika nie ma kopułki palca układ zapłonowy jest zbudowany z bezobsługowej i mało awaryjnej listwy na którym sa cewki zalane fabrycznie masa nieprzebijającą,wygląda to tak http://www.allegro.pl/item349547543_cew ... l_bmw.html
dlatego kable WN sa w cenie 330zł ,w przypadku kopułki było by taniej

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: ToruĂą
kolejny mechanik stwierdzil ze jest walnieta sonda lambda i po podlaczeniu innej jest znaczna poprawa. Mozliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 19:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
hehe dzieki za odpowiedz chlopaki :cool2:
Na szczescie po podmianach cewek i kabli zlokalizowalem cylinder z nierowna praca za pomoca wyciagania na odpalonym silniku kabli z poszczegolnych swiec , na 4 po odlaczeniu prawie roznicy nie bylo , zmiana kabli i cewki nie pomagala wiec dzisiaj chcialem sprawdzic sprezanie, swieca okazala sie trafiona, bosh super 4 po 4tys km rozlecial sie caly (porcelanka i rdzen odpadly zostaly same elektrody) A wiec nie polecam! Kupujcie NGK w zolto czerwonych pudelkach ''made in japan'' nie z euro line i bedziecie zadowoleni na dodatek sa tanie.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: ToruĂą
a odnsonie mojego problemu, to zostala wymieniona sonda labmda na nowa i jakas uszczelka na przepustnicy i teraz jest wszystko okey. zobaczymy jak bedzie dalej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 14:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Tak to wygladalo :wstyd:
Obrazek

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
bravo ;) szerokiej drogi teraz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 07:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
szwedu napisał(a):


Wiec potwierdziło się jak kiedyś pisałem że świece Boscha są kiepskie :hyhy: , z NGK nie ma takich wpadek.Nie ma to jak doświadczenie warsztatowe. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL