BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 22:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540i Kopcenie na biało
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
jak w temacie, troche ja przegonilem i zaczela mi nagle kopcic na bialo i ubywa oleju, temperatura i plyn w normie. po odpaleniu chmura dymu pozniej trocze mniej i po dodaniu gazu znowu siwo za autem. jak na moj rozum to uszczelka ale moze ktos ma jakis inny pomysl, jak uszczelka to z jakimi kosztami musze sie liczyc, robis odrazu 8 garow czy tylko 4, jaka uszczelke kupic orginal czy zamiennik, czy nalezy wymieniac szpilki.



Zapoznaj się z ZASADAMI.

robertbmw

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2008, 21:42 przez 22hubert, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna GĂłra
No uszczelka ma bank poszła, albo masz zniszczony układ wydechowy.

_________________
Jak siĂŞ ma co siĂŞ chce to siĂŞ ma BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
Hexen napisał(a):
No uszczelka ma bank poszła, albo masz zniszczony układ wydechowy.

a co ma uklad wydechowy z kopceniem auta, chyba ze po kryjomu podbiera mi olej z silnika i w sobie go spala to wtedy tak masz racje.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 22:03 
zanim zaczniesz rozbierac silnik, sprawdz membrane, moze poszła . Objawy podobne

nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40


Hexen napisał(a):
No uszczelka ma bank poszła, albo masz zniszczony układ wydechowy.


skad ta pewnosc,ze NA BANK? rozbierasz V ósemki czekając na prawko ?


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2008, 22:06 przez grim_reaper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Panowie a od kiedy objawem uszkodzonej uszczelki głowicy jest spalanie oleju?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
[quote="grim_reaper"]zanim zaczniesz rozbierac silnik, sprawdz membrane, moze poszła . Objawy podobne

co to za membranka i za co odpowiada

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 23:04 
jest na koncu kolektora ssacego ( od podszybia rzecz jasna ) i odpowiada za odpowietrzanie komory korbowej... jak sie rozleci , wtedy zasysa olej do cylindrow i zaczyna byc przepalany razem z paliwem..najczesciej rzecz dotyczy 4 i 8 cylindra. Generalnie to przypadłosc M60 i M62 V8... trzeba tego pilnowac bo jak tylko wystąpią objawy, a wystepują one nagle, trzeba ją wymienic. Nie ma mozliwosci sprawdzenia jej, ale koszt wymiany nie jest duzy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna GĂłra
grim_reaper napisał(a):
zanim zaczniesz rozbierac silnik, sprawdz membrane, moze poszła . Objawy podobne

nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40


Hexen napisał(a):
No uszczelka ma bank poszła, albo masz zniszczony układ wydechowy.


skad ta pewnosc,ze NA BANK? rozbierasz V ósemki czekając na prawko ?

Jestem praktykantem 1 roku technikum mechanicznego i się mniej więcej orientuje....

_________________
Jak siĂŞ ma co siĂŞ chce to siĂŞ ma BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
grim_reaper - dzieki koleszko za podpowiedz w poniedzialek sprobuje tam zajrzec jaki bedzie wynik napisze. w nawiazaniu do pytania "stones1" pod glowica sa nie tylko kanaly wodne, olejowe rownierz i jezeli zrobila sie nieszczelnosc miedzy takowym a otworem gdzie jest tuleja moze dochodzic do spalania oleju

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 17:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GdaĂąsk
czesc.jezeli temperatura plynu i sam plyn sa w normie to raczej uszczelka pod glowica jest spoko; przyczyna spalania oleju moze byc np:pekniete pierscienie tlokowe badz tez uszkodzone uszczelki gumowe(o-ringi) na trzonach zaworow i wtedy olej przez nie moze dostawac sie do komory spalania:). pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 17:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GdaĂąsk
czesc.jezeli temperatura plynu i sam plyn sa w normie to raczej uszczelka pod glowica jest spoko; przyczyna spalania oleju moze byc np:pekniete pierscienie tlokowe badz tez uszkodzone uszczelki gumowe(o-ringi) na trzonach zaworow i wtedy olej przez nie moze dostawac sie do komory spalania:). pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2008, 19:31 przez 22hubert, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
Grzesiek160405 napisał(a):
czesc.jezeli temperatura plynu i sam plyn sa w normie to raczej uszczelka pod glowica jest spoko; przyczyna spalania oleju moze byc np:pekniete pierscienie tlokowe badz tez uszkodzone uszczelki gumowe(o-ringi) na trzonach zaworow i wtedy olej przez nie moze dostawac sie do komory spalania:). pozdrowienia


bralem to pod uwage ale od gumek na zworach by tak mocno nie kopcil od razu (jak sciagne glowice i tak je wymienie) a co do pierscieni to rzeczywiscie moze byc, zmierze cisnienie "na tlokach" i sie sprawa wyjasni. w kazdym razie jezeli to nie bedzie to o czym pisal grim_reaper to glowica i tak musi byc sciagnieta a to niestety mnie pociagnie po kieszeni :(

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 23:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
22hubert napisał(a):
grim_reaper - dzieki koleszko za podpowiedz w poniedzialek sprobuje tam zajrzec jaki bedzie wynik napisze. w nawiazaniu do pytania "stones1" pod glowica sa nie tylko kanaly wodne, olejowe rownierz i jezeli zrobila sie nieszczelnosc miedzy takowym a otworem gdzie jest tuleja moze dochodzic do spalania oleju



nie. Przeciez olej w cylindrze zawsze jest :) i byc musi, pierscienie go usuwaja zanim dochodzi do zapłonu mieszanki.

Piszesz ze auto mocno kopci na biało i ubywa oleju, a plyn chlodzacy jest ok, nie zmienia się jego poziom ani kolor, wiec takie spalanie oleju NIGDY nie moze miec nic wspolnego z puszceniem uszczelki głowicy. Nie wiem skąd pomysł że może to być uszczelka głowicy. Wskazywać na nią mogą problemy z temperaturą, ubywanie oleju PRZY przybywaniu plynu chłodzącego (wymieszanie się oleju z płynem chłodzącym) lub w drugą stronę, ubywanie płynu - przybywanie oleju, spaliny w płynie chłodzącym, wyciek na zewnątrz głowicy płynu chłodzacego, ale NIGDY spalanie oleju.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 23:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GdaĂąsk
No wlasnie, nie wiem w jakim stopniu kopcil, miejmy jednak nadzieje ze to ta membrana a nie pierscienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 23:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tak, ja nie znam przypadłości M62, o membramie nie wiedziałem, ale skoro "grim" pisze że to znana usterka przy takich objawach w M60/62 to pewnie ma rację. Pisze o tej uszczelce głowicy bo kilka osób tu pomieszało nieco sprawy... olej spala się tylko i wyłącznie w cylidrach, a w cylindrach znajduje się on zawsze. Przy szczelnej uszczelce oczywiście również dlatego spalanie oleju nie może mieć nic wspólnego z uszkodzoną uszczelką głowicy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
stones1 napisał(a):
tak, ja nie znam przypadłości M62, o membramie nie wiedziałem, ale skoro "grim" pisze że to znana usterka przy takich objawach w M60/62 to pewnie ma rację. Pisze o tej uszczelce głowicy bo kilka osób tu pomieszało nieco sprawy... olej spala się tylko i wyłącznie w cylidrach, a w cylindrach znajduje się on zawsze. Przy szczelnej uszczelce oczywiście również dlatego spalanie oleju nie może mieć nic wspólnego z uszkodzoną uszczelką głowicy.

olej silnikowy nigdy nie jest na tloku gdy jest szczelna uszczelka tylko pod nim w bloku i smarowanie tulei i tlokow odbywa sie wylacznie przez mgielke olejowa pod tlokiem. nad tlokiem jest wylacznie powietrze i paliwo ktore dostaje sie przez kolektoe ssacy i wtryski. i tak jak pisalem w przypadku gdy jest pekniecie uszczelki w miejscu gdzie idzie olej np do smarowania rozrzadu dostaje sie nad tlok i moze go spalac aczkolwiek jest to bardzo zadkio spotykane przewarznie nieszczelnosc robi sie z miejscami wodnymi. zauwazylem ze jak odkrece korek oleju lub wyciagne bagnet robi sie duze PODCISNIENIE czyli pierscienie raczej odpadaja, bylem u mechanika dzisiaj ale nie mial czasu wiec dalej stoje w miejscu jak narazie najprawdopodobniejsza jest wersja z odma czyli wspomniana wczesniej mebranka.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
ademontowalem ta mebranke czyli taki trojnik ale nie wiem czy i jak go sprawdzic dodam ze nie byl zbytnio zaolejony . przelot (przedmuch) ma tylko w jedna strone, odpalilem fure ale kopci dalej i mocno zaciaga powietrze na tych wezykach od sciagnietego trojnika. dzisiaj odkrecilem pokrywe od swiec i jest tam troche oleju na tyle ze zakrywa swiece czy tak powinno byc. tez nie mialo kiedy sie popsuc a zlot za dwa dni :kwasny:

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
[quote="grim_reaper"]zanim zaczniesz rozbierac silnik, sprawdz membrane, moze poszła . Objawy podobne

nr 2

pisalem ze rozebralem ta mebranke nr 2 ale ona jest polaczona z serwem hamulcow to napewno jest ta mebranka od odmy? przegladajac schematy zwrocilem uwage na ten http://bmwfans.info/original/E39/Lim/54 ... l-11_2254/ i ciekawy jestem czy ten separator ma cos wspolnego z moim kopceniem. dodam ze jak chodzi silnik i odkrece korek oleju to zmieniaja sie obroty , jest tak duze podcisnienie.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 00:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Hubert, nie kombinuj, zmień membrane na nową.
Potem się odezwij.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL