BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] drgania kierownicy
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
witam wszystkich mam problem z moim bmw 318 i .odkąd go kupiłem występuja drgania w kierownicy przy predkości 80-120 km zarówno przy jeżdzie jak i przy hamowaniu wymieniłem tarcze klocki sworznie tuleje gumowe wachaczy wyważyłem koła kupiłem nowe opony, stabilizatory i nic niepomaga pozostały mi tylko kąty do ustawienia, a po wymianie tarcze na nowo się pogieły po pół roku bardzo proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
kolego powiedz jak to stwierdziłeś że jak piszesz znowu się tarcze pogieły [skąd to przypuszczenie]

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: cheÂłmÂża
drążki kierownicze do wymiany bedą pewnie, to powinno problem załatwić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
pogięły się ponieważ sprawdzałem u mechanika,a z reszta w pewnym punkcie tra o klocki i bicie kierownicy przy hamowaniu jest bardzo duże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
musze chyba jeszcze spróbowac wymienic te drążki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
przy ostatniej wizycie u mechanika stierdzono niewielki luz na maglownicy,mechanik stwierdził,że bywaja dużo wieksze luzy i niepowoduje to drgań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
mam jeszcze tylko jedno pytanie w w bmw 318i sa trzy drazki lewy prawy i środkowy czy tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 14:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 104
Lokalizacja: Lipówki
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
A nie grzeją ci sie felgi. nie hamuje ci któreś kolo cały czas?

_________________
Moje e61


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
felgi sprawdzałem żadna się niegrzeje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
może faktycznie miałeś przedtem krzywe tarcze i po załozeniu nowych żle wyczyścili piastę i krzywo zostały osadzone nowe i dlatego się zaczęły krzywo ścierać. inna możliwość to taka że może masz krzywe fele. Przy wywarzeniu ich może być tak że ci je normalnie wywazy i na maszynie nie będzie żadnego bicia natomiast podczas jazdy może lekko trzepać, właśnie tak ja miałem u siebie, po wyprostowaniu fel jak ręką odją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: cheÂłmÂża
sprawdz czy nie masz luzów na kierownicy. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 64
Lokalizacja: Bydgoszc
Słuchaj po pierwsze jakie masz fele jak alu to koniecznie czy są proste metalowe też jak krzywe to też shit ja też u siebie miałem takie drgania a brały się z tego,po kolei wyeliminuj u siebie te wady takie jak wytrzaskane sworznie wahacza ,końcówki drążków ze stabilizatorami i oczywiście fele czy ą proste bo jak to wszystko się zgra to kiera będzie tak drgać że ło no właśnie u mnie właśnie od tego wszystkiego tak mi się działo i też doprowadzało mnie do granic wytrzymałości więc trzymaj się i nie daj się pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 118
Lokalizacja: LT
Stawie 70% ze masz skrzywione fielgi.Sprawdz..

_________________
Obrazek
Skomentuj moje coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: JarosÂław
witam mam ten sam problem co kolega strasznie mi trzesie kierownica przy predkosci od 80 do 120. Ostatnio zakupilem nowe felgi 17-stki i te drgania ulegly wzmocnieniu. Zamierzam wymienic tarcze z klockami i jesli to nie pomoze to zabiore sie za drazki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 00:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
Panowie.. .gdyby mial fele krzywe to przy wywarzaniu kol by to wyszlo... zazwyczaj ci co wymieniaja mowia ze lipa z kolem... (wiadome co dalej - trzeba kupic nowe, a najlepiej u nich ;))...
a ja pamietam w opelku tak mialem... 90-100 i pozniej od 150 do 160 drgania... okazalo sie ze drgania pochodzily z piasty... po wymianie przegubu (bo to przod naped) i lozysk w piastach... usterka ustala... calkowicie zlikwidowalem po wymianie cienkich juz i zwichrowanych tarcz... dodam ze wystarczy dobrze rozgrzac tarcze i zachlapac zimna woda i (w najgorszym przypadku) pajaczek gotowy - tarcza do wymiany...
domyslam sie tez ze kolega nie zaluje buni :hyhy:
kiedy kilka razy agresywniej pojezdzilem moja bunia... tez wystapily drgania, ale tylko przy hamowaniu (klocki mialem "samko" - juz wiem ze nie rewelka, ale znosne, mialem kiedys "ferodo" i sa ok - nie wiele drozsze, a lepsze zdecydowanie)... lecz po jakims czasie delikatniejszej jazdy drgania ustaly :P
wiec jesli po wymianie wszystkich innych zbyt duzych luzow, sprawdzeniu felg i opon (czyli poprawnym wywazeniu, gdzie wywazajacy pokazuje czy fela jest prosta, czy nie) usterka nie ustala... Polecam sprawdzic tarcze... a jesli padniete, to nie oszczedzac na dobrych tarczach (kupic nawet dobra uzywke) i klockach... aaa i nieco delikatniej jezdzic ;)... lub zakupic zestaw sportowy :P ...
reasumujac.. .mi sie wydaje, ze skoro drgania masz nadal, to tarcze padly, przez co pozniej tez mogly sie posypac piasty... oby nie piasty, bo piasta z lozyskiem to 300pln za dobra sztuke
mam nadzieje ze pomoglem :cwaniak:

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 10:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
objaw taki pojawia się również jak felga nie jest osadzona na pierścieniu centrującym piasty...
e30 ma z tego co pamiętam 57,1 i jak masz felgę z większym otworem to przy czterech śrubach i nieumiejętnym przykręceniu koła nie będzie ona centralnie osadzona w stosunku do piasty i drgawka przy 80-120 murowana...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
felgi sprawdzałem serwis stwierdził że sa proste spróbuje wymienic tarcze na brembo +klocki ferodo może to pomoże napiszę czy coś się zmieniło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Nowe niestepowo
ostatnio zauważyłem że drgania się bardzo nasilaja przy dynamicznym wyprzedzaniu niewiem czy to ma jakies znaczenie.
wszystkim bardzo dziękuje za pomoc i mam nadzieje,że wawsze rady pomogą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 11:33 
Witam. Co może być przyczyną głośnej pracy zaworów. I drgań silnika.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL