BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40B18 Katalizator i jego wycięcie
PostNapisane: 10 maja 2008, 17:11 
witam

mam male pytanie co daje wyciecie katalizatora z BMW e36 1,8 benzyna ... kiedys znalazlem ogloszenie w internecie sprzedam bmw bez katalizatora czy takie auto moze normalne poruszac sie po polskich drogach....

jaka funkcje ma katalizator??

Po raz kolejny temat źle zatytułowany. Mimo tego, że pojawiał się ten wątek milion razy, użytkownik nie użył opcji "szukaj". ZASADY
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć kolejnego ostrzeżenia następnym razem.


..::CZARNY::..


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 20:08 przez odison, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
siema

no zadanie kata to przede wszystkim ma zmnejszać ilość szkodliwych składników spalin
czyli oczyszczać spaliny i tak dalej :)

po wycięciu kata montuje się strumienice / tłumik środkowy lub co kto woli
ja mam strumienice i jestem zadowolony i jeżdżę normalnie

podobno auto może nie przejść badania okresowego na stacji diagnoz z powodu nadmiernej szkodliwej ilości spalin czy coś

ale hmm kto na takich stacjach bada spaliny :D

po zatem moja beta ;) lepiej się wkręca na obroty i ma fajniejszy dźwięk który jednym może się podobać a innym nie ja na szczęście jestem tym pierwszym
pozdrawiam

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
podobno ale nie wiem czy to prawda dzieki zmniejszeniu oporow przeplywu spalin moc wzrasta o kilka koni (2-3) wiec to nie za duzo, ale faktem jest ze dzwiek szczegolnie w przypadku r6 jest duzo bardziej hmm - dzwieczny nie wiem jak jest z tym dzwiekiem w przypadku r4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
moc :) tu sie można kłócić sprzeczać i debatować :)

to tak samo jak filtry stożkowe, sportowe tłumiki i tak dalej

jeżeli strumienica jest dobrana według modelu auta, jest przeznaczona do danego silnika gdzie producent uwzględnił wszystkie parametry , została zainstalowana tak jak powinno być wtedy można by było jechać na hamownie i badać wzrost albo spadek mocy

acz kolwiek w moim przypadku mogę powiedzieć że bumcia lepiej sie wkręca na obroty przy ruszaniu i ogólnie na każde dodanie gazu reaguje lepiej niż przed zabiegiem wycięcia kata , no ale to jest oczywiste ponieważ katalizator nie przepuszcza tak spalin jak zrobi to strumienica :) lub tłumik przelotowy :cwaniak:

no ale nie oszukujmy się strumienica za 50 zł albo jakiś super tłumik mega super 20 koni więcej to tylko i wyłącznie chwyt reklamowy sprzedawców

fakt faktem dźwięk się zmienia ale tak jak pisałem dla jednych na plus a dla innych na minus

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
witam.jak wytniesz kata to ci autko przegladu nie przejdzie, a samo jego wyciecie nie da ci zupelnie zadnych efektow, chyba ze jest przypchany juz i blokuje przeplyw spalin wtedy mozna wyciac

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Tak jak pisał pawelhel, może dodać kilka koni tyle że nie w każdym przypadku.Zależy od modelu silnika.Są przypadki że silnik znacznie gorzej chodzi bez kata.Spowodowane jest to tym że spaliny przepływają zbyt szybko przez sondę i tym samym zle odczytuje zawartość tlenu.I komp zle dobiera skład mieszanki.Można by było kombinować z jakimś tłumikiem ale to nie ma sensu.
To jest w przypadku gdy jest jedna sonda przed katem.

A gdy mamy do czynienia z układem z dwoma sondami[1 przed,2 za] to wycięcie kata z powoduje przejście w tryb awaryjny elektroniki.I zonk. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Ogolnie jesli masz jedna sonde przed zawsze mozesz kata rozwiercic, z zewnatrz zawsze jest a to co w srodku (czyli pustka) tego nie widac. Ja jeszcze nie spotkalem sie zeby przy przegladzie sprawdzali mi spaliny wiec decyzja nalezy do Ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
ja mam 320 i zamiast kata mam strumienice..żadnych efektow nie ma takze watpie czy przy 318 jakies beda.wyciecie kata moze pogorszyc osiagi w autach ktore maja 2 sondy lambda, jedna przed katem a druga za.wyciecie kata spowoduje ze druga sonda bedzie podawac bledne dane.

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
W aucie z dwoma sondami po usunięciu lub nawet awarii katalizatora daleko nie pojedziesz. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja mam 1.8 no i oczywiście usunołem kata :D i wstawiłem tłumnik środkowy( nie chciałem strumiennicy bo czytałem że ona zmienia dżwięk tłumnika) no i może coś sie lepiej zbiera od 2 tyś od 3 (albo mi sie wydaje) ale kata sprzedałem za 500 zł no i mam wolny przelot :hyhy:

a co do ekologi jeżdze na ekologicznym LPG :P

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 22:56 
po prostu tak sie zastanawialem czy go wyciac i wstawic strumienice lub tlumik srodkowy ale jeszcze nie wiem w sumie to mi nic nie da wiec mysle ze moze zostac .....
ale mogbym go wyciac i sprzedac za 400zl i kubic jakis ladny tlumik koncowy,,,,,

a mam jeszcze jedno ,,,, w kabinie podczas jazdy jest lekki smrodzik spalin i na poziomie kaczacych sie przednich dzwi jak sie pochyle tozajezdza mi spalinami !!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 07:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
wyciecie kata spowoduje troszke szybsze wkrecanie sie do 3 tys ,niestety w wysokoobrotowym siniku pojawi sie straszny metaliczny dzwiek w końcowym tłumiku powyżej 3 tys obrotow ponieważ to on po wycięciu przejmie wszystko na siebie rozsypując sie w miesiąc czasu,za kata dostaniesz 500-600zł i nic wiecej ...reszta to same minusy,zapach spalin masz przez nieszczelnosc kolektora wydechowego ,sprawdz w kanale

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 09:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
andrzej3510 napisał(a):
W aucie z dwoma sondami po usunięciu lub nawet awarii katalizatora daleko nie pojedziesz.
O [cenzura] ja mam 2 sondy i zamiast kata mam strumien;/(juz tak bylo jak kupilem)
tylko ze jezdze tym autem juz rok i nic nie zauwazylem oprocz tego ze na hamowni ucieklo mi 19 km;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 10:33 
ale w bmw e36 1,8 benzyna m40 jest jedna sonda??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
jest ale przed katalizatorem wiec można śmiało usunąć i będzie bezpiecznie

ja tak mam, jeżdze już ponad 3 miechy i jest ok

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
lukas88 napisał(a):
jest ale przed katalizatorem wiec można śmiało usunąć i będzie bezpiecznie

ja tak mam, jeżdze już ponad 3 miechy i jest ok



tak właśnie :) ja mam m43 i tez jest GIT

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:18 
czyli nrmalnie mge go wyciac i wstawic strumienice ???? mam nadzieje ze to nie pogorszy mi osiagow ... bo czytalem powyrzej ze jednemu koledze spadlo az 19koni


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
a mam takie pytanie :)
dlaczego chcesz go wyciąć???

skończył się czy co

co d kolegi co mu 19 kucy uciekło to z powodu ze ma 2 sondy chyba jedna jest przed a druga za czy jakoś tak ....

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:40 
nie wiem czy mi sie skaczyl bo nie sprawdzalem tylko tak sie zastanawiam ....... znajomy mi mowil ze jak on wymienil w swojej to lepiej sie zbierala i jeszcze wsadzil sportowy filtr powietrza


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2008, 11:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
tam niewiadomo jakich osiągów sie nie spodziewaj.... jest to odczuwalne minimalnie

ja swojego wyciołem bo potrzebowałem kasy a kata miałem troche pękniętego i kapały z niego skropliny......

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL