BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318iA Silnik - jaki olej ?
PostNapisane: 28 maja 2008, 22:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: szczecin
Dzien Dobry
jestem nowa na forum wiec na wstepie witam forumowiczow
Kupilam 318 e 36 w automacie z przebiegiem 211 tys dzis zalam olej bo sprzedajacy niemiec tak poradzil(samochod stal bez uzytku ponad rok ) zeby kompletnie go wymienic no i polski mechanik wlal w niego olej mobil 1 super m 15 w 40 jak zdazylam przeczytac to jest to mineral a tu na forum wiele osob pisze ze lepszy jest syntetyk nie wiem czy dobrze zrobilam i dla tego prosze o rade samochod wczesniej troche klekotal po zalaniu tego oleju jakby mniej ale mam watpliwosci czy to dobry olej no i nie wiem jaki byl wczesniej wlewany (najprawdopodobniej ) castrol ale jaki to nie mam pojecia Bardzo prosze o jakies sugestie dziekuje i pozdrawiam

Cytuj:
[model???] Jaki olej
e36 automat


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 17:05 przez angelapl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 23:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
To jest bardzo zły olej do tego silnika. Najlepiej sysntetyk. Półsyntetyk też jest OK. Jaki olej był wcześniej zalany (gdy kupowałeś samochód)? Pamiętaj, że zalanie syntetyka do silnika, który pracował na niższym klasowo oleju jest ryzykowne. Poszukaj na forum, był ostatnio przypadek, gdzie silnik m40 miał przesiadkę z minerlanego na syntetyk.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 00:13 
angelapl napisał(a):
Dzien Dobry
jestem nowa na forum wiec na wstepie witam forumowiczow


Cześć :)

angelapl napisał(a):
Kupilam 318 e 36 w automacie z przebiegiem 211 tys


Napisz który rok, bo to dość istotne

angelapl napisał(a):
no i polski mechanik wlal w niego olej mobil 1 super m 15 w 40


czyli wlał go dziś? tragedii nie ma, ale najlepiej od razu go wyrzucić, wymienić filtr i zalać półsyntetyk, czyli 10W40!! Jeśli to silnik M40 (czyli sprzed 94-roku) to zaczną się z nim poważne problemy na oleju mineralnym i remont będzie nieodzowny!

Syntetycznego w pełni nie polecam, poza tym, że jest drogi, może Ci tak wypłukać silnik po takim przebiegu, że się rozszczelni, że zacznie Ci duuużo oleju brać, dlatego 10W40 będzie optimum. Syntetyk byłby okay, gdyby poprzedni właściciel też na nim jeździł i byś była tego pewna, jednak gdy nie wiesz, lepiej nie ryzykować :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 00:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Czarny !!!! nie podrywaj kolezanki !! :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 00:18 
oj tam :oczami:

ważne, żeby M40 nie klekotało :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 01:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: szczecin
Witam Was :)
sliczne dzieki i buziaki za szybka odpowiedz
a wiec olej wlalam wczoraj a ze mechanik blisko wiec ujechalam na nim jakies 30 km rok produkcji to 92 wiec zmienie szybko ten olej moze mechanik za zla rade opusci na cenie nowego oleju :) pozdrawiam was wszystkich cieplutko buziaki jeszcze raz wieeelkie dziekuje!!! :serce: a jesli wczesniej byc moze byl mineralny olej to nie zaszkodzi mu ten polsyntetyk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 01:58 
angelapl napisał(a):
sliczne dzieki i buziaki za szybka odpowiedz


:zawstydzony:

angelapl napisał(a):
rok produkcji to 92


no to na bank masz M40 i minerał dla niego to śmierć :)

angelapl napisał(a):
a jesli wczesniej byc moze byl mineralny olej to nie zaszkodzi mu ten polsyntetyk?


Jeśli zrobiłabyś na nim 30tyś. to może coś by się mogło stać, ale 30km to nie :)

Dopiero gdy minie dłuższy okres czasu, a właściwie kilometrów w silniku gromadzi się nagar, który uniemożliwia swobodną pracę temu silnikowi. Inne silniki nie są tak czułe na oleje mineralne, ale ten tak. Jak mechanik będzie się pluł, że to dobry i odpowiedni olej, to powiedz mu, że się wałek rozrządu nie będzie miał dostatecznie dobrego smarowania i się wytrze i że to M40 i koniec :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 13:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Mozesz smiało lac połsyntetyk. Polecam valvoline, petro canada, shell lub texaco. Wszystko , byle nie mobil i castrol . :hyhy:

P.S. Czarny już cały w pąsach od tych buziaczków :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
..::CZARNY::.. napisał(a):
ważne, żeby M40 nie klekotało :hyhy:


i nie grało jak filharmonia jak Twoj

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: okolice Lublina
czarny mam BMW E36 316 z 92r. przebieg 207tys. Jak kupiłem autko, jeżdziło na półsyntetyku. Przyszedł czas na wymianę i mechanik wlał mineralny 15w 40, przejechałem już na nim jakieś 17tyś. Chciał bym się dowiedzieć czy lepiej go zmienić? Jeśli tak to na jaki? Z góry dzięki za odpowiedz. Ps: Trochę sie przestraszyłem jak przeczytałem te posty :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 21:59 
konrad20, zdania są podzielone, poszukaj na forum podobnych tematów, bo były już nie raz. O ile dobrze pamiętam, lukas88 po podobnym przebiegu przechodził z minerala na półsyntetyk i chyba wszystko dobrze tam było. Wg mnie aż takiego ryzyka nie ma, ale ja syntetyka bym nie zalał.

kaamilalfa, zamiast mi tak próbować docinać, odezwij się czasem, odpowiedz na moje przywitanie na gg.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: okolice Lublina
Dzięki bardzo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL