BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana silnika z 1.6 na 2.5
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 12:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
witam ma e36 316 i chcal bym wymienic w niej silnik na 2.5 czy to jest realne i czy niema za duzo przerobek prosze o podpoiwedz


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2008, 23:19 przez tasior19855, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 12:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Z tego co mi sie wydaje do wymiany rowniez komp wiazka slinika,skrzynia,wal...i chyba dyfer...tak ze praktycznie cale "serduszko"

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 13:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
no to sie chyba niebardzo oplaca. jeden mechanik powiedzial mi ze wymieni mi silnik i skrzynie i ze to bedzie dzialac i nic wiecej chyba lepiej bedzie jak kupie 2.5 a ta sprzedam:P dzieki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Nie wiem co to za mechanik, ale ja bym u niego swapu nie robił, gdyż się nie zna.
Oprócz tego c wymienił Kolega powyżej dojdzie jeszcze zawieszenie.
Jeżeli chcesz robić taki bajer to najlepiej wyciągnąć z wszystkimi bebechami, lapami i wstawić do twojego.
Cały układ wydechowy też jest inny.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 18:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
i hamulce tez do wymiany:D lepiej kupic 325


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzieki chlopaki. to odwolam tego mechanika i kupie ale teraz jepiej 325 czy 328 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
325 z M50B25 ma 192 KM i 245Nm
328 M52B28 ma 193 KM i 280Nm

została kwestia spalania (nie jestem pewien)

2,5 ok 11-12l
2,8 ok 12-15l

_________________


Ostatnio edytowano 15 czerwca 2008, 20:16 przez Marcin'ek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
kurde nie miałem okazji jezdzic 328 ale słyszałem ze naprawde swietnie sie zbiera.
mi sie wydaje ze lepiej 328, bo jak kupisz 325 to pewnie i tak za jakis czas bedziesz chciał cos szybszego:D
jak jak kupisz 328 zostanie ci juz tylko M///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Okolice Malborka
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M43B16
Witam! Podobno dwa najlepsze (oprócz tych z m3) silników w e36 to 1.8 IS i 2.8. Także ja wybrałbym 328 - masz większy moment, a spalanie pewnie tylko nieznacznie wieksze niz w 325.Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
325 z M50B25 ma 192 KM i 245Nm
328 M52B28 ma 193 KM i 280Nm

została kwestia spalania (nie jestem pewien)

2,5 ok 11-12l
2,8 ok 12-15l

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Poprzednio miałem 325i, a teraz po swapie mam 328i no i powiem, że jestem naprawdę mile zaskoczony, gdyż ta różnica w niutkach, w praktyce jest ogromna.
Wozio wkręca się praktycznie od zera.
Jeżeli mogę polecić to decyduj się od razu na 2.8
Co do spalania to w 2.5 miałem podobnie jak w 2.8, naprawdę nieodczuwalna różnica, a po chipowaniu 2.5 palił nawet więcej.
W mieście pali mi około 13-14, trasa 8-10

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 14:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
A co zmieniales przy swapie z 325 na 328 ? ja bede swapowal 320 wlasnie na 328 ponoc skryznia jest taka sama w wszystkich silnikach i nie trzeba jej zmieniac

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Skrzyń do R6 w E36 są dwa rodzaje, ale obydwie pasują.
Ja poprzednio miałem M50B25 bez Vanosa i aby się nie bawić w dokładanie wiązki do vanosa, dopasowywaniem podzespołów, gdzie najczęściej różnią się jakimiś duperelami wolałem zmienić kompletnie bebechy.
Byłem obejrzeć anglika z małym przebiegiem no i kupiłem cały zestaw, czyli odkręcony łącznie z łapami motor z wszystkimi podzespołami, skrzynią aby jak najmniej kręcić w oryginale. Wszystkie wiązki z kompem.
Chłopaki włożyli to wszystko podłączyli elektrykę no i jest bajka.
Mój silnik z osprzętem sprzedałem tak dobrze do terenówki, że wyszedłem na plus, ale to był 2,5 bez vanosa najlepsza baza do przeróbek.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Hmm.... a swap z 1,6 na 1,8IS ? chyba łatwiejszy... nie rozważałeś takiej opcji? za mało KM? ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL