BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Silnik - przegrzewa się
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Witam mam duży problem. Posiadam bmw e39 2.0 benzyna 98r. Problem jest taki że samochód grzeje mi się na maxa. Wymienione zostało już wszystko. Dziś nawet mechanik wyjął termostat dla sprawdzenia czy to nie on, ale znów sie grzeje na maxa. Jak jadę zaczyna delikatnie śmierdzieć tak jakby płyn do spryskiwacza i zachwilkę zaczyna się gotować. Jak otwieram maskę to tak dym z pod korka chłodnicy, woda cieknie przy zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy na dole tam jak jest rurka i metalowa obejmą w tych okolicach cieknie bo na 100% nie wiem skąd. Co ważniejsze zbiorniczek wyrównawczy jest pełny dopiero jak ciśnienie zmaleje to ubywa płynu. Dziś nawet dolewałem płynu poprzez taka czarną rurkę co idzie od chłodnicy gdzieś tam. Wchodziło po zagotowaniu wody dość dużo płynu i mogłem dojechać do domu nic sie nie gotowało ale zapewne zachwilke znów wszystko od nowa. Co to może być, może ktoś z Was miał podobny przypadek. Może to chłodnica czy jakaś pompka przy chłodnicy, mam nadzieje że to nie uszczelką pod glowicą. W oleju nie ma wody ani w rurze wydechowej. proszę piszcie.


Pozdrawiam B.

Problemem jest także odczytanie tego co napisałeś po zastosowaniu dodatku do czcionki......to nie pamiętnik 9-cio latki

robertbmw


Zamiast tego, popracuj trochę nad tytułowaniem tematów


Cytuj:
[E39] Duży problem


Ostatnio edytowano 1 lipca 2008, 23:56 przez bodzio_snap, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
w tym silniku jak wyjmiesz termostat to od razu się zagotuje woda... pompę wody wymieniałeś :?: Według mnie układ jest źle odpowietrzony ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
kolego niestety mylisz sie że odrazu sie zagotuje, ponieważ dziś tak sie nie stało !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
a niewalnoleš sie i nienalaleš czasami plynu do spryskiwaczy že mowisz že šmierdzi plynem do spryskiwaczy ten plyn w ukladzie chlodzenia bedzie robil jaja jak cholera,niepecznieja ci czasami weže


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
oto to bym sie nie martwił zapach jest tylko i wyłacznie, napewno nie jest nic pomylone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Sin City
Możesz mieć zapchany jakiś kanał wodny albo niedrożną chłodnicę...kup jakiś preparat do przeczyszczenia chłodnicy. Jeżeli to nie pomoże to niestety możesz mieć uszkodzoną uszczelkę albo głowicę bo wytważa się zbyt wysokie ciśnienie. Kiedyś w golfie miałem na korku od zbiorniczka wyrównawczego zawór, który przy zbyt wysokim ciśnieniu redukował je. Jak mi się zapchał to rozszczelniły mi się sparciałe już przewody:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
moim zdaniem pompa wody do wymiany, albo zapowietrzony układ

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 13:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 325iA&328
Kod silnika: M50B25&M52B28
uklad sie tak sam z siebie nie zapowietrza ale mialem identyczna sytuacje i winna byla wlasnie pompa wody z ktorej to zerwal sie wirniczek!!


Wygotowalo mi plyn potem nie chciala sie dac odpowietrzyc znienilem termostat - nic
przegotowalem je w grnku elegancko otwieraja wiec co?? Weze pecznieja - pol silnika gorace ogrzewania nie ma - wiec zostaja dwie mozliwosci - glowica albo pompa wody

Na szczescia byla to tylko pompa!!

Po wymianie slicznie sie odpowietrzyla i zapomnialem o problemie

_________________
Dobre auto nie jest zle...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Mack napisał(a):
uklad sie tak sam z siebie nie zapowietrza ale mialem identyczna sytuacje i winna byla wlasnie pompa wody z ktorej to zerwal sie wirniczek!!


Wygotowalo mi plyn potem nie chciala sie dac odpowietrzyc znienilem termostat - nic
przegotowalem je w grnku elegancko otwieraja wiec co?? Weze pecznieja - pol silnika gorace ogrzewania nie ma - wiec zostaja dwie mozliwosci - glowica albo pompa wody

Na szczescia byla to tylko pompa!!

Po wymianie slicznie sie odpowietrzyla i zapomnialem o problemie



ale kolega pisze:
bodzio_snap napisał(a):
Wymienione zostało już wszystko.


to według mnie znaczy że pompę też już wymienił ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 238
Lokalizacja: Olszyna LubaĂąska
Moje BMW: E65 730i
bodzio_snap napisał(a):
woda cieknie przy zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy na dole tam jak jest rurka i metalowa obejmą w tych okolicach


To masz wyciek? Czyli może Ci się układ zapowietrzać.

_________________
Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 19:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Spawdzałeś wisko? Są takie objawy jak wisko nie działa poprawnie wtedy gotuje, nie ma dobrego chłodzenia zawsze taka usterka wychodzi w upały gdy potrzebne jest wieksze chłodzenie silnika niż wtedy, gdy nie ma upałów. Ewentualnie może byc walnięty korek chlodnicy który ma w sobie odpowiecznik też bedzie wyrzucac płyn korkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: sikory
u mnie bylo tak ze wymianilem termostat ,bo czujnik byl przegnity ,odpowietrzylem uklad i wszystko bylo ok
po pewnym czasie zrobilem dluzsza trase i z poczatku padla mi klima ,, bo jak zauwarzylem sprzegielko sie wyslizgalo ...ale odrazu zauwarzylem ze zaczela sie palic lampka pomaranczowa od silnika ,,,zatrzymalem auto odkrecilem korek od wlewu cieczy i mi duzo wylecialo nawet na zgaszonym silniku ,, bo sie zagotowalo ,, weze twarde..a

nie wiem o co chodzi teraz ,,,myslalem ze to termostat i wywalilem go ze srodka ale to samo znowu ...caly uklad sie nagrzewa ale wentylator siewlancza przy maksymalnym rozgraznym silniku do maska ,, i sie kreci ale jak wylancze silnik to wentylator sie tez wylancza zamiast chlodzic dalej ,,,, hmmm ,,, ciekawe czy jakies czujniki od wspomnianej wczesniej pompy klimy maja wplyw na prace wnetylatora od chlodzenia cieczy ,, dodam ze tam jest wentylator bez visca ...jest elektryk ,, bezpieczniki ok ,, moze jakis czujnik ,,a jeszecze pytanie czy ktos wie do czeglo sluzy czujnik przy termostacie ,,

nie wiem moze za mocno dokrecilem korek od wleu , ktory sie sam odpowietrza ,,

dodam tez ze nieleci dymek ,,auto normalnie pracuje ,,, olej ok nie ubywa i nie przybywa i nie ma kakao


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL