BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z TURBO, Przyspieszeniem
PostNapisane: 2 lipca 2008, 16:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GrudziÂądz
Witam,
Widziałem już wiele tematów na ten temat, ale ten chyba przebija wszystkie. Mam BMW 320 D E46 1999 136 KMi od kupna auta mam pewne problemy z przyspieszeniem. Dokładniej rzecz biorąc autko strasznie muli.
Od 1,9 k obrotów można czuć jakieś tam przyspieszenie, ale to nie jest to co powinno być. Autko maksymalnie jedzie 170 w porywach, zazwyczaj 150. Na 5 nie ma praktycznie wogóle przyspieszenia, wiec wyżej niż 150 nie idzie tak łatwo (z tego co czytałem autko powinno jechać spokojnie 210+).

Ekonomizer pokazuje różnie czasami na 3 - 17, max 20, na 4 - 12, max 15, na 5 od 9 do 11 max(wszystkie wartości max wskakuja czasami). Wymienilem juz przepływomierz początkowo na BOSCH-a, później na oryginalny z salonu( wgrali też nowego softa do niego i to nic nie dało). Wyczyściłem filtry na zaworach i nic nie pomogło. Dodatkowym atutem jest to że przy zmianie biegów, nie ciągnie odrazu tylko po pewnej chwili.

Mam pare pytań w związku z tym:
Jest tu ktoś z okolic Grudziądza, kto mógłby przejechać sie tym autkiem i być może coś pomóc? Może ktoś ma 320 D e46 99 w Grudziądzu, chętnie zobaczyłbym jak to przyspieszenie powinno wyglądać.
Turbo w e46 99 włącza się od 1.9 k obrotów?
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można zrobić, żeby to autko odzyskało moc?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 07:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
nieciekawa sytuacja.

Ja bym przejechał sie na hamownie. Potem pomierzyć ciśnienia na komorach oraz na wtryskach. Być może sprężarka jest uszkodzona.

Ja raz wracając z zakupów tne sobie 180 i nagle zaczyna mi wskazówka opadać ! choćby brakowało paliwa. Licznik zszedł mi do 100 (mimo iż cały czas trzymałem pedał gazu na full) wrzuciłem na bieg jałowy i przegazowałem go do 5.5k obrotów. Wbiłem ponownie bieg i fura poszła.

Być może kijowe paliwo tankujesz ? albo ktoś tankował je przed Tobą ... :niepewny:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 09:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GrudziÂądz
Paliwo jest ok, inne autka (Passat 04 i 07 nie maja zadnych problemow z turbo z tym paliwem) jest kupowane normalnie na stacji, ale nie shella :) Taka operacja ktora wykonales na swoim bmw mogla by cos pomoc na tym? Zawsze warto sprobowac. Turbo wlacza ci sie od 1900?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
nie wiem czy taka operacja by Ci coś pomogła - mi się mógł jakiś syf dostac do przewodów nacisłem i go przepchało :) Warto sprobowac ale bez przesady - ja nacisłem mu przytrzymalem z 2 sekundy i dało efekt.

Ponoć moment obrotowy w 320d najwiekszy jest podczas 1750. Więc tam gdzieś turbo mi sie załącza (tak przypuszczam :D)

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 90
Lokalizacja: Ropczyce
Moje BMW: e36 328/ mazda 6 2.5
Duzo Ci moze nie pomoge ale przynajmiej bedziesz miał jakies porownanie, napewno na IV biegu przy pełnym gazie na ekonomizerze powinienes miec spalanie 19-20 i na czwórce moja 320D 136KM rozpedza sie do około 170, V-max katalogowo to chyba 207 mi sie udalo na odcinku ponad 3km dojsc do 200 i to wszystko. Moja bunia tez słabo jezdziła do zeszłego tygodnia, zmieniłem przepływke ( sam w domu, programu nie zmieniałem) i wszystko wydaje sie być ok. Próbowałem tez raz jak sie bedzie zachowywało auto z odłaczonym przepływomierzem i własnie miało tak jak Twoje, moze problem nie tkwi w samej przepływce tylko w tym kablu który jest odpowiedzialny na przekazanie sygnału, nie mam pewnosci ale skoro juz 2 przeplywka nie pomaga i czyszczenie zaworkow tez nic nie dalo :/ niewiem, taka tylko moja opinia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL