BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]pytanie o sprezynki
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: GER-LV
Na dniach postawilam nowe 17' kola.
teraz patrze, ze mam za wysoko podjety tyl :[
Jakie kupic sprezynki,zeb tyl opuscilby sie na 3-4cm jakies.
Co powinno byc napisane na sprezynach ?
Bo dzis bylam w sklepie i powiedziano mi ze maja tylko sportowe
sprezyny na zamuwienie,ale niewiedza na ile one obnizaja.
Nie chce zeby bylo zbyt nisko,poniewaz bedzie czepiac :/
I muwia ze sportowe spreyny,aby samochod byl twardszy
ani zeby go obnizyc.

_________________
(--...--)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Slonko napisał(a):
I muwia ze sportowe spreyny,aby samochod byl twardszy
ani zeby go obnizyc.


nie prawda, to że twardsze to tak, ale też im niższy samochód, tym niżej znajduje się środek ciężkości co wpływa na polepszenie prowadzenia auta

Slonko napisał(a):
Co powinno byc napisane na sprezynach ?


każda firma ma chyba swoje oznaczenia



W e36 obniżenie że tak powiem znośne to -40mm z tyłu. Niżej już ciężko się poruszać


Obniżających sprężyn do e36 jest dużo. Na allegro, ebay'u itp. W internetowych sklepach tuningowych... Ważne żeby marka sprężyn była dobra, bo to gwarantuje deklarowane obniżenie i jakość


Podobny temat był niedawno, poczytaj tam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: GER-LV
Cytuj:
W e36 obniżenie że tak powiem znośne to -40mm z tyłu. Niżej już ciężko się poruszać

Jak zrozumiec ? ciezko sie poruszyc?
Ale na sprezynach dokladnie musi sie pisac ile obnizaja ?

_________________
(--...--)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Slonko napisał(a):
Jak zrozumiec ? ciezko sie poruszyc?


jak e36 leży w klinie np. -60mm przód i -40mm tył to jak przód przejdzie to już jest z górki :] Ale jak z tyłu jest -60mm to nie jest tak różowo i na progu zwalniającym można się zawiesić :zdegustowany: E36 ma przednią oś mocno wysuniętą do przodu co znacznie ułatwia zjazdy i podjazdy pod jakieś wzniesienia bo koła zaraz za zderzakiem na nie wjeżdżają i automatycznie auto idzie już w górę ;)


Slonko napisał(a):
Ale na sprezynach dokladnie musi sie pisac ile obnizaja ?


np. czerwone sprężyny FK obniżające 60/40 mają oznaczenie FKS09VA przód i FK(C)09/11/12HA tył

Trzeba to w ich katalogach firmowych sprawdzać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: GER-LV
Cytuj:
obniżające 60/40
wlasnie jak to zrozumiec ?
-60mm z przodu i -40mm z tylu ?
Cytuj:
.. i na progu zwalniającym można się zawiesić..

To rozumiem ze i przod bede musiala znizac, anie ? :)

_________________
(--...--)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Slonko napisał(a):
wlasnie jak to zrozumiec ?
-60mm z przodu i -40mm z tylu ?


tak. e36 wygląda najładniej w tzw. klinie, czyli niżej z przodu, wyżej z tyłu :)

Slonko napisał(a):
To rozumiem ze i przod bede musiala znizac, anie ? :)


no baa, koniecznie, jeśli chcesz obniżać tył to i przód


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: GER-LV
Ok.Daje Ci POMOGL ;)

_________________
(--...--)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 13:42 
Slonko, pamiętaj jednak, że jak obniżysz i dasz tylko sprężyny -60 -40 to do tego muszą być też inne amortyzatory. Na zwykłych nie ma jazdy, nie będą pracowały w swoim "nominalnym" położeniu i się baaardzo szybko zużyją. Tak jakbyś dała -40 przód -20 tył, to jeszcze zwykłe amorki mogły by zostać, ale tak, to musisz dać amorki do kompletu.

Slonko napisał(a):
I muwia ze sportowe spreyny,aby samochod byl twardszy
ani zeby go obnizyc.


No właśnie, samochód twardszy, nie ma takiego skoku amora, ale tłumić musi, bo by podskakiwał jak piłka na drodze, a obniża się do sportu dlatego, by obniżyć środek ciężkości ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 14:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
..::CZARNY::.., na zwykłych amortyzatorach dopuszczalne jest takie obniżenie... (60/40)
Slonko, mam sprężyny na tył Eibacha, nie wiem ile dokładnie obniżają, auto stoi dość nisko, mogę podać ich oznaczenie.
jeśli chodzi o komplet to tez mam :] ale tu juz hardcore bo obniżają 75/40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 15:29 
Shreku napisał(a):
..::CZARNY::.., na zwykłych amortyzatorach dopuszczalne jest takie obniżenie... (60/40)


17 cali, gleba -60 -40 na zwykłych amorach... no proszę Was :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
wiem że jest to trochę lipa ale chodzi mi o to że wytrzymują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 15:38 
pytanie jak długo... :zalamany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 16:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
60/40 jest eleganto

tak jak u mnie :hyhy:

Klin po miesiącu też się fajny robi jak wszystko usiądzie jak powinno

Jak masz coupete to ogarnij sobie moją galerię na takiej glebie

Na Warszawę jest optymalnie - nie rysujesz o progi zwalniające i nie walisz michą, ale o duzych krawężnikach zapomnij, zresztą 17" też cię z tym ograniczą mocno

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
..::CZARNY::.. napisał(a):
Shreku napisał(a):
..::CZARNY::.., na zwykłych amortyzatorach dopuszczalne jest takie obniżenie... (60/40)


17 cali, gleba -60 -40 na zwykłych amorach... no proszę Was :wstyd:


Zwlaszcza ze fabrycznie przy obnizeniu -15 juz daja inne amorki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 21:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Shreku napisał(a):
wiem że jest to trochę lipa ale chodzi mi o to że wytrzymują

Odważne stwierdzenie , mi wiadomo ze na seryjnych np. B4 max -40 ....

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: GER-LV
Dzieki wszystkim ;) cos bede próbowała kombinowac :)

_________________
(--...--)


Ostatnio edytowano 23 lipca 2008, 20:45 przez Slonko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL