BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Nie mogę wyjąć rozrusznika
PostNapisane: 29 lipca 2008, 22:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Witam! Mam dosc duzy problem bo nie moge odkrecic jednej sruby od rozrusznika ktora mi sie omsknela... a potrzebuje bardzo go odkrecic bo padlo mi najprawdopodobniej lozysko oporewe... skrzynia juz jest odsunieta na kilka cm od bloku ale trzyma ja rozrusznik... nie usmiecha mi sie wyciagac calego silnika ze skrzynia :( jak ktos zna jakis dobry patent na odkrecenie tej sroby to bardzo prosze o pomoc... :)



Cytuj:
[model???] Nie moge zdjąć rozrusznika ;( E-36 2.0 Pomocy!!! :(


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 17:36 przez pawel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 07:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jeżeli to ta wysoko co jest schowana w tunel to ja ją odkręcałem od strony silnika kluczem nasadowym na przedłużce a z drugiej strony blokowałem łepek śrubokrętem.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Ale tam jest sruba na klucz ''negatyw'' T-12 lub T-10 czy cos takiego i z drogiej strony nie ma nakretki.. :( A czy ktos wie czy jak podwiesze spowtotem skrzynie na poduszki i zdejme kolektor ssacy to miedzy ta sruba a plyta grodziowa bede mial na tyle miejsca zeby ja jakos odkrecic??? juz mi do glowy przychodzi taka glupota jak wylamac rozrusznik i zdjac skrzynie... :( ale nie mam serca tego zrobic... :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
pawel24 napisał(a):
Ale tam jest sruba na klucz ''negatyw'' T-12 lub T-10 czy cos takiego i z drogiej strony nie ma nakretki.

Dokładnie. na tą śrube na łepek normalnie można założyć oczkową 10. ja tak robiłem a od strony silnika normalnie miałem nakrętke. Jak mówisz że nie masz nakrętki to poprostu wybij tą śrube.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Hmm... ale tam na bank w rozruszniku mam gwint... wiec nie moge wybic :( a z kluczem masz racje :) mozna zalozyc klucz 10 ale ja juz mam ta srube tak lysa ze chyba okragly klucz musze zalozyc ;) A Ty odkrecales kolektor ssacy zeby dostac sie do tej sruby??? bo nie wiem czy jak zdejme kolektor to mi cos to da... czy bede mial wiecej miejsca... :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja mam u siebie m40 ale rozrusznik i skrzynia jest taka sama i u siebie normalnie miałem taką samą śrubę jak ty i nie miałem gwintu w rozruszniku ani w skrzyni miałem normalnie na przestrzał i z jednej strony był łepek i wsadzał klucz 10 a z drugiej nasadke na przedłuszke nacelowałem i klucz trzymałem na przedłuzką kręciłem.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 17:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
tak jak widać na tym zdjęciu :
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-12_0259/
widać że rozrusznik jest przykręcony na śrube wraz z nakrętką
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... l-12_0259/
A po szkrzyni widać że go trzymają dwie śruby oraz bolec.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
No to nie wiem czemu akurat ja mam gwint w rozruszniku :) Ale poradzilem sobie... jednak przecinak poszedl w ruch... rozkulem gwint i udalo sie, ale szkoda ze kosztem rozrusznika :kwasny: ale nie mialem wyjscia :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
No to nie wiem czemu akurat ja mam gwint w rozruszniku :) Ale poradzilem sobie... jednak przecinak poszedl w ruch... rozkulem gwint i udalo sie, ale szkoda ze kosztem rozrusznika :kwasny: ale nie mialem wyjscia :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Czesiio dzieki za pomoc i za zainteresowanie :) Pozdrawiam!!! :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 22:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
W razie pomocy.Najlepeij zeby dostac sie do rozrusznika przy 320 i odkrecic kolektor ssacy....Bez niego nie wyobrazam sobie jak by to wygladalo.Przy okazji odkrylem ze czujnik polozenia przepustnicy jest doslownie stopiony i silnik chodzil mulowato jak cho...ra.NIe wiem jakie beda rezultaty bo auto czeka na nowe szczotki..CO myslicie co taki czujnik moze zwojowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 18:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
zamieszczam przydatna fotke odnosnie tego posta
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic62.jpg

owa sruba ładnie pokazana na zdjeciu silnik 318is

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 18:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
paweł 24 powiem ci że dobry jesteś jak wyjąłeś rozrusznik bez zrucania kolektora ssącego, bo ja też tak kiedyś próbowałem i to bez kanału( na trasie ) i nie dałem rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 18:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 166
Lokalizacja: Straszyn
Moje BMW: e30, e39
Kod silnika: M50B20, M57D30
w silnikach 6-cio cylindrowych jest masakra,zeby wyjac rozrusznik bez kanału,co czasami graniczy z cudem.Najlepiej nie podchodzić bez kanału, a i tak potrzeba sporo pracy i nerwów ze stali i dobrego zestawu narzedzi,sama przedluzka z kluczem musi byc bardzo dluga,klucz siega od rozrusznika do polowy autka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL