BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 325i Dźwigienka popychająca zawór ssący
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Jak w temacie w silniki m20b25 uległa złamaniu. Chodzi o dzwigienkę wpychającą zawór ssacy na I cylindrze. Niestety wielu mechaników stwierdziło że bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie. Ja wyczytałem na forach że podobno da się to zrobić bez zdejmowania głowicy. I właśnie chodzi o to że niby się da ale jak???? Oto jest pytanie??
Proszę pomóżcie bo na zdejmowanie głowy mnie nie stać...
Jak mi się uda dołączę zdjecia.

Pozdrawiam i z góry dziękuję...

Cytuj:
[model???] Dźwigienka popychająca zawór ssacy...pomocy!!


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 16:11 przez Ryba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dźwigienka popychająca zawór ssacy...pomocy!!
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 19:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ryba napisał(a):
Jak w temacie w silniki m20b25 uległa złamaniu. Chodzi o dzwigienkę wpychającą zawór ssacy na I cylindrze. Niestety wielu mechaników stwierdziło że bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie. Ja wyczytałem na forach że podobno da się to zrobić bez zdejmowania głowicy. I właśnie chodzi o to że niby się da ale jak???? Oto jest pytanie??
Proszę pomóżcie bo na zdejmowanie głowy mnie nie stać...
Jak mi się uda dołączę zdjecia.

Pozdrawiam i z góry dziękuję...


Da się bez zdejmowania głowicy, sporo z tym roboty ale da się... Trzeba zdjąc chłodnicę, visco może obejdzie się bez zdejmowania rozrządu... Postępowac trzeba zgodnie z instrukacjami w książce sam naprawiam E30

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Nie jesteś może w posiadaniu takiej książki?? Jednak z tego co mi się wydaje jeśli chodzi ci o wysunięcie wałeczka na którym są osadzone dźwigienki w strone przodu auta to po zdjęciu chłodnicy i visca nadal pozostanie problem ze zdjęciem rozrządu bo inaczej nie wyjdzie. Pozatym Pozostałe dźwigienki trzymaja dosc mocno ten wałek i nie idzie go ruszyć wogóle...elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Ksiązke juz zdobyłem w jezyku polskim...ale w niej jest i tak napisane że trzeba glowice sciagac...plz help :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 21:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W tym silniku nie wiem jak jest bo nie wiem jak on wygląda.

Natomiast w M40 musiałem wymienić dźwigienkę i popychacz, udało się to zrobic bez zdejmowania wałka rozrzadu. Mój tata dociskał sprężynę zaworową a ja w tym czasie wyjęłem wyjęłem dźwigienkę i popychacz. Cała operacja z rozłożeniem i złożeniem wszystkiego trwała może godzinę.
Nie trzeba było ani ściągać głowicy, ani wyjmować wałka rozrządu. Zdjęliśmy tylko pokrywę klawiatury.
jeżeli ktoś chce wymieniać spręzyny zaworowe, metoda jest analogiczna, tylko wał korbowy trzeba odpowiednio ustwić, aby zawór po wyjęciu zawleczki nie wpadł do środka, a oparł się o tłok.
Na logikę w innych silnikach powinno dać się to zrobić analogicznie, choć nie wiem jak wygląda m20, być może jest inaczej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: KoÂło
ja bym ci radzil zrobic to jak nalezy czyli zdjac glowice bo uszczelka nie jest droga do takiego silnika. tymbardziej ze rozrzad trzeba zdjac. zreszta jak wybijesz walek to nie wiem czy nie bedzie problemu z wbiciem. ja robilem swoja glowice od podstaw i wiem ile to jest pracy. zreszta nie wyobrazam robic tego na na aucie. przy okazji zaloz sobie nowe uszczelniacze na zawory za jedna robotą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ryba napisał(a):
Ksiązke juz zdobyłem w jezyku polskim...ale w niej jest i tak napisane że trzeba glowice sciagac...plz help :zalamany:


No chłopie masz napisane KROK po KROKU w książce jak to robic ! Mój silnik... http://www.e12-e28.pl/viewtopic.php?t=482

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL