BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 12:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1120
cztery lata temu nie pamietam może mniej ni z 2 tyś ,drugi bieg nie dotykam zadnych pedalów a auto samo wolno jedzie ,rowniusieńko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
no równiusienko jechało bo on ma siłe bo ma nisko moment jechać tak jak volvo d5 (2.4 163KM)mojego taty jedzie i 3 bez dodawania gazu ale obroty na pewno nie są 2 przy 2 tyś to bieg można zmieniać...

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
3 lata temu egzaminatorzy czepiali sie o wrzucanie "luzu" na swiatlach/skrzyzowaniach/korkach bo costam costam i tak generalnie wedlug nich jezdzic niewolno ... Nie wiem czy to sie juz zmienilo czy jeszcze nie ale radzil bym podpytac instruktora :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 13:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
do swiateł wedłóg instruktorów nie wolno dojerzdzać na luzie trzeba na wcisniętym sprzegle dopiero po całkowitym zatrzymaniu nalezy wyrzucic na luz. ale w praktyce jexdzi sie nieco inaczej

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
W praktyce owszem (z tego co pamietam przynajmniej), jednak na egzaminie traktowane to bylo, przynajmniej w moim przypadku (zdawalem w Elblagu) jako blad.
Zreszta auto nie twoje tylko "ichnie" wiec w tym przypadku nie nalezy sie zabardzo przejmowac zuzyciem sprzegla.

Taka tylko mala sugestia z mojej strony odnosnie zdawania egzaminu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 13:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Dzieki wszystkim za odpowiedzi :) Szczegolnie stonsowi dziekuje za szczegolowe wyjasnienie, i pocieszenie ze w BMW jest lepiej :padam:

Tymi autami da sie ruszyc bez gazu, ale wlasnie trzeba to robic bardzo powoli i z duzym wyczuciem.

Z tym gazem jest wlasnie tak jak pisze stones, dodaje gazu nic nic nic... nagle ponad 2000 i potem bardzo ciezko potem ustalic sobie obroty na 1000-1200.

Koledzy generalnie teraz widze jaka jest przepasc miedzy nowymi autami typu clio, punto itp. a nawet ponad 10 letnimi BMW. Fajnie ze w BMW sprzeglo i gaz chodza duzo lepiej, pocieszyles mnie stones bo juz myslalem ze bede mial wielkie problemy jak przyjdzie co do czego.

To sa auta do jazdy miejskiej, a widocznosc jest poprostu tragiczna.

Kolejna sprawa to wlacznik swiatel ktory znajduje sie w dzwigience kierunkowskazu. Mialem taka sytuacje ze instruktor troche za pozno mi powiedzial ze mam skrecic w prawo, i troche mocniej potraktowalem kierunkowskaz. Okazalo sie ze przy okazji wylaczylem swiatla, dobrze ze pomrugal mi ktos z przeciwka bo wogole sie nie zorientowalem.

Generalnie o takich durnych rozwiazaniach w tych autach, to mozna by ksiazke napisac.

I przede wszystkim to ruszanie to jest naprawde tragedia dla mnie. Z zalozenia tymi autami powinno sie latwo ruszac, bo przeciez to sa auta glownie do jazdy miejskiej, a jest zupelnie odwrotnie.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Automacik rozwiazuje wszystkie problemy z ruszaniem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Trzeba sobie też uświadomić że auta na L są użytkowane przez najgorszych kierowców czyli tych co zaczynają, często takie auto jest pierwsze w za którego kólkiem siedzą. Mój kolega ma szkołe jazdy, sprzęgło wymieniają co miesiąc - pół roku w zależności od marki auta. Mówił że najlepiej było w mikrach najgorzej w punto. Nie ma się co dziwić że sprzęgło chodzi w L tak ciężko, pewnie mechanicy stosują jakieś triki żeby choć troche dłużej sprzęgło pojeździło.
W moim E36 sprzęgło chodzi dość ciężko/twardo ale jest bardzo dobrze wyczuwalne. U mojego ojca w Vectrze 99r chodzi dużo lżej. Nie wiem czym spowodowane jest to że u mnie tak ciężko :(

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
///M_ichał napisał(a):
Kolejna sprawa to wlacznik swiatel ktory znajduje sie w dzwigience kierunkowskazu. [...]Generalnie o takich durnych rozwiazaniach w tych autach, to mozna by ksiazke napisac.
I przede wszystkim to ruszanie to jest naprawde tragedia dla mnie. Z zalozenia tymi autami powinno sie latwo ruszac, bo przeciez to sa auta glownie do jazdy miejskiej, a jest zupelnie odwrotnie

Michał, w róznych autach są rózne rozwiazania - właczanie swiatel, wrzucanie wstecznego - po prostu trzeba pojeździc i tyle :)
A ruszanie przestanie być tragedią jak najzwyczajniej się w tym wprawisz ;)
pozdrawiam i powodzenia w nauce jazdy :)

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
GP-T1000 napisał(a):
W moim E36 sprzęgło chodzi dość ciężko/twardo ale jest bardzo dobrze wyczuwalne. U mojego ojca w Vectrze 99r chodzi dużo lżej. Nie wiem czym spowodowane jest to że u mnie tak ciężko


W tych clio, yaris itp. sprzeglo tez chodzi bardzo lekko, gaz zreszta tez, i przez to tez sie traci na precyzji, bo jak by byl wiekszy opor to moze byloby lepiej :niepewny:

anya napisał(a):
Michał, w róznych autach są rózne rozwiazania - właczanie swiatel, wrzucanie wstecznego - po prostu trzeba pojeździc i tyle


Oczywiste jest ze w kazdym aucie sa inaczej rozwiazane pewne elementy, ale wlacznik swiatel w kierunkowskazie to jak widac jest pomylka, bo przez przypadek mozna swiatla zgasic. W BMW takiego problemu nie ma :)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 16:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Frank napisał(a):
Kornelio napisał(a):
///M_ichał napisał(a):
Chlopaki mam tylko nadzieje ze w BMW sprzeglo i gaz chodza lepiej niz w Clio czy Yarisie


raczej podobnie :)


raczej nie bardzo.

chyba,ze mowimy o 1.6


raczej tak. np w 325 czy 320 :) obojetnie czy e30 czy e36 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
///M_ichał napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
W moim E36 sprzęgło chodzi dość ciężko/twardo ale jest bardzo dobrze wyczuwalne. U mojego ojca w Vectrze 99r chodzi dużo lżej. Nie wiem czym spowodowane jest to że u mnie tak ciężko


W tych clio, yaris itp. sprzeglo tez chodzi bardzo lekko, gaz zreszta tez, i przez to tez sie traci na precyzji, bo jak by byl wiekszy opor to moze byloby lepiej :niepewny:




m.in. dlatego że zbyt lekko chodzą, ale to nie był by jeszcze problem gdyby działały po prostu dobrze, a działają źle.... wiadomo że z czasem będziesz ruszał nimi lepiej, ale jestem pewny że BMW wyczujesz o wiele szybciej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 18:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
GP-T1000 napisał(a):
Trzeba sobie też uświadomić że auta na L są użytkowane przez najgorszych kierowców czyli tych co zaczynają, często takie auto jest pierwsze w za którego kólkiem siedzą. Mój kolega ma szkołe jazdy, sprzęgło wymieniają co miesiąc - pół roku w zależności od marki auta. Mówił że najlepiej było w mikrach najgorzej w punto. Nie ma się co dziwić że sprzęgło chodzi w L tak ciężko, pewnie mechanicy stosują jakieś triki żeby choć troche dłużej sprzęgło pojeździło.
W moim E36 sprzęgło chodzi dość ciężko/twardo ale jest bardzo dobrze wyczuwalne. U mojego ojca w Vectrze 99r chodzi dużo lżej. Nie wiem czym spowodowane jest to że u mnie tak ciężko :(


co do zużywania sprzęgła to mechanicy mogli by na nie wlać oleju odrobinkę hehe;p mój kolega tak zrobił przez przypadek w POLO bo wymieniał olej w skrzyni ale trafił do sprzęgła. teraz jak sie jedzie to przy dodaniu gazu się ślizga. jechać się da "heh" a autko ma 50PS
wydaje mi się że taki patent na Lce był by dobry bo przy minimalnych prędkościach nie czuje się różnicy. a Lki się wolno toczą...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 18:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
panowie nad czym tu gdybać wpi...e do odciny i puszczasz sprzęgło

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 270
Lokalizacja: kbr
Moje BMW: e21,e36,2xe46
Kod silnika: encoded
esiue30 napisał(a):
panowie nad czym tu gdybać wpi...e do odciny i puszczasz sprzęgło

Dokładnie :rotfl:
Na egzaminie dostałem takie padło, w którym żeby wcisnąć sprzęgło trzeba się było zaprzeć a gaz był zbyt delikatny, przy chyba 3 skrzyżowaniu zrobiłem poligon doświadczalny z tego auta...przypadkiem zdając :rotfl:
Do L'ki przesiadłem się z bmw więc miałem dużo problemów żeby tym ruszyć :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
stones1 napisał(a):
m.in. dlatego że zbyt lekko chodzą, ale to nie był by jeszcze problem gdyby działały po prostu dobrze, a działają źle.... wiadomo że z czasem będziesz ruszał nimi lepiej, ale jestem pewny że BMW wyczujesz o wiele szybciej.


Wpuściłem za kółko mojego kolege, który nigdy w życiu nie jechał autem. Wytłumaczyłem mu co ma zrobić żeby auto zaczęło jechać i bez problemu ruszył, bez żadnego zgaśnięcia czy szarpania. Ja mówie zawsze, że w BMW trzeba się dobrze postarać żeby auto zgasić przy ruszaniu. ;)

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 21:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
TargeT, no własnie i to jest ta różnica między samochodami a jakimiś pierdziawkami :cool:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 22:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
stones1 napisał(a):
TargeT, no własnie i to jest ta różnica między samochodami a jakimiś pierdziawkami :cool:


:cool:

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 16:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Dzis jezdzilem VW New Beetle 2.0, i ruszalo sie bardzo dobrze, zadnych problemow tak jak w przypadku tych poprzednich aut. Sprzeglo mozna dobrze wyczuc, i przede wszystkim gaz lepiej chodzil. Ale skrzynia biegow to takie same g...o jak w yarisie itp., kompletny brak precyzji. Generalnie to wiadomo ze to kupa zlomu i tyle, jedynie rusza sie dobrze, i na 2 biegu przy 20-30 km/h jak sie wcisnie gaz to auto przyspiesza, a nie tak jak w przypadku reszty, ze gaz w podlodze a auto nie jedzie.

stones1 napisał(a):
no własnie i to jest ta różnica między samochodami a jakimiś pierdziawkami


Dokladnie i tego sie trzymajmy :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Co wy za bzdury pitolicie panowie ? :zdziwko: Jak ktoś jest kaleczniakiem i ma problemy z koordynacją ruchową to pewnie będzie miał probelmy z wciśnięciem sprzęgła i ruszeniem z miejsca w każdym samochodzie... Min dla takich ludzi są automaty. Jak to mawiają złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spódnicy :] Jakoś nie zauważyłem żeby sprzęgło było lepsze w 10 letnich BMW niż w nowym Aursie, Yarisie, Corsie czy innym wynalazku ! Wręcz przeciwnie w nowym samochodzie sprzęgła chodzą dużo lżej przez co nawet jazda w korkach tak nie męczy.

Co poniektórzy powinni pojeździc trochę nowymi samochodami żeby się przekonac jak teraz wygląda motoryzacja a nie wychwalac ciągle pod niebiosa E32 czy E36..

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL