BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana Lożyska tył
PostNapisane: 12 września 2008, 08:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Przymierzam sie do wymiany tylnego lozyska kola, duzo z tym roboty? co trzeba bedzie rozbierac? Czy obejdzie sie bez prasy????? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Witam.
Będziesz musiał wyjąc cały wachacz troche z tym roboty ale pamietaj by zaznaczyc sobie położenie nachylenia koła(taka śruba na samym dole z podkładka i oczywiscie trzy śruby mocujące wachacz tylni dobrze by bylo ustawic je spowrotem jak były wkrecone) chyba ze chcesz jechac na zbierznosc. :] Będziesz musiał rozebrac tarcze lub bębny zalezy co masz,odpiąc czujnik ABS tylko z gniazda pod podwoziem(czarna puszeczka w okolicy mostu, po kablach dojdziesz), tylko czujnika nie wycjagaj bo mozna go łatwo uszkodzic. Nastepnie odkrec przewod chamulcowy. Teraz na spokojnie mozesz odkrecic nakretke od przegubu i delikatnie odchylajac wachacz wycjagnij go tylko uwarzaj na koronke(z zabkami).Po wyjeciu wachacza wyciag (pierscień) trzymajacy łozysko i na spokojnie mozesz wybic je młotkiem przy pomocy rury o srednicy łożyska.
Odnosnie wciskania to prasa i tylko prasa, bo znam Mechanika :hyhy: kolege Ździsia który wbija młotkiem przy pomocy deski, facet zadowolony przyjezdza za tydzien i co łożyko wyje, a Ździs mówi "boś se pan takie tanie zamówił" i niestety wiekrzosc u nas takich mechaniorów.
Przy montarzu nowego najpierw wciskasz je, zakładasz pierscień a na końcu piaste, jesli nie masz praski to za dwa browarki karzdy mechanior ci wcisnie.
Jasniej juz chyba nie moge ci tego wytłumaczy. :] [/code]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 09:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ups.... widze ze troche robutki z tym bedzie..... no to w takim razie odezwe sie dopiero wtedy jak z czyms bede mial konkretny problem.... dzieki

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 10:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
zastanawia mnie czemu najpierw odkręcasz przewód hamulcowy niż odkręcasz nakrętke z przegubu?? :zdziwko:
jak nie bedzie chciala pójść nakrętka to bedzie wtedy kicha, a tak to ktoś może wcisnąc hamulec żeby półoś sie nie kręciła!

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
zastanawia mnie czemu najpierw odkręcasz przewód hamulcowy niż odkręcasz nakrętke z przegubu??

bez przesady jak kto woli jak by nie poszła to nawet moze sobie kolo założy i go opuscic ,ale nich bedzie niech sobie te nakretke poluzuje przed rozbieraniem czego kolwiek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
He he chłopaki spokojnie spokojnie :hyhy: :hyhy: najpierw musze sie zaopatrzyc w lozyska i przy okazji nowe okładziny do recznego ;P takrze powolutku...... :super: Ale jakby nie bylo przynajmniej w temacie sie czaicie...a ja nie bardzo;p

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Na focie masz moją piaste na ktorej widac wyciety row przez odkrecającą sie nakretke.wiec radze mocno dokrecic i zabezpieczyc.to tyle :hyhy:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL