BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 16:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana oleju w dyferku i uszczelniacze ....
PostNapisane: 15 września 2008, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam, chce wymienić olej w dyfsze jaki polecacie?? Ile go wchodzi? I co najważniejsze cieknie mi na łączeniu z lewą półosią, czy są jakieś komplety uszczelek ??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
olej castrol saf-X - nie wiem czy litr wystarczy, do duzej glowy wchodzi 1,7 litra a ty masz mała, cos mi sie wydaje ze masz 1.2 litra

uszczelniacze dostaniesz bez problemu, zdemontuj i udaj sie z nim do sklepu badz zobacz na realoem.com jaki potrzebujesz i majac numer czesci zamow ją. Chyba ze masz zmieniony dyfer to musisz zdemontowac uszczelnacz. Generalnie prosta robota.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 17:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
qrax, cena tego oleju to niezła:-) 70zł/1l a będzie duża różnica jak wleje jakiś inny 75w90?? Czy lepiej dołożyć do tego castrola?? Ps. a jaki do skrzyni biegów wlać??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
mi wchodzi 1.1 litra sprawdzałem i wiem ze tak jest, a po resztu będziesz widział po kontrolce stanu.... jak będzie ciekło z górnego to znaczy ze jest Oki...

(olej kupiłem w serwisie bmw bo tam go na setki/100 sprzedają, bo w sklepach jest ale w litrowych opakowaniach, a chyba nie uśmiecha wam się kupno zbędnego prawie litra??? No chyba ze na dolewke wam zostanie jezeli ktos ma wycieki.....)

za 1.1 litra zapłaciłem 74zł)

olej castrol saf-X ---- tak to ten olej ( a do mostu ze szpera leje się podobny tylko ze ma inne oznaczenie)


Dodam ze jak mi zaczęło ciec z półosi to po 3 tygodniach most mi stanoł :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
COUPE, heh to mi już cieknie ze 3 ale miesiące, i pewnie dlatego też taki dziwny dźwięk dobiega z tyłu auta jak mam na luzie i wolno jade..:-), pasuje mi wymienić też w skrzyni bo nie wymieniałem w ogóle... Ty wlałeś ten castrol do mostu?? nie ma jakiegoś odpowiednika, bo choroba trzeba kupić 2 litry a to 140 zl, a z drugiego setka wejdzie:P....

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
historia padania mostu:

1. Minimalne huczenie, czami przy wrzucaniu 1 biegu takie letkie pukniecie z okolicy mostu...

2. Głośne huczenie, zawsze dziwny dźwięk przy wrzucaniu 1 biegu

3. Zauważyłem ze mam cały tył auta w czymś tłustym pochlapany (zaglądam pod auto a tam w półosi cieknie i mokro na całej długości kola zapasowego (od spodu)

4. Dolewka oleju o podobnych parametrach ale nie castrola :rotfl: (ok 2 setek)

5. Wracanie z nad jeziora 02.00 w nocy, Bardzo głośne huczenie dziwne dźwięki trybów po 3 km auto całkowicie stanęło... przy puszczaniu sprzęgła nic nie działało bardzo przeraźliwe dźwięki szarpanie brak możliwości jazdy

6. 85 km od domu... co teraz? środek nocy? las? zero ludności...

7. i niestety spanie do rana, 1 busik o godzinie 6.00 i jazda z kolega po jego golfine i niestety======== bmw i linka ciągnięta przez poczciwego 20 letniego golfine :rotfl:

0o 1punktu zrobiłem na moście około 1500 km i umarł. A wcale go nie katowałem :kwasny:

W serwisie mi doradzali ze to musi być castro la bo tylko taki wchodzi w grę.

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Można tez zaryzykować i ta setkę ze starego dolać ale odradzałbym, tak jak i mi odradzili.... Dobrze w tym serwisie ze go na setki sprzedawali bo u nich to schodzi wiec się nie bawią w jakieś litrowe opakowania.... Od pory gdy zmieniłem most i wymieniłem olej właśnie tego castrola wszystko cyka do chwili obecnej. :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
no ja tez muszę dopieścić chyba swoja skrzynie bo tez tam zapewne dawno nie było zagladane..... ale jaki olej i ile to sam jeszcze nie wiem :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 19:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Witam gdzie jest śruba do spuszczania oleju z dyferencjału i do uzupełniania a tagrze na jaki klucz jest ta śruba i gdzie są :niepewny: umieszczone>??? :niepewny: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 06:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Śruby od spuszczania i dolewania oleju są w tyłu mostu proporcjonalnie na wprost kola zapasowego... Górna od sprawdzania stanu oleju oraz jego uzupełniania, dolna od jego spuszczania.

Klucz ampulowy z tego co pamiętam jest to 17 lub 19, Przy odkręcaniu pamiętaj ze na każdej z 2 śrub są podkładki (nie zgub ich przy odkręcaniu) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 13:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
http://moto.allegro.pl/item426968223_kp ... esway.html

tak wyglądają te klucze...

Trochę szkoda inwestować, najlepiej pożyczyć z jakiegoś zakładu mechaniki, albo ad znajomego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
COUPE napisał(a):
http://moto.allegro.pl/item426968223_kpl_kluczy_do_korka_oleju_12_szt_jonnesway.html

tak wyglądają te klucze...

Trochę szkoda inwestować, najlepiej pożyczyć z jakiegoś zakładu mechaniki, albo ad znajomego...
Witam dziękuje ci serdecznie za odpowiedz jak również za link to mi sporo rozjaśniło temat jak również twoja wypowiedz i trudno się z nią nie zgodzić bo 100zł to już troche kasy jest :hyhy: ;) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL