BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 15:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] co kupic 325 td czy tds
PostNapisane: 29 września 2008, 09:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Osiecznica k. B-ca
witam mam problem mam zamiar kupic bete w dieslu chodzi doklanie o 325 w automacie (e-36) i nie wiem czy szukac td czy może tds .
problem w tym ze nasłuchałem się o tych motorach troszkę i podobno tds to to samo co td tylko z ic i zmienionymi mapami turbo i przepływomierzem powietrza co zwiększyło moment obr. i moc a co za tym idzie obciąrzylo silnik standardowy czyli td
Jeśli ma ktoś 325 td i jest lub nie jest zadowolony niech opisze jak jest z tymi silnikami i czy rzeczywiscie td są wytrzymalsze od tds-ów :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 09:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
zdaje mi sie ze te silniki wrzucali tesh do opla omegi b ......aczkolwiek jesli mam racje to z doświadczenia(nie swojego) wiem że tds awaryjny jest......jaki rym :hyhy:

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 09:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Osiecznica k. B-ca
tak tylko ze w omregacz jest całkiem inne przełożenie na skrzyni i tam sie przegrzewają jeszcze częściej niż bmki w tds-ach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 11:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
sadek, kiedys ktos sie juz pytal o dieselka w BMW; moja odpowiedz brzmiala:

kolego, moj motor to wlasnie 2,5 TD. 115 PS. nie jest duzo, nie jest malo. moc to jednak ma. silnik duzo zywotniejszy od popularnego brata TDS. TDS z regoly jest zaryty. no w koncu to turbo diesel SPORT. jednak uwazam ze ludzie nie wiedza do konca do czego jest motor diesla. jak to wielu z nas wlascicieli diesla powatarza. najwiekszym problemem diesla jest jego poprzedni wlasciciel. powracajac do motoru 2,5 TD. ladnie sie zbiera. czuc moc, czuc 6 garow, slychac 6 garow. wlasnie slychac .... piekna praca. moze nawet deilkatniejsza niz TDS. ja jestem zadowolony, nie trzeba mi rakiety co pozera 20 litrow. tym bardzie ze czlowiek mlody. potrzebuje czegos co jest niezawodne i ekonomicze, a 2.5 TD na moje jest ekonomiczny. w trasie spala 6 literkow. Trasa wieden - bialystok (960km) jedno tankowanie pod korek, do domu dojezdzam z rezerwa zapalajaca sie 50 km przed domem. wiec ekonomia jest. watpie ze ktorys beznyniak by sie zmiescil w tej granicy ... poza tem, elastycznosc, malo redukcji, benzyniakom brak tego. ja jestem zadowolony, jak juz mowilem. no i oczywiscie polecam. mysle tylko ze na rynko o 2,5 TDciezej niz o 2.5 TDS.

trzymaj sie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 14:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
sadek napisał(a):
ze nasłuchałem się o tych motorach troszkę
pewnie słyszałes to od osób które wogole niejezdziły bemkami
sadek napisał(a):
przepływomierzem powietrza
silnik TD posiada przepływomierz ale od roku 1996 wtedy bowiem był lift zarówno nadwozia jak i silnika :)
chełas napisał(a):
zdaje mi sie ze te silniki wrzucali tesh do opla omegi b
dobrze ci sie zdaje jednak tam zastosowano inna pompe wody oraz obnizono komputerowo moc mało kto wie ze silnik z bemki jest jeszcze w land roverze w modelu defender
marcellchen napisał(a):
kiedys ktos sie juz pytal o dieselka w BMW; moja odpowiedz brzmiala:
pamietam tez sie wypowiadałem :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja z kolei posiadam TDS i do tej pory odpukać w niemalowane jeszcze ni razu mnie nie zawiódł :) Mocy wystarczająco... Stosunkowo małe spalanie... Z obliczeń wynika 5,7 l/100km przy "normalnej" jeździe ... Pociągnie się na każdym biegu choć wiadomo jak to diesel przy niskich obrotach nie ma co spodziewać się rewelacji... Ogólnie jestem usatysfakcjonowany i nie zamienił bym się na TD... Moj ojciec takowy posiada i nie ma już tego co może zaoferować TDS... Takie jest moje skromne zdanie :]
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL