BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i - problem z silnikiem
PostNapisane: 30 września 2008, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
otóż problem wygląda tak , już kieydś pisałem tu na forum na temat tego że mi żłopie olej jak wściekły , czyli przy ostrzejszej jeździe jakiś litr na 500 km , a przy normalnej na 1000 , ostatnio zaobserwowałem równiez że dosyć intensywnie kopci na biało z rana, znaczy troche gęściejszy dym od normalnych spalin , sprawdziłem stan wody w chłodnicy i od kupna (jakieś 4 miesiace) ubyło jakieś pół litra . a co najgorsze że nieraz po nocy pod blokiem jak go odpalam to całym silnikiem trzesie strasznie i po chwili gaśnie , i tak czynnośc musze powtózyć ze 2 razy i zaczyna w miare normalnie pracowac puki sie nie nagrzeje ( normalnie jak z polonezem ;) ) , tak wiec co to może być ??? czy jak jest walnieta uszczelka pod głowicą to olej tak samo może sie spalac ?? czy może silnik jest aż tak zajechany że mam zwalone i pierścienie (choć nie kopci ani troche na niebiesko a na czarno delikatnie przy wysokich obrotach) . dodam że moje spaliny mają cały czas taki słodkawy zapach , gdzies czytałem że to coś oznacza ale juz nie pamiętam co .


Ostatnio edytowano 30 września 2008, 17:53 przez busiek18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: Stoke-on-Trent, UK
Niewatpliwie sprecyzowanie jaki to silnik duzo by dalo ewentualnym osobom niosacym pomoc :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
silnik m52 , bmw e36 , 2.0 ,żekomo 170000 przebiegu , rocznik 95


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 22:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Moim zdaniem to bez watpienia uszczelka pod glowica... a czy do tego leca bable z chlodnicy jak odkrecisz korek na zapalonym silniku??? widac cos????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 22:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Zbadaj kompresje silnika,
jak bierze olej to prawdopodobnie silnik był kilka razy zagotowany i teraz już nie ma rady na naprawę.
Jestem pewien że jak zdejmiesz głowicę tłoki będą miały potworny luz. Dlatego pierścienie nie nadążają ze zbieraniem oleju i przy utrzymaniu kompresji.
Ten biały dym to właśnie olej który się wypala.

A to że bierze wodę 0,5 litra na 4 miesiące to ja bym tego teraz nie bagatelizował, za mały ubytek na uszczelkę pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
hmm a co rozumiesz przez pojecie za późno na naprawe ?? w tych sprawach jestem laikiem ale chyba zawsze da sie coś naprawić tylko zalezy ile to kosztuje ?? dodamjeszcze że silnik chodzi równo (zawsze) ani razu nie złapał wiekszej temperatury niż pośrodku miernika , wiec chyab nic nie wskazuje na aż taką poważną usterke silnika ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: warszawa
a co do bombli to nie leca ?? a co dokłądnie mam zaobserować ?? czy same pęcheżyki powietrza już wskazują na uszczelke czy jak ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL