BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wskaźnik temperatury silnika.
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Witam.
Potrzebuję pomocy, otóż wskażnik temperatury raz wskazuje prawidłowo - a raz flaczeje i lezy na niebieskim.

Podejrzewałem wtyk wskaźnika. Ściągnąłem kolektor dolotowy (górną część) dobrałem się do wtyków. Jak wiadomo czujniki są dwa.

który z nich odpowiada za wkaźnik? [ten bliżej przodu auta czy kabiny?]

Napięcie na koncówkach wygląda następująco:
- bliżej przodu auta: 3,9V-4V [brak zaników przy poruszaniu przewodem]
- bliżej kabiny: 4,9V-5V [brak zaników przy poruszaniu przewodem]

wskaźnik NIE REAGOWAŁ przy podłączeniu NOWEGO czujnika i włożeniu go do kubka z ciepłą wodą, zarówno przy podpinaniu w przednie jak i tylne złącze. Napięcie na przewodach występowało cały czas. Wnioskuję więc, że to nie połączenie przy czujniku, jak również nie sam czujnik.

Czy jest możliwe, bym np. zawadził o przewód wkładając radio (za radiem idzie wiązka, o którą mogłem zawadzić) Może jest na sali fachowiec, który mógłby wskazać którędy biegnie wiązka odpowiedzialna za wskaźnik, powiedzieć jakie kolory odpowiadają za niego, ewentualnie wskazać inne możliwości... (wnioskuję że sam wskaźnik jest sprawny - przy teście zegarów wszystko jest w jak najlepszym porządku - wszystkie zegary "kłaniają się" jak należy)

Niesprawny wskaźnik temperatury naprawdę utrudnia mi życie... help!



A MOŻE TO WINA CZEGOŚ INNEGO??? czasem temperaturę pokazuje normalnie, czasem się waha ... może to termostat? Panowie pomóżcie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a w jakich okolicznościach wskażnik lezy na niebieskim
czy podczas jazdy opada?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Tak. Podczas jazdy opada. Czasem... najczesciej podczas gwaltownego hamowania wraca do pionu. Ale to nie reguła. Bardzo czesto działą podczas postoju. Czesto zaczyna dzialac poprawnie przy zimnym silniku [tez nie reguła] tzn widac jak się nagrzewa... i chlap! - leży... za jakis czas na krótko wskakuje na pion. Generalnie 95% czasu nie działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Czujnik temperatury w głowicy jest do wymiany. Miałem identyczne objawy jak mi padł, najpierw odstawiał takie fochy, a później wogle przestał wskazywać. Wymieniłem i po problemie. :) Niestety nie pamiętam, który jest który. :|

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
zatem mając nowy - wymienię - tylko teraz wskażcie mi właściwy... chyba, że ktoś ma inne sugestie - wymiana będzie dość kłopotliwa... miejsca tam tyle że ledwo wchodzi ręka...
poza tym pozostaje pytanie - czy to są takie same czujniki? tzn ten od wskażnika - i ten od urządzenia sterującego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 18:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
wpisz sobie tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do ostatnie siedem liter i cyfr numeru nadwozia i znajdziesz te czujniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: KrakĂłw
termostat do wymiany. ja po kupnie mojego compacta E36 mialem dokladnie to samo - na postoju temperatura byla w normie, wskaznik wskazywal mniej wiecej polowe skali, podczas jazdy opadl na niebieskie pole. termostat jest walniety i zbyt wczesnie dziala - prowadzi to w wypadku pozostawienia takiego do wiekszego spalania (silnik nie dogrzany odpowiednio), no i w zimie ogrzewanie w srodku samochodu bedzie slabo dzialalo

to jest koszt ok 60zl, wiec nieduzo, a zmiana jest w miare prosta - oprocz tego ze ciezko dojsc do jednej ze srubek

jakbys mial problem ze zmiana to postaram sie pomoc (jesli oczywiscie zdecydujesz sie na wymiane)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Czy oprócz tańczącego czujnika miałbym inne objawy padniętego termostatu?

- spalanie w normie
- gorąco bucha z nawiewu dość szybko (kilka minut i jest pełnia mocy)

Faktycznie - wymienić termostat duzo latwiej niż czujnik ale... czy warto?

W intercarsie twierdzą że mają jeden czujnik do tego modelu - i za chiny nie potrafią powiedzieć który to jest (czy wskaźnik czy układ sterujący) - "panie pierwsze słyszę ze czujniki są różne"

Czujniki siedzące w głowicy "na oko" też są takie same... jednak napięcie dochodzące do nich różni się o 20%. Strona BMWFans twierdzi że czujniki się różnią... jednak z rysunków nie wynika który jest który.. tzn może ja nie potrafię tego wyczytać....

Obrazek


11 Remote thermometre sending unit 2-POL 1 to 1995/09 0,024 17,20 € 12 62 1 747 281
12 Gasket ring A14X18-AL 1 to 1995/09 0,001 0,22 € 07 11 9 963 200
13 Temperature sensor M12X1,5 1 to 1995/09 0,029 20,40 € 13 62 1 709 966
14 Gasket ring A12X15,5-AL 1 to 1995/09 0,001 0,03 € 07 11 9 963 130


Jestem w kropce. Help.

[ Dodano: 13 Listopad 2008, 14:06 ]
dobra zasięgnąłem informacji i ... niczego się nie dowiedziałem.

zgubiłem się kurcze... z rysunku wynika, że jeden z czujników powinien mieć inna wtyczkę... a mają taką samą... nie różnią się wogóle...


Ostatnio edytowano 16 grudnia 2008, 22:36 przez radeh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 22:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam szanownych BMKowiczów. Mam podobny problem co przedmówca ;/ Niestety wskazania temperatury szaleją w czasie jazdy. Na pewno nie jest to problem uszkodzonego termostatu bo wymieniłem na nowy i sprawdzałem jego działanie - otwiera się prawidłowo. Visco też nie ma nic do rzeczy w tej sprawie. Kolega radeh pisał mi na PW, że nie pomogła ani wymiana czujnika ani przewodów ani wskaźnika czy termostatu, no po prostu porażka... Może problem leży gdzieś po stronie elektroniki samochodu, bo prócz tych dziwnych wskazań mam też problemy z podświetleniem włącznika świateł - działa jak chce i kiedy chce. Również podświetlenie przycisku otwierania szyberdachu nie chce współpracować tylko nawet po wyłączeniu świateł pozycyjnych i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki dalej świeci... Może gdzieś pojawia się jakieś lewe napięcie i kłamie wskazania czujnika... Doradźcie coś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
hmmm dzis po okolo 30 km przejazdzce sprawdzilem wąż dolny (do termostatu) - był zimny... to normalne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 12:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Termostat wymień to nie jest duży koszt okolo 30zł bo obudowy nie musisz kupować (ja tak miałem u siebie).Także na poczatek bedziesz miał jedno z głowy.U mnie termostat był pekniety i ni dogrzewał sie silnik.Jak korki to minimalnie sie podnosił jak jechałem to opadał na sam dól..Wymieniłem i wszystko jest Ok.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Panowie... problem rozwiązany :D


Awarii uległ czujnik temperatury cieczy odpowiedzialny za wskaźnik. Jednak dobranie właściwego nie było takie proste.

Wymiana czujnika temperatury cieczy
- numer części [12 62 1 747 281] - umiejscowienie bliżej kabiny, dwupinowy - okazał się być czujnikiem do DME - cechą charakterystyczną, o której w żadnej książce wyczytać nie mogłem to niebieski kołnierz.

i teraz nieco zabawna sytuacja.

Sewis BMW jak wiadomo dysponuje programem który jest tożsamy z zawartością strony BMW-Fans. I tu jest mała niespodzianka. Panowie nie mogą sprzedać nam czujnika pasującego do naszego auta, bo program zawiera błąd. Program oferuje czujnik o numerze [13 62 1 709 966] ktory pasował nie będzie. Po pierwsze ponieważ posiada gniazdo trzypinowe a w tym modelu jest dwupinowe. Po drugie ma gwint M12 a w modelu E36 M43 06'95 jest M14.

Poprawny numer czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury to [12 62 1 747 281], cecha charakterystyczna - czarny kołnierz.

Okazuje się, że nie jest istotne umiejscowienie czujnika (kolejność bliżej - dalej kabiny) tylko kolory kołnierzy wraz z napięciem na koncówkach przewodów. Dla czujnika odpowiedzialnego za przesłanie sygnału do DME napięcie wynosi ~5V, dla czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik ~3,9-4V (informacji o tych róznicach też w ksiązkach nie znalazłem). Gwinty i gniazda są takie same [oprócz koloru]


Może te informacje komuś pomogą ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 05:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
ALe dlaczego wymieniałes ten czujnik?? NIe napisałes jakie objawy miało auto.Szarpało ? Muliło???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
O którym czujniku piszesz kolego?

Czujnik wymieniałem ze względu na leżący wskaźnik temperatury. Niestety nikt nie był w stanie udzielić mi informacji który czujnik jest odpowiedzialny za wskaźnik. W zwiazku z tym wykonałem telefon do intercarsu i zakupiłem "czujnik temperatury dla tego modelu". Otrzymałem zapewnienie telefoniczne ze na pewno będzie pasował ale pan nie daje gwarancji ze to czujnik odpowiedzialny za wskaźnik. Był bliżej kabiny - miał odpowiedać za wskaźnik- a to jedyna informacja jaką mogłem uzyskać. Panowała opinia "bliżej kabiny - na bank od zegarów". Po wymianie okazało się ze wskaźnik dalej leży. Święcie przekonany że czujnik wymieniłem właściwy - drążyłem temat dalej. Z pominięciem samego czujnika. Wymieniłem termostat - bez efektu. Podmieniłem zegary - bez efektu. Chciałem wymienic drugi czujnik "dla świętego spokoju" - BMW chciało mi sprzedać inny niż mam zamontowany więc odpuściłem ten wątek. Zacząlem przymierzać się do wymiany wiązki... cały czas przekonany że wymieniłem właściwy czujnik...
...do momentu, gdy kolega Pszczołek - jestem mu dozgonnie wdzięczny - poinformował mnie, że który czujnik jest który i wskazał właściwy dla mojego modelu auta!!!

Niemniej, mój bój trwał ponad miesiąc.


Ostatnio edytowano 30 grudnia 2008, 11:04 przez radeh, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
No widze Radeh problem rozwiazałes ;)
Ja bede musiał jednak ciac kable zeby naprawic swój czujnik :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Trochę odkopię ale to z wdzięczności:D A ja wymieniłem swój czujnik w czerwcu (niebieski) i szukałem przyczyn czemu wskaźnik nadal nie działa poprawnie. Ten czarny ma gwint M14?? A ja się wkurzyłem, że zakupiłem zły czujnik bo miał być bliżej kabiny, a bliżej był niebieski. Jutro do roboty :D

Dzięki za pomoc :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 36
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Kolego w moim modelu czarny czujnik jest identyczny z niebieskim pod względem budowy. Pomijając oczywiście kolor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL